Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Leje af spyder til kalibrering af skærme
Fra : Jonas Bo Jalling

Dato : 27-06-11 10:59

Hej,

efterhånden er jeg begyndt at anvende både min stationære computer samt
min bærbar til justering og redigering af mine fotos. Dette har fået mig
til at indse at jeg bør få kalibreret mine skærme, så billederne i det
mindste ser ens ud på de to skærme.

Er det muligt at leje en spyder til kalibrering af mine skærme, et
sted? - eller kan jeg lige så godt købe en (evt. brugt)?

På forhånd tak.

Mvh Jonas Jalling

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 27-06-11 13:43

"Jonas Bo Jalling" <jonas@jalling.dk> skrev i meddelelsen
> Er det muligt at leje en spyder til kalibrering af mine skærme, et
> sted? - eller kan jeg lige så godt købe en (evt. brugt)?

Aner ikke om e kan lejes - men på et tidspunkt får I pillet ved
justeringen på skærmene, og så skal du på den igen, så jeg ville købe
(og har gjort detI.

Ebay er et fint sted at lede - her er en del steder i England, der alle
gerne sender til Danmark:

http://search.eim.ebay.dk/?kw=spyder&ect=&elc=77&eb=S%C3%B8g

Dit indlæg hører i øvrigt til i news:dk.fritid.foto.indkoeb, der er
beregnet
til hvad skal jeg købe og hvor-spørgsmål

Jan

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 27-06-11 13:49

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev i meddelelsen
> Ebay er et fint sted at lede - her er en del steder i England, der
> alle gerne sender til Danmark:
> http://search.eim.ebay.dk/?kw=spyder&ect=&elc=77&eb=S%C3%B8g

Øh - næh - det var Tyskland - der skal du lige bladre et par sider ned,
før de kommer

Her er England - de kommer de på første side:

http://search.eim.ebay.dk/?ev=1&en=50&es=1&kw=spyder&ect=&elc=3&eb=S%C3%B8g

Jan

Fra : Jonas Bo Jalling

Dato : 27-06-11 13:49

On 27/06/11 14.43, Jan Vestergaard wrote:

> [...]
> (og har gjort detI.
>
> Ebay er et fint sted at lede - her er en del steder i England, der alle

Hej Jan,

Mange tak for hurtigt svar og tak for link. Jeg kan se pointen i køb
kontra leje og vil skrive det på indkøbslisten i stedet.

> Dit indlæg hører i øvrigt til i news:dk.fritid.foto.indkoeb, der er
> beregnet
> til hvad skal jeg købe og hvor-spørgsmål

Jeg overvejede nøje om det var den ene eller den anden gruppe, men da
min tanke i første omgang ikke var at købe tænkte jeg at denne gruppe
var korrekt - jeg ramte forkert, det beklager jeg

Med venlig hilsen
Jonas Jalling

Fra : Kenneth

Dato : 27-06-11 19:21

"Jonas Bo Jalling" <jonas@jalling.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

dårlig ide at leje, hvis det kan lade sig gøre.
Du skal nemlig gentage kalibrering af dine skærme, mindst hver 3. måned.
Selv rekalibrerer jeg hver måned

// Kenneth - Fotograf //

Fra : Jens G

Dato : 28-06-11 08:22

On Mon, 27 Jun 2011 14:49:04 +0200, Jonas Bo Jalling
<jonas@jalling.dk> wrote:

>Hej Jan,
>
>Mange tak for hurtigt svar og tak for link. Jeg kan se pointen i køb
>kontra leje og vil skrive det på indkøbslisten i stedet.

Hvis du kan nøjes med en Spyder3 Express, så er den absolut betalelig.
Jeg mener det var den jeg så i City 2 Foto til 599 kr.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.evercall.dk.

Fra : Hans Kruse

Dato : 27-06-11 22:38

On 2011-06-27 11:58:54 +0200, Jonas Bo Jalling <jonas@jalling.dk> said:

> [...]
>
> Er det muligt at leje en spyder til kalibrering af mine skærme, et
> sted? - eller kan jeg lige så godt købe en (evt. brugt)?

Spyder 3 softwaren skal aktiveres så det er ikke så smart at låne ud.
Leje vil jo være direkte ulovligt.

--
Med venlig hilsen/With Kind Regards,
Hans Kruse