er oister mobil ok?
Fra : Henrik ;-

Dato : 20-06-11 17:47

Goddavsen

Jeg overvejer oistermobil. Er det et seriøst firma og til at komme ud af,
hvis det ikke lever op til kvalitetskravene?

Hvorfor skal de have CPR nummer så de kan registrere og logge alt man gør
og senere misbruge det hvis de vil?

Hvad er godt og skidt ved oister?

Hilsen Henrik

Fra : Hauge

Dato : 20-06-11 17:56

Den 20-06-2011 18:46, Henrik ;- skrev:
> Hvorfor skal de have CPR nummer så de kan registrere og logge alt man gør
> og senere misbruge det hvis de vil?

Det er simpelthen så staten kan få en optagelse af alle dine samtaler og
en kopi af alle dine sms'er.

/Hauge

Fra : Christian Laursen

Dato : 20-06-11 18:00

On 06/20/11 18:55, Hauge wrote:

> Det er simpelthen så staten kan få en optagelse af alle dine samtaler og
> en kopi af alle dine sms'er.

Magthaverne må være det rigtige ord.

--
Christian Laursen

Fra : Hauge

Dato : 20-06-11 18:04

Den 20-06-2011 18:59, Christian Laursen skrev:
> Magthaverne må være det rigtige ord.

Nåja, det er det som de kaldes, gør ikke så meget i den slags.

/Hauge

Fra : Henrik ;-

Dato : 20-06-11 18:25

On Mon, 20 Jun 2011 18:59:48 +0200, Christian Laursen wrote:

> Magthaverne må være det rigtige ord

Netop

Hilsen Henrik

Fra : Henrik ;-

Dato : 20-06-11 18:24

On Mon, 20 Jun 2011 18:55:38 +0200, Hauge wrote:

> Det er simpelthen så staten kan få en optagelse af alle dine samtaler og
> en kopi af alle dine sms'er.

Men det er sgu da ikke rart !

Så vil jeg hellere benytte taletid uden personregistrering og cpr.

Hilsen Henrik

Fra : Lars

Dato : 20-06-11 18:39

On Mon, 20 Jun 2011 19:24:16 +0200, "Henrik ;-"
<henrik-2500@hotmail.invalid> wrote:

>Men det er sgu da ikke rart !
>
>Så vil jeg hellere benytte taletid uden personregistrering og cpr.

Efter sigende, så er det kun et spørgsmål om tid før selv taletidskort
skal registreres med cpr. nr. I Norge f.eks er det totalt umuligt at
oprette et taletidskort, med mindre man lader sig registrere. Det er
bl.a. for at formindske kriminelles kommunikations muligheder.

--
Lars

Fra : Henrik ;-

Dato : 21-06-11 00:20

On Mon, 20 Jun 2011 19:39:10 +0200, Lars wrote:

> Det er
> bl.a. for at formindske kriminelles kommunikations muligheder.

Ja det påstår magthaverne, men jeg tror mere på at det er for at få mere
magt og flere muligheder for at konfiskere private formuer.

Kriminelle anvender jo stjålne telefoner og ville aldrig anvende en telefon
som deres eget cpr er knyttet til.

For nyligt jagtede politiet en bil med de ultra kriminelle Levakovic
gypsyer og under flugten kastede de mobiltelefoner ud ad vinduet.

Alt den der kontrol og registrering gør kun livet surt for hæderlige
borgere, fordi politiet ikke gider efterforske de kriminelle.

For noget tid siden blev en hel lastbil fuld af tyvegods taget med gypsyer
i, og ingen af tyvekosterne blev genstand for efterforskning. Politiet har
nu sikkert selv solgt tyvekosterne på auktion og derved beriget sig ved
kriminalitet. Men sådan hæleri straffes jo slet ikke, ligesom alle de andre
forbrydelser som magthaverne begår !

Hilsen Henrik

Fra : Jesper Lund

Dato : 20-06-11 20:18

Lars wrote:

> [...]
> oprette et taletidskort, med mindre man lader sig registrere. Det er
> bl.a. for at formindske kriminelles kommunikations muligheder.

Lad os nu se.. Det er en af PETs våde drømme, men det er ikke vedtaget
endnu, og data retention direktivet (som logningsbekendtgørelsen bygger
på) er i kraftig modvind i flere andre EU lande, specielt Tyskland hvor
første implementering af direktivet blev kendt grundlovsstridig (og nu
bliver det garanteret aldrig implementeret). Til at starte med er der
ingen som har dokumenteret nogen effekt af denne logning, heller ikke i
Dammark (politikerne har bare spurgt PET om de synes at det er en god
ide, hvilket svarer til at spørge et femårs barn om det vil have mere
slik).

Produkter som Oister Tankselv bruges af andre end kriminelle og
terrorister. Turister for eksempel, og det vil være lidt hårdt at
forlange at de skal skaffe sig et dansk CPR nummer for at få
internetadgang i ferien.

Hvis du har brug for at lave terrorist arbejde, og gerne vil kommunikere
i fred for staten, finder der værktøjer som kryptering og anonymiserende
netværk ala TOR.

--
Jesper Lund

Fra : Henrik ;-

Dato : 21-06-11 00:31

On 20 Jun 2011 19:17:46 GMT, Jesper Lund wrote:

> politikerne har bare spurgt PET om de synes at det er en god
> ide, hvilket svarer til at spørge et femårs barn om det vil have mere
> slik

Ja magthaverne vil jo altid have mere magt og mere kontrol og flere penge.

Den ultra kriminelle gypsy klan, Levakovic, har beriget sig siden 1970 med
kriminalitet og bor i de dyreste boliger i dk og kører i de dyreste biler.
Alt den åvervågning og kontrol, har ikke ført til at de har kunnet bures
inde alligevel, så det er kun en pestillens for os jævne borgere som ikke
er kriminelle.

Hilsen Henrik

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 23-06-11 19:20

Hauge <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote:

> Det er simpelthen så staten kan få en optagelse af alle dine samtaler og
> en kopi af alle dine sms'er.

Det har ikke noget med det at gøre:

: "I udgangspunktet er det ikke i orden, hvis man som erhvervsdrivende
: beder om cpr-nummeret i forbindelse med et køb, der betales kontant
: eller øjeblikkeligt", siger jurist i Konkurrence- og
: Forbrugerstyrelsen Henrik Lundgaard Sedenmark.
:
: <snip>
:
: Ifølge ham er det kun ved indgåelse af en løbende aftale som et
: avisabonnement eller et fitnessmedlemskab, at virksomheden har krav på
: dine cpr-oplysninger. Dertil kommer tilfælde, hvor den
: erhvervsdrivende sætter sin lid til, at køberen betaler efter at have
: modtaget en vare eller ydelse.

Det har således noget at gøre med indgåelse af en løbende aftale.

http://politiken.dk/tjek/penge/dinepenge/ECE1303652/flere-firmaer-beder-
om-dit-cpr-nummer-uden-lovlig-grund/

Kort link:

<http://tinyurl.com/6g6rw28>

Hvis du vil slippe for at oplyse cpr-nummer kan du idag f.eks købe
Mobilt Bredbaand2Go hos TDC eller Tank&Surf hos 3.

Dog, når du efterfølgende tanker op første gang med Dankort kan du
spores. Det er ihvertfald ikke muligt at købe "taletid" med TDC
løsningen. Det var ellers meningen.

Men, endnu værre:

http://www.version2.dk/artikel/forslag-kraever-personlig-registrering-af
-internetbrug-paa-biblioteker-29253

Kort link

<http://tinyurl.com/6344h9m>

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 23-06-11 19:23

<snip>

> Hvis du vil slippe for at oplyse cpr-nummer kan du idag f.eks købe
> Mobilt Bredbaand2Go hos TDC eller Tank&Surf hos 3.

TDCs løsning hedder 'Bredbaand2Go Cash' - selvom man efterfølgende kan
betale med Dankort.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Hauge

Dato : 23-06-11 19:32

Den 23-06-2011 20:19, Axel Hammerschmidt skrev:
> Det har ikke noget med det at gøre:

Det er jeg klar over, synes bare det tudagtige spørgsmål, var så langt ude.

Så mit svar var for min egen morskabs skyld.

Mvh Hauge

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 24-06-11 21:56

Den 23.06.2011 kl. 20:23 skrev Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com>:

> TDCs løsning hedder 'Bredbaand2Go Cash' - selvom man efterfølgende kan
> betale med Dankort.

Sidder og hører Harddisken Xtra på DR p1, hvor de har et indslag om
at åbne wifinetværk skal logge brugers trafik på nettet. Hvorfor hunden
har TDC så en færdig pakket løsning til "terorristerne" og priraterne?

mvh
Henning

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 25-06-11 17:31

Henning Præstegaard <onkelhenning@not.vallid> wrote:

> Sidder og hører Harddisken Xtra på DR p1, hvor de har et indslag om
> at åbne wifinetværk skal logge brugers trafik på nettet. Hvorfor hunden
> har TDC så en færdig pakket løsning til "terorristerne" og priraterne?

Det svarer vel til taletidskortene. Jeg har læst, at "man" osse
overvejer, at folk skal identificere sig i butikken ved køb af
taletidskort.

Det er butikkerne selvfølgelig ikke så glade for.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Ole Helms

Dato : 23-06-11 17:40

On Mon, 20 Jun 2011 18:46:42 +0200, "Henrik ;-"
<henrik-2500@hotmail.invalid> wrote:

>Goddavsen
>
>Jeg overvejer oistermobil. Er det et seriøst firma og til at komme ud af,
>hvis det ikke lever op til kvalitetskravene?

Jeg er godt tilfreds. Oister bruger 3's net.

--
Venligst
Ole Helms