flash, intet lydkort i firefox/iceweasel/d~
Fra : Leif Neland

Dato : 01-07-11 17:04

Debian

Jeg laver noget screengrab, hvor jeg kører firefox i vnc.
For at få vist flash, installerede jeg flash .
Men jeg får en bunke fejllinier, jeg ikke fik før jeg installerede flash.

ALSA lib confmisc.c:768:(parse_card) cannot find card '0'
ALSA lib conf.c:4170:(_snd_config_evaluate) function snd_func_card_driver
returned error: Ingen sådan fil eller filkatalog
ALSA lib confmisc.c:392:(snd_func_concat) error evaluating strings
ALSA lib conf.c:4170:(_snd_config_evaluate) function snd_func_concat
returned error: Ingen sådan fil eller filkatalog
ALSA lib confmisc.c:1251:(snd_func_refer) error evaluating name
ALSA lib conf.c:4170:(_snd_config_evaluate) function snd_func_refer returned
error: Ingen sådan fil eller filkatalog
ALSA lib conf.c:4649:(snd_config_expand) Evaluate error: Ingen sådan fil
eller filkatalog
ALSA lib pcm.c:2190:(snd_pcm_open_noupdate) Unknown PCM default
ALSA lib pcm_hw.c:1401:(_snd_pcm_hw_open) Invalid value for card

Hvor kan jeg fortælle, at jeg ikke har lydkort?
Maskinen er virtuel under vmware, så det giver ingen mening at emulere et
lydkort

Leif

Fra : Leif Neland

Dato : 01-07-11 17:08

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvor kan jeg fortælle, at jeg ikke har lydkort?
> Maskinen er virtuel under vmware, så det giver ingen mening at emulere et

Nå, det var jo let nok

/usr/share/alsa/alsa.conf:

defaults.ctl.card -1
defaults.pcm.card -1