Forbrugsafregnet Bredbånd ADSL
Fra : M.H

Dato : 21-06-11 04:37

Vi vil gerne have en internet forbindelse i vores sommerhus.
Den bedste løsning for os må være forbrugs afregnet, da vi jo kun er der i
ferier og nogle weekender. (ca 50 dage ud af 365 dage)
Hvem kan levere det på Samsø (stofa kan ikke) billigst.. Vi har nu ikke
noget vildt forbrug, Men evt kunne en fastnet telefon også bruges hvis nogle
har en pakke med begge dele
Et USB 3G modem er ikke egnet hvor vi bor, Hastigheden er langt under det
lovede og kun 2 steder er der forbindelse, samt mange udfalg.
Eks skulle jeg med et TDC Usb model der skulle have en hastighed på 1 M/B.
Jeg skulle ind og se færge afgangene. Det tog mig 45 minutter og
forbindelsen forsvandt hele tiden.

Hvem kan foreslå en løsning og en udbyder med evt felefoni og bredbånd via
tlf stikket(ADSL)
Stofa kan ikke på Samså

Mvh MH

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-06-11 08:28

M.H skrev:

> [...]
> noget vildt forbrug, Men evt kunne en fastnet telefon også bruges hvis nogle

Du finder ikke en fastnetforbindelse uden abonnement.

Min familie har problemet, men er i den heldige situation at man
kan køre med 128 kbit med et Oister usbmodem.

> Hvem kan foreslå en løsning og en udbyder med evt felefoni og bredbånd via
> tlf stikket(ADSL)

Prøv evt. at forhøre dig om der er fastboende i nærheden der vil
dele deres internetforbindelse trådløst. Det kan man godt gøre
lovligt efter aftale med udbyderen.

--
Bertel

Fra : Ole C

Dato : 21-06-11 08:33

Kig på Skyline: http://skyline.dk/

--
vh
Ole C

Fra : Henning

Dato : 21-06-11 09:08

>Et USB 3G modem er ikke egnet hvor vi bor, Hastigheden er langt under det
>lovede og kun 2 steder er der forbindelse, samt mange udfalg.

Husk på der er stor forskel på 3G udbydere. Jeg har god erfaring med
Oister, til gengæld meget dårlig med TDC.
Du kan købe en Oister startpakke til kr. 100,- på posthuset, så kan du
prøve om der er dækning.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 21-06-11 15:50

M.H skrev den 21-06-2011:
> [...]
> Jeg skulle ind og se færge afgangene. Det tog mig 45 minutter og forbindelsen

Her kan du se hvem der har master og om de er i nærheden af dig
http://www.mastedatabasen.dk/VisKort/PageMap.aspx

Der er også
http://net-1.dk/privat/dakningskort.aspx
og
https://skyline.dk/?pageID=2&ref=1&sub=4

> Hvem kan foreslå en løsning og en udbyder med evt felefoni og bredbånd via
> tlf stikket(ADSL)
> Stofa kan ikke på Samså
Hvis ikke der er kabel er der vil kun TDC. De har vist stadig
forsyningspligt til fastnet, men så koster det.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Sørensen

Dato : 21-06-11 16:16

Den 21-06-2011 05:36, M.H skrev:

> [...]
> forbindelsen forsvandt hele tiden.
>
> Hvem kan foreslå en løsning og en udbyder med evt felefoni og bredbånd

Mon ikke fullrate til 179 pr. md. med telefoni er et bud, De køre
kampange med gratis trådløs router for tiden.

Jeg tror at man kan få "vilende abonoment" ved TDC så man ikke betaler
om vinteren, linien bliver midlertidig lukket.

--
VH.
Sørensen

Fra : Chano Andersen

Dato : 21-06-11 17:09

Den 21-06-2011 05:36, M.H skrev:
> [...]
> Eks skulle jeg med et TDC Usb model der skulle have en hastighed på 1
> M/B. Jeg skulle ind og se færge afgangene. Det tog mig 45 minutter og

Hvem lover noget om hastigheden på mobiltbredbånd? Jeg har aldrig set en
hastighedsgaranti. Men du har måske en særaftale med TDC?

- Chano Andersen