Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Rengøringspen
Fra : Sune

Dato : 19-06-11 00:16

Jeg har købt en rengøringspen med børste i den ene ende.

Den anden ende indeholder en rund sugekoplignende ting og når man rører ved
den får man helt sorte fingre.
Der er sikkert en mening med galskaben - men hvordan pokker skal man bruge
den ? Man sværter jo hele linsen til - jeg forstår det ikke.

--
Vh Sune

Fra : AS

Dato : 19-06-11 12:50

"Sune" <formel999@hotmail.com> wrote in message
> Jeg har købt en rengøringspen med børste i den ene ende.
>
> Den anden ende indeholder en rund sugekoplignende ting og når man rører
> ved den får man helt sorte fingre.

Den er ikke til fingrene.

> Der er sikkert en mening med galskaben - men hvordan pokker skal man bruge
> den ? Man sværter jo hele linsen til - jeg forstår det ikke.

Den sorte materiale er grafit partiklerne. De er beregnet til at dække linse
på objektiv/filter. Sort bliver den ikke pga. meget tynd lag, bare udjævnes
små overfladiske skrammer. Effekt er muligvis diskutabel, men hvis man
kikker på overfladen, den bliver noget pænere. Læs mere om lens pen.

Fra : Sune

Dato : 19-06-11 20:02

"AS" skrev i meddelelsen

> [...]

>man kikker på overfladen, den bliver noget pænere. Læs mere om lens pen.

Tak for svaret. Jeg fandt lige en film om det på YouTube.
Jeg afprøvede den først på et gammelt objektiv. Virkede fint.

Så prøvede jeg den på mit nye store objektiv, hvor der af mærklige årsager
var et par grimme fingeraftryk.

Det er genialt, så godt den virker. Helt ren linse og ingen restfarve.

--
Vh Sune

Fra : KsK

Dato : 19-06-11 16:03

"Sune" skrev i meddelelsen

[...]

ha det kender jeg fra min konen ,, hun købe også en masse skramle hun ikke
ved hvad hun skal bruge det til

KsK

Fra : Sune

Dato : 19-06-11 19:56

"KsK" skrev i meddelelsen news:4dfe0fc6$0$309$14726298@news.sunsite.dk...
[cut]

>ha det kender jeg fra min konen ,, hun købe også en masse skramle hun
>ikke ved hvad hun skal bruge det til

Herhjemme er det altid mig der falder for et eller andet "smart", som jeg
garanteret for brug for og absolut må have

--
Vh Sune

Fra : KsK

Dato : 19-06-11 21:35

"Sune" skrev i meddelelsen

> [...]

Herhjemme er det altid mig der falder for et eller andet "smart", som jeg
garanteret for brug for og absolut må have

efter min konen har fundet ud af man kan handler på nette ,, har vores
postbud fået traoler på cykler

KsK