Netdisk med linux på?
Fra : Rasmus Ibsen

Dato : 04-07-11 08:01

Jeg har behov for en enhed med to 1tb diske i, som jeg kan installere LInux
på og LUKS med netadgang.

Ingen skærm eller lignende, bare netadgang så jeg kan lægge den eksternt og
tilgå den til backup.

Hvilke enheder løser dette behov?

Fra : Cykelsmeden

Dato : 04-07-11 14:07

Den 04-07-2011 09:01, Rasmus Ibsen skrev:
> [...]
> på og LUKS med netadgang.
>
> Ingen skærm eller lignende, bare netadgang så jeg kan lægge den eksternt og

stort set alle NAS.
De fleste behøver du endda ikke døje med linux, da de er født med dette .-)

Har dog ikke kendskab til LUKS, men antager det bare er en tjeneste?

//finn

Fra : Rasmus Ibsen

Dato : 04-07-11 15:15

> stort set alle NAS.
> De fleste behøver du endda ikke døje med linux, da de er født med dette
> .-)
>
> Har dog ikke kendskab til LUKS, men antager det bare er en tjeneste?

Det er bare en tjeneste, som krypterer et sæt diske, dvs partitioner i mit
tilfælde.

Nogen der har et bud på en god NAS enhed til to 1tb diske?

Fra : Cykelsmeden

Dato : 04-07-11 15:39

Den 04-07-2011 16:15, Rasmus Ibsen skrev:
> Nogen der har et bud på en god NAS enhed til to 1tb diske?
Synologi og Qnap

den sidstnævnte kan svjv. også køre opennas/freenas - så har du fuld
"frihed til at vælge" -:)

//finn

Fra : Hauge

Dato : 04-07-11 15:54

Den 04-07-2011 16:15, Rasmus Ibsen skrev:
> Nogen der har et bud på en god NAS enhed til to 1tb diske?

Synology DS710+, den er jeg selv meget tilfreds med, så tilfreds, at jeg
også har købt en 1010.

Mvh Hauge

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-07-11 14:21

On Mon, 04 Jul 2011 15:06:38 +0200
Cykelsmeden <afsender@not2old.dk> wrote:

> De fleste behøver du endda ikke døje med linux, da de er født med dette .-)

Det er da vist blot noget, du bilder dig selv ind!! Ingen
NAS-producenter er villige til at betale licensafgift til Microsoft, da
deres produkter så bliver for dyre, så derfor er alle uden
undtagelse baseret på Linux eller *BSD pakket ind i en neutral
web-grænseflade.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 04-07-11 14:29

Michael Rasmussen <mir@miras.org> writes:

> [...]
> deres produkter så bliver for dyre, så derfor er alle uden
> undtagelse baseret på Linux eller *BSD pakket ind i en neutral

Mon ikke han mener man ikke SELV behøver installere Linux på kræet?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-07-11 15:45

On Mon, 04 Jul 2011 15:29:49 +0200
Cykelsmeden <afsender@not2old.dk> wrote:

> kniber det med at læse indenad?

Næ, men du har åbenbart problemer med at kommunikere din tanker på et
forståeligt dansk.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen