NAS og videoovervågning.
Fra : Cykelsmeden

Dato : 01-07-11 08:48

Jeg spør her fordi de fleste NAS kører Linux, og linuxbrugere som regel
er lidt smarte.

Jeg vil gerne have et par kameraer til overvågning, således at de
aktiveres og gemmer optagelserne op til flere minutter efter en bevægelse.

Jeg er ikke interesseret i at have en pc kørende til projektet, men vil
evt. godt udskifte min NAS, som alligevel kører 24/7.

Nogen bud på soft/hardware som kan udfylde opgaven?

//finn

Fra : Henning

Dato : 01-07-11 09:11

On 2011-07-01 09:47, Cykelsmeden wrote:
> [...]
>
> Jeg vil gerne have et par kameraer til overvågning, således at de
> aktiveres og gemmer optagelserne op til flere minutter efter en bevægelse.

Det lyder som en opgave for motion.

Det kan detektere bevægelser på kaeraet, og gemme det der hvor du ønsker
det.

> Jeg er ikke interesseret i at have en pc kørende til projektet, men vil
> evt. godt udskifte min NAS, som alligevel kører 24/7.
>
> Nogen bud på soft/hardware som kan udfylde opgaven?

Jeg har gang i et project med en asus router med openwrt, et par billige
webcams, og motion til at styre optagelserne.

Planen er at billederne skal gemmes både lokalt og ude af huset, men jeg
er ikke nået længere end at jeg har fået indkøbt hardware endnu

/H

Fra : Hauge

Dato : 01-07-11 13:05

Hej
Den 01-07-2011 10:11, Henning skrev:
> Jeg har gang i et project med en asus router med openwrt, et par billige
> webcams, og motion til at styre optagelserne.

Er det muligt at høre lidt mere om det projekt, det lyder interessant?

Mvh Hauge

Fra : Henning

Dato : 01-07-11 13:42

On 2011-07-01 14:04, Hauge wrote:
> Hej
>
> Er det muligt at høre lidt mere om det projekt, det lyder interessant?

Motion er et program som suger billeder fra et eller flere kameraer, og
gemmer det der hvor du gerne vil ha dem gemt.

Har for mange år fat det til at kører med 5 kameraer på en pc, men vil
gerne ha det fysisk mindre denne gang. Derfor asus-routerne.

http://www.lavrsen.dk/foswiki/bin/view/Motion/WebHome hhv giver et
fingerpeg om hvad det drejere sig om.

/Henning

Fra : Hauge

Dato : 01-07-11 13:53

Hej
Den 01-07-2011 14:41, Henning skrev:
> Motion er et program som suger billeder fra et eller flere kameraer, og
> gemmer det der hvor du gerne vil ha dem gemt.

Jeg har selv en Windows-maskine kørende, med et grabberkort med 8
realtime-indgange, men ville gerne have en alternativ mulighed for en
billig løsning, til at placere i f.eks. garagen.

> Har for mange år fat det til at kører med 5 kameraer på en pc, men vil
> gerne ha det fysisk mindre denne gang. Derfor asus-routerne.

Det er lige netop den del med routeren, jeg er interesseret i.

Har kikket lidt på kameramoduler, om det skulle være muligt at få lagt
ind på en af de små routere, og selvfølgelig fjerne alt det overflødige
software, som nu router-delen og andet ligegyldigt, når det nu kun er
som kcam-server.

Et måske interessant lille produkt:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=190364668156

http://www.ebay.co.uk/itm/CMOS-Camera-Module-OV7670-Display-Active-Size-640X480-/200459396933

Har endnu ikke rodet så meget i Openwrt/DD-WRT eller lign., men når det
bliver koldt igen, vil jeg i gang med at progge.

Mvh Hauge

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 10-07-11 15:38

On Fri, 01 Jul 2011 09:47:58 +0200, Cykelsmeden <afsender@not2old.dk>
wrote:

> Nogen bud på soft/hardware som kan udfylde opgaven?

QNAP NAS'er understøtter kameraer 'out of the box'.

-A
--
http://www.hojmark.org/