Telmore.
Fra : Karsten Nielsen

Dato : 02-07-11 05:34

Hejsa og god morgen til jer alle.

Ja så var det jo meningen at jeg skulle kunne komme på Nettet med
Mobilt Bredbånd med min nye Udbyder Telmore. Jeg fik tilsendt mit nye
simkort i går. modem havde jeg 2 af i forvejen. Heldigvis kan jeg
stadig bruge mit gamle simkort fra CBB. Men det er jo altså lidt
bøvlet da det kort jo helst skulle sidde i min mobiltelefon.

Det der sker når jeg sætter simkortet i fra Telmore og tilslutter
modemet til computeren er at, jeg får følgende besked på skærmen.:

"The SIM/USIM card has not been detected or is invalid"

Og ja jeg HAR selvfølgelig afprøvet begge modemer i tilfælde af at en
af dem skulle være defekt. Men de virker upåklageligt med det simkort
som jeg jo altså også har fra CBB.

Jeg vil ikke ligefrem kalde mig selv for en ekspert på området, men
jeg ville jo nok tro at det er simkortet som måske er defekt. MEN nej
for når jeg så prøver at sætte det i min mobiltelefon, så virker det
uden problemer der.

Så hvis nogen af jeg derude skulle have et forslag til en mulig
løsning, så høre jeg meget gerne fra jer.
På forhånd tak...

Mvh Karsten

Fra : Sørensen

Dato : 02-07-11 06:20

Den 02-07-2011 06:33, Karsten Nielsen skrev:
> [...]

> Og ja jeg HAR selvfølgelig afprøvet begge modemer i tilfælde af at en
> af dem skulle være defekt. Men de virker upåklageligt med det simkort

Nu er det vel ikke nogle meget gamle modemmer ?, Jeg havde samme problem
med en ældre fastmonteret mobil, De sendte mig en ældre version Simkort
og problemet var løst.

--
VH.
Sørensen

Fra : Karsten Nielsen

Dato : 02-07-11 06:30

On Sat, 02 Jul 2011 07:19:58 +0200, Sørensen <not@invalid.com> wrote:

>Nu er det vel ikke nogle meget gamle modemmer ?, Jeg havde samme problem
>med en ældre fastmonteret mobil, De sendte mig en ældre version Simkort
>og problemet var løst.

Nej det skulle det ikke være. de er ens og hedder Huawei E1752

Fra : Ole C

Dato : 02-07-11 08:20

Karsten Nielsen skrev blandt andet:

(klip)

> Så hvis nogen af jeg derude skulle have et forslag til en mulig
> løsning, så høre jeg meget gerne fra jer.

Hvad siger Telmore?

--
vh
Ole C

Fra : Karsten Nielsen

Dato : 02-07-11 08:34

On Sat, 2 Jul 2011 09:19:38 +0200, "Ole C" <mail@olec.invalid> wrote:

>Karsten Nielsen skrev blandt andet:
>
>(klip)

>Hvad siger Telmore?

Tja de har ikke svaret tilbage endnu. Men jeg er da lidt spændt på at
høre hvad de siger til det.
Jeg har i hvert fald ikke rigtig nogen ide om hvad der er galt.

Fra : Ole C

Dato : 03-07-11 08:41

> Tja de har ikke svaret tilbage endnu.

Det ville nok have været smartere at ringe til dem......

--
vh
Ole C

Fra : Chano Andersen

Dato : 02-07-11 15:24

> [...]
> modemet til computeren er at, jeg får følgende besked på skærmen.:
>
> "The SIM/USIM card has not been detected or is invalid"

Mit umiddelbare gæt vil være en SIM lås på modemmet, nu ved jeg så ikke
lige hvor du har købt det fra. Men hvis du har købt det hos et selskab
der benytter telenor net, kan det sagtens tænkes, at det er låst til
nettet, og derfor virker med CBB..

- Chano Andersen

Fra : Karsten Nielsen

Dato : 02-07-11 16:20

On Sat, 02 Jul 2011 16:23:39 +0200, Chano Andersen
<sunsite012011@chanoandersen.dk> wrote:

> [...]

>lige hvor du har købt det fra. Men hvis du har købt det hos et selskab
>der benytter telenor net, kan det sagtens tænkes, at det er låst til

Ja det er selvfølgelig en mulighed. Men håber da godt nok ikke at du
har ret. For da jeg købte modemet var det uden den her
bindningsperiode. som typisk er på et halvt år. Og sådan har jeg
iøvrigt også købt simkortet uden en bindningsperiode.
Så i Princippet burde man jo kunne anvende det simkort som man har
lyst til

Karsten

Fra : Karsten Nielsen

Dato : 02-07-11 16:28

On Sat, 02 Jul 2011 17:20:28 +0200, Karsten Nielsen
<knielsen171@gmail.com> wrote:

>On Sat, 02 Jul 2011 16:23:39 +0200, Chano Andersen
><sunsite012011@chanoandersen.dk> wrote:
>

> "The SIM/USIM card has not been detected or is invalid"

Her skal jeg forresten lige nævne at det faktisk er lykkes at komme på
nettet med det omtalte simkort fra Telmore. Men de ganske få gange det
er lykkes, er jeg blevet smidt af igen allerede efter ca 30 sekunder
eller hvis jeg har forsøgt at downloade en pæn stor hjemmeside, så er
jeg også røget af igen meget hurtigt.

Fra : Chano Andersen

Dato : 02-07-11 16:34

Den 02-07-2011 17:28, Karsten Nielsen skrev:
> [...]
> er lykkes, er jeg blevet smidt af igen allerede efter ca 30 sekunder
> eller hvis jeg har forsøgt at downloade en pæn stor hjemmeside, så er

Hvis du med et eller flere af de omtalte modems, rent faktisk er kommet
online, så kan det IKKE være en simlås, der vil du nemlig overhovedet
ikke kunne få modemmet til at forbinde til mobilnettet.

Og så er vi tilbage ved dårlig kontakt mellem kontakterne i modemmet, og
dem på simkortet, løsningen der er nyt simkort.

Hvis du kender andre med mobilt bredbånd fra Telmore, kunne du jo prøve
at låne deres simkort, eller låne dem dit modem, og se hvordan det går...

- Chano Andersen

Fra : Karsten Nielsen

Dato : 02-07-11 16:38

On Sat, 02 Jul 2011 17:34:00 +0200, Chano Andersen
> [...]

>Hvis du kender andre med mobilt bredbånd fra Telmore, kunne du jo prøve
>at låne deres simkort, eller låne dem dit modem, og se hvordan det går...

Ja det er vist ved at være den sidste mulighed. Men jeg venter stadig
på at Telmore svare på min email.

Men ellers tak for hjælpen

Fra : Chano Andersen

Dato : 02-07-11 19:03

Den 02-07-2011 17:37, Karsten Nielsen skrev:
> Ja det er vist ved at være den sidste mulighed. Men jeg venter stadig
> på at Telmore svare på min email.

Min erfaring med de selskaber, er at man skal ringe til dem, hvis man
vil have svar inden for rimelig tid... Så hvis du intet har hørt efter 5
arbejdsdage (Defineret som hvor de har åbent for telefonerne), så ring
til dem.

- Chano Andersen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-07-11 09:19

"Karsten Nielsen" <knielsen171@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Heldigvis kan jeg
> stadig bruge mit gamle simkort fra CBB.

Har du installeret opkoblingsprogrammet fra Telmore ?

Det er formentlig samme program med med andre data, så du prøver måske
at koble op til CBB med dit nye Telmore sim-kort ?

Jan

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-07-11 09:21

"Karsten Nielsen" <knielsen171@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Heldigvis kan jeg
> stadig bruge mit gamle simkort fra CBB.

Et forslag mere - prøv at klikke på ikonet nederst til højre, så kan du
se, hvor du kobler op til - mit Fullrate modem kobler konsekvent op til
TDC og har ikke forbindelse - men hvis jeg så højreklikker og afbryder
TDC, så kan jeg i stedet vælge Fullrate og tilslutte - så fungerer det
fejlfrit.

Jan