Skyline træthed - opdateret
Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 20-06-11 22:42

Efter mit indlæg her "Hold kæft jeg er træt af Skyline", kom der godt
nok skred i kundeservice

Først løste man problemet med ustabil forbindelse via "Kiksdåsen". Den
har nu kørt uden udfald i 14 dage.

I dag kom der så en servicemand og opsatte udvendig antenne løsningen.

Nu må jeg så håbe at denne løsning er stabil. Dem der har haft den et
stykke tid, siger i hvert fald god for den.

Karl Erik.

Fra : Allan Vebel

Dato : 20-06-11 23:30

Karl Erik Christensen skrev:

> Nu må jeg så håbe at denne løsning er stabil.

Jeg har også haft den slags løsninger, dengang
hed det Sonofon - det fungerede aldrig med en
tilfredsstillende løsning.

Nå, de lukkede ned, solgte det hele til Tele2, og
så havde jeg pludselig ingen internetforbindelse.

Det blev til en TDC-løsning med en ny linje på
telefonnettet - hastigheden er maks 5 Mbit og
0,4 i upload. Til gengæld kører det klippestabilt.

Jeg hører dagligt netradio på linjen, ser tv, kører
Skype og meget andet.

Skal dog passe på når der er to eller tre andre
på linjen, vi er jo flere i husstanden.

Stol aldrig på de parabolbaserede løsninger, jeg
har ikke haft andet end problemer, hvor jeg har
ventet i dagevis for at få internetforbindelse

Et kabel kan være gravet over, men det løser de
på ingen tid - det er jo folks telefonforbindelse, uha,
det skal løses med det samme.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Fra : Anders Majland

Dato : 22-06-11 13:16

> Jeg har også haft den slags løsninger, dengang
> hed det Sonofon - det fungerede aldrig med en
> tilfredsstillende løsning.

Der er nu nogen teknologisk forskel på sonofons gamle FWA løsning der vist
tildels var baseret på deres "egne" standarder.

Idag kører skylines mf. på en nyerer wimax standard der skulle være mere
stabil..

> Stol aldrig på de parabolbaserede løsninger, jeg
> har ikke haft andet end problemer, hvor jeg har
> ventet i dagevis for at få internetforbindelse

Nogen har os har ikke noget valg ...

> Et kabel kan være gravet over, men det løser de
> på ingen tid - det er jo folks telefonforbindelse, uha,
> det skal løses med det samme.

Nej TDC har 17 dage til at løse det derefter skal de betale en erstatning
(kan ikke huske om det er 14 eller 17 dagea)
(Der skal dog give et fradrag for betalt abb efter blot 2 dage)

Kan se i min log at det længste ventetid jeg har fået stillet i udsigt på en
teknikker er ca 30 dage - Det var på en ISDN forbindelse i 2006

Fra : Allan Vebel

Dato : 24-06-11 23:39

Anders Majland skrev:

> Der er nu nogen teknologisk forskel på sonofons
> gamle FWA løsning der vist tildels var baseret på
> deres "egne" standarder.

De kørte i hvert fald ret dårligt, mange gange var vi
uden internetforbindelse i dagevis,

> I dag kører skylines mf. på en nyerer wimax
> standard der skulle være mere stabil..

Jeg er ikke klar over hvilken løsning vi kan få i
dag af den slags. Vi har plantet en masse træer
på grunden (bøg og eg) og pludselig er de for
store til at vi kan få sådan en løsning.

> Nogen har os har ikke noget valg ...

Vi har slet ikke den mulighed i dag - der er kun tdc
tilbage på kobber.

Fra : Krabsen

Dato : 25-06-11 08:01

Den 25-06-2011 00:39, Allan Vebel skrev:

> [...]
> på grunden (bøg og eg) og pludselig er de for
> store til at vi kan få sådan en løsning.

> Vi har slet ikke den mulighed i dag - der er kun tdc

Et alternativ kan måske være

http://www.net-1.dk/

De bruger det gamle NMT-mobilnet (450), der har langt bedre dækning på
udsatte steder end GSM-nettet(900). Prisen er en lidt lavere
kapacitet/hastighed.

Fra : Anders Majland

Dato : 27-06-11 12:38

> Jeg er ikke klar over hvilken løsning vi kan få i
> dag af den slags. Vi har plantet en masse træer
> på grunden (bøg og eg) og pludselig er de for
> store til at vi kan få sådan en løsning.

Vi fik antennen op inden der kom blade på træerne... Så blev det forår og
jeg måtte topkappe 3 træer ....

Rammesaven over nakken og op i træerne og kappe de øverste 6meter af ....

/A

Fra : Allan Vebel

Dato : 27-06-11 13:00

Anders Majland skrev:

> Vi fik antennen op inden der kom blade på
> træerne... Så blev det forår og jeg måtte
> topkappe 3 træer ....
>
> Rammesaven over nakken og op i træerne
> og kappe de øverste 6 meter af

Det er jo kun en stakket frist - i hvert fald til
brændestakken

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 27-06-11 15:48

On 27-06-2011 13:37, Anders Majland wrote:

> Rammesaven over nakken og op i træerne og kappe de øverste 6meter af ....
>
> /A

Så er det da godt at det ikke var et Rødtræ - som er verdens højeste
træ, 115,55 m.

http://da.wikipedia.org/wiki/Bem%C3%A6rkelsesv%C3%A6rdige_tr%C3%A6er

Karl Erik.

Fra : Anders Majland

Dato : 27-06-11 21:46

> Så er det da godt at det ikke var et Rødtræ - som er verdens højeste træ,
> 115,55 m.

Så havde det nok været nemmere at flytte antenen om på den anden side

Fra : Mcwm

Dato : 27-06-11 23:23

Den 27-06-2011 22:45, Anders Majland skrev:
> Så havde det nok været nemmere at flytte antenen om på den anden side
Subsidiært op i træet

Venligst
Mcwm

Fra : Steen

Dato : 28-06-11 15:01

Den 27/06/11 22.45, Anders Majland skrev:

> Så havde det nok været nemmere at flytte antenen om på den anden side

Efter måneder med ustabilt net, fik jeg faktisk besøg af en
Skyline-tekniker i går, der flyttede antennen fra den ene gavl på huset
til den anden gavl. Han fortalte det gav et mærkbart bedre signal...og
det første døgn har nettet ikke voldt problemer herhjemme.
Jeg krydser fingre for at det holder, for skal man kontakte Skylines
kundeservice, har man dårligt tid til at gå på arbejde.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 28-06-11 19:59

On 28-06-2011 16:00, Steen wrote:

> [...]
> Jeg krydser fingre for at det holder, for skal man kontakte Skylines
> kundeservice, har man dårligt tid til at gå på arbejde.

Det er ikke sikkert at kundeservice svarer dig. Men da jeg skrev til
dem, at jeg gerne ville have udendørs antenne, gik der 4-5 dage så
bankede montøren på min dør

Karl Erik.

--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign
http://ranunkelvej.com/b&o/ - Reparation af B&O Red Line højttalere

Fra : Steen

Dato : 11-07-11 15:12

Karl Erik Christensen <karlerik@none.invalid.com> wrote:

> Det er ikke sikkert at kundeservice svarer dig. Men da jeg skrev til dem,
> at jeg gerne ville have udendørs antenne, gik der 4-5 dage så bankede
> montøren på min dør
>
> Karl Erik.

Kan opdatere evt. interesserede med at antenneflytningen ikke hjalp
nogetsomhelst for mit brug. Skyline har senere indrømmet at der er en
softwarefejl i den trådløse router "for nogle brugere", og der er ingen
tidshorisont for en opdatering.
Jeg har opsagt den trådløse router, og bruger nu min egen. Den har virket
stabilt indtil videre

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 25-06-11 09:20

Karl Erik Christensen skrev den 20-06-2011:
> Nu må jeg så håbe at denne løsning er stabil. Dem der har haft den et stykke
> tid, siger i hvert fald god for den.

Nye koste fejer ofte anderledes.

Direktørfyring i Elro skyldes samarbejdsproblemer
http://amtsavisen.dk/randers/direktoerfyring-i-elro-skyldes-samarbejdsproblemer

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 28-06-11 05:45

On 20-06-2011 23:42, Karl Erik Christensen wrote:
> [...]
>
> Nu må jeg så håbe at denne løsning er stabil. Dem der har haft den et
> stykke tid, siger i hvert fald god for den.

Kan da lige tilføje at ip-telefoni fungerer, når blot man sætter sin
egen router til Skyline modemmet, og giver den ip-adressen 192.168.1.50
på WAN-siden, og så åbner portene UTP 5060-5061.

Dette fungerede ikke på "kiksdåsen".

Karl Erik.