"Nødreparation" af glasfiber
Fra : Rasmus Dyrholm

Dato : 20-06-11 19:33

Hej!

Jeg har desværre fået nogle halvdybe skrammer i fribordet, nogle
millimeter ind i selve glasfiberen. Jeg har lovet en seljtur til Skt.
Hans, men når ikke at få lavet en egentlig reparation inden. Jeg
formoder ikke det er sundt at få saltvand ind i glasfiberen, så hvad gør
jeg? Vil nogle striber gaffatape eller lignende være nok, eller?

Mvh Rasmus

Fra : Torben Skovgaard Bac~

Dato : 20-06-11 19:39

Rasmus Dyrholm wrote:
> [...]
> formoder ikke det er sundt at få saltvand ind i glasfiberen, så hvad
> gør jeg? Vil nogle striber gaffatape eller lignende være nok, eller?

Du kan købe en tube et eller andet til at fylde skrammerne op, idet jeg
forstår, at skrammerne er over vandlinjen. Besøg nærmeste bådcenter.
Jeg har en tube liggende i båden og kan ikke lige huske, hvad det hedder,
men det er en-komponent og så kan du rette op på skrammerne senere, når du
får båden på land.

Jeg tror, at det hedder noget i retning af Gel-coat-filler

Mvh
Torben

Fra : Lars Schmidt

Dato : 20-06-11 20:04

gaffa tape!

Fra : Torben Skovgaard Bac~

Dato : 20-06-11 20:39

Lars Schmidt wrote:
> gaffa tape!
> "Torben Skovgaard Bach" <tsbach@FJERNnyka.dk> skrev i en meddelelse
Klip

Men efter gaffa-tapen skal der gøres noget efter Sct. Hans aften
Gaffe-tape er altid godt at have ombord

I forhold til skrammer og ridser har jeg også en tube med glasfiber-"lim"
liggende. Den bruger jeg til at udbedre skader på stævnen, når min gast er
uopmærksom og stævnen knalder imod broen - det er en 2 komponent epoxi
m/glasfibre og den er mege let at arbejde med. Slibes efter 10-20 minutters
hærdning og kan bemales umiddelbart derefter.

Mvh
Torben

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 20-06-11 15:52

Hej Rasmus,

Her er et link hvori der er beskrevet hvordan du kan udføre
reparationen.

http://www.hillerodsejl.dk/glasfiber/meripol.htm

Mvh/Harding