Re: Hej alle sammen
Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 20-06-11 00:33

Jeg er her også, en gang i mellem :)

--
Uffe R. B. Andersen

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 20-06-11 20:26

Uffe R. B. Andersen skrev den 20 jun 2011 i news:b0a71b45-4bfc-4de9-
b46f-159e51979974@glegroupsg2000goo.googlegroups.com:

> Jeg er her også, en gang i mellem :)
>
> --
> Uffe R. B. Andersen

Hæ - nu lyder I sgisme da som de 2 gamle på balkonen i muppetshow

Nu mangler der bare etellerandet ala "Nej dengang, der var der noét ved
det, og husker du da grønjakkerne osv".

Måske også derfor der bliver lidt stille lisså stille,
generationsskiftet har trange kår, når der snakkes for meget insider.

Just my five

--
Mvh - Arne Lorenzen -
der ikke hører til "de gamle fjolser" - kun af alder

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 20-06-11 21:22

Den 20-06-2011 21:25, Arne Lorenzen skrev:
> [...]
>
> Måske også derfor der bliver lidt stille lisså stille,
> generationsskiftet har trange kår, når der snakkes for meget insider.

For meget insider?

Der er forstemmende tavst, og således her insiderriet trange kår

Selv Armand kan ikke holde niveauet på 8-10 skribleriet pr. dag.

Næææh du - I de goe gamle dage, hvor der var 40.000 indlæg pr. år, der.
.. . ;)

--
Dun@nt
SFau1000R Hvidguld

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 20-06-11 21:43

On Mon, 20 Jun 2011 22:22:08 +0200, "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote:

> [...]
>
>Selv Armand kan ikke holde niveauet på 8-10 skribleriet pr. dag.
>

>Næææh du - I de goe gamle dage, hvor der var 40.000 indlæg pr. år, der.

Jeg har 407.106 indlæg i denne gruppe i min news reader - det ældste
er fra den 19/12 1997. Det er ca. 30.000 indlæg pr. år i gennemsnit,
så det er stadig ikke helt ringe

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://blog.andersen.nu/

'Some people play hard to get - I play hard to want!'
Ford Fairlane - Rock'n'Roll Detective

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 20-06-11 22:44

Den 20-06-2011 22:42, Uffe R. B. Andersen skrev:

> Jeg har 407.106 indlæg i denne gruppe i min news reader - det ældste
> er fra den 19/12 1997. Det er ca. 30.000 indlæg pr. år i gennemsnit,
> så det er stadig ikke helt ringe

Det er det ikke, men jeg opgav at føre statistik da vi røg under 9000
forrige år :(

Men der er da lidt gang i den i disse dage, mon det er fordi "de gamle
skribenter" nu er så gigtplagede at de kun har NG tilbage i MC livet? *lol*

.... næppe (endnu)

--
Dun@nt
SFau1000R Hvidguld

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 20-06-11 23:01

Den 20-06-2011 23:43, "J.C.Kløve" skrev:

> Men der er da lidt gang i den i disse dage, mon det er fordi "de gamle
> skribenter" nu er så gigtplagede at de kun har NG tilbage i MC livet? *lol*

Alting har sin tid. Før nyhedsgrupperne sad man og tævede på Fidonet.
Det døde lige så stille. Og noget tyder på der samme her er ved at ske.

Men det kunne være sjovt lige at se gennemsnitsalderen herinde. Jeg er
48 og har været med fra omkring 1998. Det sidste......så vidt jeg
husker.
Min alder er jeg nogenlunde sikker på.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Armand

Dato : 21-06-11 02:34

Den 21-06-2011 00:01, Ib Jakobsen skrev:
> [...]
> Det døde lige så stille. Og noget tyder på der samme her er ved at ske.
>
> Men det kunne være sjovt lige at se gennemsnitsalderen herinde. Jeg er

Jeg kom til sådan cirka ved samme tid og gruppen var dengang fyldt med
entusiastiske unge hvis adgang tilsyneladende skyldtes jungletrommerne
på de højere læreanstalter.
Fraværet af disse med tidens tand skyldes velsagtens samme faktorer som
det andetsteds blev nævnt omkring Hyldahls skæbne og dét er der som
sådan intet galt i, men af en eller anden grund tabte nyhedsgrupperne
læreanstalterne i generations-skiftene afledt af de individuelle
DFM'eres afgangseksamener

I mellemtiden er der samtidig opstået et væld af private
'rygklapper-sites' hvor man indbyrdes kan hidse hinanden op til at
udnytte sin motorcykel til de mærkeligste fotodokumenterede happenings.
Disse er sikkert også lettere at surfe sig til, ligesom at de p.g.a. det
grafiske design også er mere appelerende til den enkelte
søgende/surfende, end den tørre tekst på nyhedsgrupperne :-/

Derved at ihvertfald denne gruppe har bevist sin kontinuitet igennem
næsten 20 år, kan man kun begræde at given viden og knowhow placeres i
private sites, som jo har det med at kunne dø hurtigt hen i takt med
faldende interesse for at være webmaster; for motorcykling i
almindelighed og ikke mindst p.g.a. manglende tid (lønarbejde hhv. børn
kan man jo pludselig blive ramt hårdt af)

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 21-06-11 10:08

On Tue, 21 Jun 2011 03:33:51 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

Hej Armand.

>Jeg kom til sådan cirka ved samme tid og gruppen var dengang fyldt med
>entusiastiske unge hvis adgang tilsyneladende skyldtes jungletrommerne
>på de højere læreanstalter.

Det lignede noget jeg kendte fra min ungdom.
Vi kørte MC, ikke af lyst, men det var det eneste vi havde råd til, og
så blev det langsomt en passion.

> [...]
>sådan intet galt i, men af en eller anden grund tabte nyhedsgrupperne
>læreanstalterne i generations-skiftene afledt af de individuelle

Igen et mønster jeg kender fra min ungdom.
Vi droppede alle ud af MC livet efterhånden som vi stiftede familie.
MC'en er ikke lige det bedste familietransportmiddel og der var ikke
plads i budgettet til at have legetøj til den pris stående.
Desuden er WAF (Wife Acceptance Factor) meget ringe
Først da "familieforpligtigelserne" var hørt op rykkede MC'en ind
igen.

> [...]
>grafiske design også er mere appelerende til den enkelte
>søgende/surfende, end den tørre tekst på nyhedsgrupperne :-/

Det er en ganske naturlig ting at brugerne spredes med det stigende
udbud.
Det giver så, desværre, også en spredning af god information over
flere medier, således at muligheden for at finde noget som helst er
som at lede efter en nål i en høstak.
Jeg har kigget på nogle af de fora, og har sagt fra for længe siden,
hvilket er årsagen til at jeg stadig er her.

> [...]
>almindelighed og ikke mindst p.g.a. manglende tid (lønarbejde hhv. børn
>kan man jo pludselig blive ramt hårdt af)

Jeg startede her i gruppen i januar eller febuar 1998, og læser med på
(næsten) daglig basis.
I den tid er jeg blevet 64 år og pensioneret, så nu er der tid til at
skrue i MC

--
Steen Gruby
Ducati Paso 750

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 23-06-11 07:40

Den 21-06-2011 03:33, Armand skrev:
<snip>
> Derved at ihvertfald denne gruppe har bevist sin kontinuitet igennem
> næsten 20 år, kan man kun begræde at given viden og knowhow placeres i

1997 -> 2011 giver nærmere 14 år Selvom vi har taget internettet til
os, i en grad så vi ikke husker tiden før, så kom de første
internetudbydere til private altså først i 1995 (Cybercity, Cybernet og
Danmark OnLine - DKnet havde allerede i 1994 et privat-abonnement, men
det var urealistisk dyrt).

Bortset derfra, så er jeg enig med dig i, at det er en trist og kedelig
udvikling, når interessegrupper i disse tider skifter fra åbne forum,
som nyhedsgrupper, til lukkede sociale medier som Facebook.

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://blog.andersen.nu/

'Wer bremst, hat Angst!' - Werner Beinhart

Fra : CL

Dato : 21-06-11 04:18

> [...]
>
> Men det kunne være sjovt lige at se gennemsnitsalderen herinde. Jeg er
> 48 og har været med fra omkring 1998. Det sidste......så vidt jeg

48 år og ca med fra 2001

Carsten Larsen

Fra : dots

Dato : 21-06-11 11:36

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Men det kunne være sjovt lige at se gennemsnitsalderen herinde. Jeg er 48
> og har været med fra omkring 1998. Det sidste......så vidt jeg husker.
> [...]

**
47 og med fra 2002.

dots

Fra : Anders Majland

Dato : 21-06-11 13:31

> Men det kunne være sjovt lige at se gennemsnitsalderen herinde.

40 og google siger aktiv siden 1998

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 21-06-11 15:23

Anders Majland skrev den 21 jun 2011 i

> 40 og google siger aktiv siden 1998

59 her - aner ik´hvor længe på DFM - men på 2 hjul det meste af livet

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 21-06-11 15:27

> [...]
>
> Men det kunne være sjovt lige at se gennemsnitsalderen herinde. Jeg er
> 48 og har været med fra omkring 1998. Det sidste......så vidt jeg

med fra jan. 2003, 45 år :)

--
Dun@nt
SFau1000R Hvidguld

Fra : Per V. Misser

Dato : 21-06-11 22:43

Hej

> med fra jan. 2003, 45 år :)
> Dun@nt
> SFau1000R Hvidguld
> DMC - MCTC - DFMC

Med i gruppen fra ca. 15-08-2005 hvor jeg genoplivede MC-livet ved købet af
CXen. Da jeg fandt ud af at MC er livet købte jeg en gammel SuperFox på min
egen alder, nemlig rullet ud i lyset i 1956, altså nu 55 år gammel til
restaurering. Siden, i 2010 en F800ST fra 2008, til de længere ferieture med
telt og Trangia.

--
Per V. Misser

"Motorcykler er ikke noget man sælger"

Fra : Niels S.

Dato : 23-06-11 07:29

"Ib Jakobsen" skrev i meddelelsen

> [...]

Men det kunne være sjovt lige at se gennemsnitsalderen herinde. Jeg er
48 og har været med fra omkring 1998. Det sidste......så vidt jeg

Jeg kigger også forbi i ny og næ. Tallene må jo efterhånden være 47 og 2001

--
NielsS
VFR800FI

Fra : Futte & Co.

Dato : 23-06-11 09:40

On 21-06-2011 00:01, Ib Jakobsen wrote:
> [...]

> Men det kunne være sjovt lige at se gennemsnitsalderen herinde. Jeg er
> 48 og har været med fra omkring 1998. Det sidste......så vidt jeg

62/2000
Første mc i 1968. Pause fra 1985 til 2000. Nu er jeg på efterløn,
hvilket betyder at jeg har mindre tid til mc, forstå det hvem der kan

--
Jørgen, Brøndby
Victoria KR26N Aero, 1954, sælges måske

Fra : Steen Gruby

Dato : 23-06-11 21:27

On Thu, 23 Jun 2011 10:40:10 +0200, "Futte & Co."
<Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> wrote:

Hej Jørgen.

>Første mc i 1968. Pause fra 1985 til 2000. Nu er jeg på efterløn,
>hvilket betyder at jeg har mindre tid til mc, forstå det hvem der kan

Det er vist noget med at man påtager sig alle mulige opgaver i mangel
af den daglige tummerum..

Siden jeg gik på pension har jeg restaureret mine radioamatørantenner,
et lille job der tog godt 2 måneder med arbejde hver dag.

Jeg har ryddet ud i alt det skrammel jeg med sikkerhed aldrig kommer
til at bruge igen - Det meste elektronik og computere.

Jeg har lavet et ombygningskit til min Ducati Paso for at skifte den
fra 16" til 17" hjul.
Det er lavet uden at ændre på de "faste" dele på stellet.
Der er kun ændret på hjulene, hvor alle sliddele, så som bremseskiver,
bremseklodser og lejer, stadig er de samme - De gamle 16" hjul kan
monteres på 1 time hvis der en dag er 16" dæk at skaffe.
Paso'en, der normalt overstyrer, er nu neutralt styrende - Jeg har
fået en ny MC
Og så var det forresten sjovt at prøve sig selv af som maskinarbejder
igen efter så mange år med elektronik og computere.
Og når jeg nu var i gang lavede jeg lige 3 sæt.

Jeg har lavet et komplet EL system til en gammel Lotus 7 under
restaurering - Med Ignitech tænding.
Det tog tid - Men det var sjovt

Jeg har installeret gasfyr i huset, restaureret bryggerset og malet
hele skidtet.

Og i dag er der lagt sidste hånd på udskiftning af samtlige døre og
vinduer i huset.
Nu skal der lige males - Hele hytten udvendigt.

Og så spørger du hvorfor der ikke er tid til at køre MC

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 23-06-11 10:18

Den 21-06-2011 00:01, Ib Jakobsen skrev:

> Men det kunne være sjovt lige at se gennemsnitsalderen herinde. Jeg er
> 48 og har været med fra omkring 1998. Det sidste......så vidt jeg
> husker.

Ja ja da - 43 år og var nummer to, der skrev noget i gruppen. Jeg har
ligget noget på den lade side i forhold til d.f.m., siden jeg fik
tvillinger i 2004 :-/

Fra : jpn

Dato : 25-06-11 09:55

> [...]
>

> Men det kunne være sjovt lige at se gennemsnitsalderen herinde. Jeg er
> 48 og har været med fra omkring 1998. Det sidste......så vidt jeg

Jeg er 54 år og har læst NG siden min genopstandelse som MC'ist i 2004.
Et par indlæg i ny og næ er det også blevet til.
Min egentlige mc karriere startede i 1974 og varede i 10 år, men blev så
afbrudt af de sædvanlige grunde: familie og børn.

Jeg læser NG for de tekniske spørgsmål og svar.
Desværre er tråd-længden omvendt proportional med et emnes seriøsitet
(MC relevans).

Det ser for mig ud som om NG dels opfylder en social funktion - specielt
for jer der kender hinanden og dels samler teknisk viden om MC og
relaterede emner.

Det er den sidste funktion der har min interesse (og måske også andres)
men da den ikke fylder så meget kan det godt være lidt svært at holde
interessen fangen for NG.

God tur :)

Jørgen N

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 25-06-11 10:58

Den 25-06-2011 10:54, jpn skrev:
> [...]
[zip]
> [...]
>
> Det ser for mig ud som om NG dels opfylder en social funktion - specielt
> for jer der kender hinanden og dels samler teknisk viden om MC og

Mange af os der "kender hinanden" bor trods alt i alle ender og kanter
af landet. Det er jo alene ved at køre til kaffemøder, og meet'n'greed
arrangementer og lignende, netop med udgangspunkt i NG - vi har "lært
hinanden at kende".

(sidebemærkning)
Dette gør da for øvrigt også at der i denne NG, i modsætning til de
fleste andre NG på usenet, er en god tone og respekt mellem skribenterne :D

> Det er den sidste funktion der har min interesse (og måske også andres)
> men da den ikke fylder så meget kan det godt være lidt svært at holde
> interessen fangen for NG.

Teknik og politik (der jo da fylder det meste i NG) er trods alt, i min
optik, det mindste af MC-livet (et nødvendigt "onde" kunne man sige )

Men det at køre, og undervejs stifte bekendt- og fællesskaber det er jo
da kernen af at have og køre MC.

Dermed ikke sagt at teknik ikke er interessant (jeg tror da også at vi
"ingeniør-typer" á fra maskinarbejdere over elektronik-teknikere til
civil ingeniører er stærkt overrepræsenteret blandt gruppens deltagere)

--
Dun@nt
SFau1000R Hvidguld

Fra : Armand

Dato : 27-06-11 22:51

Den 25-06-2011 11:58, "J.C.Kløve" skrev:

> [...]
> af landet. Det er jo alene ved at køre til kaffemøder, og meet'n'greed
> arrangementer og lignende, netop med udgangspunkt i NG - vi har "lært

Grewy, der er fadder til denne tråd, tror jeg egentlig ikke at der er så
mange som kender - Andet end alle(!) de historier der bevæger sig
omkring hans person

At man kan vende tilbage efter 5+ års tid og stadig blive husket, er
således en bedrift i sig selv

--
Armand.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 29-06-11 13:24

Den 27-06-2011 23:50, Armand skrev:

> [...]
> omkring hans person
>
> At man kan vende tilbage efter 5+ års tid og stadig blive husket, er

det har du nok ret i :)

meeeen
Jeg har nu tømt en enkelt kop øl i Chauffør-baren sammen med ham :)

--
Dun@nt
SFau1000R Hvidguld

Fra : Jørgen Mangor Iverse~

Dato : 26-06-11 21:45

Den 25-06-2011 10:54, jpn skrev:

> Jeg læser NG for de tekniske spørgsmål og svar.
> Desværre er tråd-længden omvendt proportional med et emnes seriøsitet
> (MC relevans).

Jeg er helt enig. Jeg har samlet mange tekniske guldkorn op siden 1995,
som jeg selv og mange andre har nydt godt af undervejs. Jeg er 48 år,
har kørt i snart 30 år, on and off. Læser mere end jeg skriver.
--
Jørgen Mangor Iversen

Fra : DMCN 721

Dato : 22-06-11 09:58

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i meddelelsen

> Men der er da lidt gang i den i disse dage, mon det er fordi "de gamle
> skribenter" nu er så gigtplagede at de kun har NG tilbage i MC livet?
> *lol*

ROTFL.... ;)

Fra : Kim J

Dato : 22-06-11 11:16

Hej,

"DMCN 721" <ingen@mail.invalid> skrev i meddelelsen

> ""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i meddelelsen

> ROTFL.... ;)

Jeg ved sgu' ikke lige om jeg er gigtplaget, men alderen spiller ind. Nå ja
et frontalt sammenstød med en varevogr 2 * 50 km/t. har nu ikke gjort det
bedre, suk! Kom nu ikke galt afsted, tog fra med hovedet, og blev på cyklen
en R1'er. Desværre overlevede cyklen ikke, bulet stel + den store alu klods
mellem forgaflerne flækkede.Havde flot aftryk af hjelmen i hovedet et par
uger, kæmpe blodutrækning på bugen, og satans ømme håndled, som jeg stadig
bøvler med, når det går lidt stærkt, suk! Har kørt siden 83, og har da også
haft mine røvture, oftest pga. diesel, grrrr.... Indtil videre står der
følgende på scoringslisten:

1. Smadret MZ'er, en kammerat blev bange i et sving, og rettede sig op.
Resultat: Prøvede at vælte en træ-elmast, hvilket ikke lykkes. Mistede en
sko, tank trykket ind, halv styr, ingen fodhviler på den ene side.
Kammeraten måtte desværre en tur på skadestuen med brækkede riben, han
hoppede over hovedet på mig, jeg slap med en forstuvet finger og manglende
sko. Blev forøvrigt på cyklen

2. Bulet dør på en firhjulstrækker, min passager røg af, da jeg gik på
baghjul med en DT125, med det resultat, at jeg også røg af, pokker da også!
Ville han falde af, var der da ingen grund til at holde godt fast i mig!

3. Total skadede en af Budstikkens varevogne. Kom på indfaldsvejen til
århus. Han holdt i en højresvingsbane, men kom i tanke om at skulle til
venstre, hvilket han signalerede til den der holdt i inderbanen. Desværre
havde han ikke set, at jeg kom, og havde tilpasset hastigheden til det
skulle blive grønt. Resultat: Pludselig holdt han midt i krydset lige foran
mig. Heldigvis reagerede jeg ved at blokere bagbremsen og smide cyklen
rundt, så den ramte med hele siden. Øhhhh... hvordan det lykkes ved jeg
ikke, men jeg fik højre men svunget om på venstre side af kværnen, så det
ikke blev klemt. Budstikkens bil slap ikke fra det, da jeg ramte den
uheldigt med forhjulet bag kabinen. VX800'eren overlevede med to nye
udstødninger, ny tank og forhjul Heldigvis ingen personskade

4. Dumt uheld: Kom fra Århus på motorvejen, med lidt høj hastighed, skulle
pisse, og tog rastepladsen med 160 km/t. Da jeg opdagede, at jeg kørte så
hurtigt ville jeg bremse ned. Dieselolie: Begge hjul smuttede, så jeg slap
bremsen. Desværre var kursen ikke skide intelligent, så jeg måtte smide
cyklen i rabatten. 30 - 50 m. kurretur, hvor jeg sad på siden af cyklen, nul
peronsskade, ud over en pokkers banden over, at jeg blev nød til at smide
den. Desværre var jeg så hidsig, at jeg rejste GPX750R'en op, smed den i
gear, men havde ikke opdaget, at kåben havde kilet sig ind i forgaflen.
Resultat: Den smed sig, skuldreren blev smadret, øv! Kørte fra Århus til
Horsens med en arm, som jeg ikke kunne bruge. Et par flinke håndværkere,
havde rejst maskinen. Det tog ca. 5 år med meen, hvor jeg skulle tænke på,
hvordan jeg brugte venstre arm.

5. Smadret R1'er pga. diesel, se oven over.

Hmmmm.... Har en SV1000S nu, mon det er på tide at overveje at lade sig at
pensionere eller skal den sidste R1'er ZX10R købes eller GSXR10'er købes.

Har lige undladt alle de små fjulmre uheld, hvor det ikke skete det store,
og da også alle de uheld med knækkede kraveben på cross maskiner :o/

Så en billig ZX10R'er på Jyllandsringen, måske det var på tide med et
A-licens, og så gøre sig til grin de sidste år helbredet tillader det

Hilsen
Kim J.
MC De meget Få Rå

Fra : HEME

Dato : 23-06-11 18:48

"Kim J" <bl320SLET@lafnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Så en billig ZX10R'er på Jyllandsringen, måske det var på tide med et
> A-licens, og så gøre sig til grin de sidste år helbredet tillader det

Bare en ½ gammel fyr på 58 der lytter lidt med, når de "voksne" snakker.

MZ 150
Suki GN125
Suki Intruder1400

HEME

Fra : Hans Joergensen

Dato : 21-06-11 08:22

Ib Jakobsen wrote:
> Alting har sin tid. Før nyhedsgrupperne sad man og tævede på Fidonet.
> Det døde lige så stille. Og noget tyder på der samme her er ved at ske.

Jeg var 2:236/17.??? det kan jeg da ikke huske æv! og var rimeligt
aktiv fra ca. 1995 frem til 1998.

> Men det kunne være sjovt lige at se gennemsnitsalderen herinde. Jeg er
> 48 og har været med fra omkring 1998. Det sidste......så vidt jeg
> husker.
> Min alder er jeg nogenlunde sikker på.

35år, og har været på usenet siden ca. 1997.

// Hans

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 21-06-11 20:18

Den 21-06-2011 09:22, Hans Joergensen skrev:

> Jeg var 2:236/17.??? det kan jeg da ikke huske æv! og var rimeligt
> aktiv fra ca. 1995 frem til 1998.

2:234/61.11 mener jeg det var. Jeg blev lokket til at prøve et modem i
1990. Indtil noden lukkede ned omkring 98-99. Så ødelagde de skide
nyhedsgrupper det hele.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Michael Grewy

Dato : 22-06-11 13:13

On 21 Jun., 03:33, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> [...]
> almindelighed og ikke mindst p.g.a. manglende tid (lønarbejde hhv. børn
> kan man jo pludselig blive ramt hårdt af)

Hej Armand
Så er du altså også her lidt endnu.
Så kender vi dig igen med dine lange svar:)
M.V.H
Michael

Fra : Armand

Dato : 23-06-11 12:51

Den 22-06-2011 21:13, Michael Grewy skrev:
> On 21 Jun., 03:33, Armand<arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
>>

> Hej Armand
> Så er du altså også her lidt endnu.

Jup!
Med både en ekstra bærbar og to smartphones i husstanden, er der
efterhånden ikke behov for at gå om i krogen og tænde den gamle damper
af en PC - Det hele (Google/Wikipedia/Imdb m.fl.) klares direkte fra
sofaen. Og så er det ikke så nærliggende lige at kaste sig over
nyhedsgrupperne
Sagerne forstærkes af at der virkelig var lavvande i indlæggene omkring
den tid hvor der ellers plejer at være stimevis af "nu er der kun xx
dage til at det officielt er mc-forår" -indlæg, og at ugentlig kiggen
forbi derved var langt tilstrækkelig frekvens!

> Så kender vi dig igen med dine lange svar:)

Hæ!
Man skal jo sørge for at holde stilen

Og jeg ved jo fra de lokale rockere (for ikke at nævne npgen navne) at
ting skal skæres ud i pap

--
Armand.

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 23-06-11 23:32

"Uffe R. B. Andersen" <urb@twe.net> writes:

> [...]
> internetudbydere til private altså først i 1995 (Cybercity, Cybernet
> og Danmark OnLine - DKnet havde allerede i 1994 et privat-abonnement,

Hov hov, så dyrt var det nu ikke.

Jeg havde et DKnet PIP (Personal IP) abbonnement fra før ugebladet
Ingeniøren og DKnet lavede et reklamefremstød og tilbød alle
abonnenenter 3 måneders(?) gratis opkobling. Det gjorde så at man kun
kunne logge på før 19.30 (hvor tlf linien var dyr) og efter 23-23.30 :(

Husker stadig at min intro til internettet var en IP adresse*) skrevet i
hjørnet af en tavle på DTH, som man kunne hente en hel masse software
fra, omkring 1992.

*) vistnok ftp.wustl.edu

Kai, fka pip93.dknet.dk
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 24-06-11 10:04

Den 24-06-2011 00:32, Kai Harrekilde-Petersen skrev:
> Hov hov, så dyrt var det nu ikke.

DKnets priser var:

Oprettelse: DKK 937,50
Årsafgift: DKK 1125,00
Minutafgift: DKK 0,59

Dertil kom så telefontaksten.

> [...]
> abonnenenter 3 måneders(?) gratis opkobling. Det gjorde så at man kun
> kunne logge på før 19.30 (hvor tlf linien var dyr) og efter 23-23.30 :(

Det var der jeg for alvor kom på internettet, selvom jeg selvfølgelig
også havde anvendt det fra M-databaren i 421 på DTU.

> Husker stadig at min intro til internettet var en IP adresse*) skrevet i
> hjørnet af en tavle på DTH, som man kunne hente en hel masse software
> fra, omkring 1992.
>
> *) vistnok ftp.wustl.edu

ftp.funet.fi var vist også god

> Kai, fka pip93.dknet.dk

pip811

Se eventuelt min 10 års beretning:
<http://blog.andersen.nu/2005/04/07/10-ar-pa-internet>

Fra : Stup

Dato : 24-06-11 16:03

On 24 Jun., 11:03, "Uffe R. B. Andersen" <u...@twe.net> wrote:

> [...]
>       rsafgift: DKK 1125,00
>      Minutafgift: DKK 0,59
>
> Dertil kom s telefontaksten.

> Det var der jeg for alvor kom p internettet, selvom jeg selvf lgelig
> ogs havde anvendt det fra M-databaren i 421 p DTU.

> ftp.funet.fi var vist ogs god

> pip811
>
> Se eventuelt min 10 rs beretning:
> <http://blog.andersen.nu/2005/04/07/10-ar-pa-internet>
>
> --
> Med venlig hilsen - Sincerely
> Uffe R. B. Andersen - mailto:u...@twe.nethttp://blog.andersen.nu/
>
> 'Wer bremst, hat Angst!' - Werner Beinhart

Ohmegosh!

Når man læser alle disse indlæg, burde man lægge sig ned og siger
"farvel til verden", for man er vel blevet for gammel og så videre…

Og hvis dette indlæg kommer to gange, er det desværre mine ti
tommelfingre....

Men ihukommende en dag på vej til FIM Rally i 1990 i Beograd, der var
tre engelske "gubber" på grænsen mellem Østrig og Jugo, som hyggede
sig svært med de små sving, mens jeg som 30-årig syntes alt var træls
og nok var for gammel osv….

Da tænkte jeg: Nej! kan de, kan jeg også! Og desværre har jeg fulgt
den tanke…

Og aprospos: Uffe: Var du på Hartenholm i '88 eller…)

Joke aside: Jeg er nødt til at være skizofren og kigger også ind hos
motorcykelforum.dk

Håber alle har det godt

Stup
XS1100S og nu især XJR 1300

Fra : Stup

Dato : 24-06-11 16:00

> [...]

tre engelske "gubber" på grænsen mellem Østrig og Jugo, som hyggede
sig svært med de små sving, mens jeg som 30-årig syntes alt var træls

(Det pisøsregnede gennem Østrig....)

Da tænkte jeg: Nej! kan de, kan jeg også! Og desværre har jeg fulgt
den tanke…

Og aprospos Werner: Uffe: Var du på Hartenholm i 88 eller…)

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 25-06-11 20:44

On Fri, 24 Jun 2011 14:59:30 -0700 (PDT), Stup <stupmail@gmail.com>
wrote:

>Ohmegosh!
>
>Når man læser alle disse indlæg, burde man lægge sig ned og siger
>"farvel til verden", for man er vel blevet for gammel og så videre…

For gammel? Det udtryk anerkender jeg ikke!

<snip>
>Og aprospos Werner: Uffe: Var du på Hartenholm i 88 eller…)

Nej, jeg blev vist først introduceret til Werner i 1991, af en
studiekammerat på DTU. Han holdt en videoaften for sine rockervenner i
Ballerup, med flaschbier med patentprop und alles, og så vi ellers
Beinhart, så tårerne trillede. Senere fik jeg en del af tegneserierne
og den komplette DVD-samling Men jeg gad godt at have været der!

Fra : Michael Grewy

Dato : 01-07-11 14:40

On 27 Jun., 23:50, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> [...]
> omkring hans person
>
> At man kan vende tilbage efter 5+ års tid og stadig blive husket, er

Hej Armand
Tak for de rosende ord.
Det er jo altid rart at blive husket :) og jeg er sikker på at det kun
er for noget positivt:)

Fra : Michael Grewy

Dato : 01-07-11 14:44

On 29 Jun., 14:24, "J.C.Kløve" <j...@aats.dk> wrote:

> det har du nok ret i :)
>
> meeeen
> Jeg har nu t mt en enkelt kop l i Chauff r-baren sammen med ham :)
>
> --
> Dun@nt
> SFau1000R Hvidguld
> DMC - MCTC - DFMC

Så vidt jeg husker blev det vist til mere end en enkelt kop og så kan
jeg nemlig ikke huske så meget mere:)