Så mange dieselbiler...
Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 20-06-11 00:45

Hej DFM'ere

Nå, I er her stadig, kan jeg se?

Når man holder på afkørslen fra motorvej 9 mod Kolding, søndag lidt før kl. 22, og er løbet tør for benzin, så er det godt nok pokkers så mange venlige bilister der stopper op, men som desværre lige kører diesel og derfor ikke har en reservedunk

Så er det jo godt nogen af os rent faktisk kan huske, at vores dieselbil bare er et transportmiddel og som sådan godt kan bruges til at transportere en strandet Intruderkører til nærmeste tankstation, 3,8 km væk i følge GPSen.

Det gav mig mange venlige ord fra den uheldige mand og en ekstra reservedunk til plæneklipperbenzin - og jeg kom kun ½ time senere hjem af den grund.

I 1987, på min første tur fra det sydfynske til kasernen i Skive, løb jeg tør mellem Vissenbjerg og Middelfart. Et par sergenter samlede mig op, kørte mig til Middelfart efter benzin og hele vejen tilbage til Visssenbjerg og vende rundt, og tilbage til motorcyklen igen - en god lang tur. Så i går fik jeg betalt lidt tilbage

--
Uffe