Udluftning af Yanmar YSM8
Fra : Peter_il

Dato : 25-06-11 10:41

Hej,

Jeg har skiftet kølevands- og brændstofslanger på min gamle Yanmar YSM
8-G, og nu har jeg svare problemer med at få udluftet maskinen. Den
udskiftede brændstofslange løber fra dieselfilteret og til topstykket
(hvor jeg går ud fra den går i en højtrykspumpe). Jeg har konsulteret
gamle manualer, men kan ikke helt genkende billederne/beskrivelserne.
Jeg har prøvet at løsne diverse skruer nær topstykket og har pumpet en
del diesel igennem systemet. Jeg har også udluftet på toppen af
dieselfilteret, selvom det sidder før det udskiftede stykke
brændstofslange.

Jeg tænker, at jeg enten ikke har pumpet nok (synes jeg nu, jeg har),
eller at jeg ikke udlufter det rigtige sted / på den rigtige måde ved
topstykket.

Se foto på dette link: http://dl.dropbox.com/u/2664439/Yanmar.pdf

Gode råd moodtages gerne

Mvh Peter Ingsø Laursen

Fra : Peter_il

Dato : 26-06-11 09:53

Problem løst.

Fra : Preben

Dato : 26-06-11 18:24

Den 26.06.2011 kl. 17:52 skrev Peter_il <psil@pbhome.dk>:

> Problem løst.

Hvordan?

--
mvh/Preben

Fra : Peter_il

Dato : 26-06-11 23:38

Problem løst
mvh Peter

Fra : Peter_il

Dato : 11-07-11 15:06

On 26 Jun., 19:23, Preben <pranSLETDE...@privat.dk> wrote:

> Hvordan?
>
> --
> mvh/Preben

Beklager sen respons - er på sejlerferie

Der er en udluftningsskrue på højtrykspumpen også. Pumpen skulle jeg
dog lige lokalisere først. Den sidder som sidste del, hvor
brændstofslangen erstattes af et metalrør - hvilket jo giver god
mening. Så tricket er at udlufte i flere tempi om nødvendigt. Først på
udluftningsskruen over brændstoffilteret. Dernæst på højtrykspumpen og
til sidst ved at løsne brændstofrøret ved dyssen (modsatte ende af
røret i forhold til højtrykspumpen). Her er det vigtigt, at der er
givet fuld gas på gear/gas-håndtaget.

Herefter startede jeg uden problemer.

Mvh Peter