CISCO RV220W router og IPv6 tunnel
Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 23-06-11 16:16

Jeg deler lige lidt flere router og IPv6 tunnel erfaringer ud.

CISCO RV220W er en dual-band (ikke samtidig) trådløs router med bl.a. IPv6 support,
indbygget VPN, 6to4 tunnel og SNMP.

Desværre må dens nuværende firmware 1.0.1.0 betegnes som en umoden beta-version, men hvis
de får rettet fejlene, så er bl.a. den trådløse forbindelse bedre end den meget roste
Netgear WNDR3700. Jeg har dem begge stående og kan gå længere væk og få højere hastighed
fra CISCO RV220W.

6in4 tunnelen (IP protokol 41 pakker) fra tunnelbroker.net kan ikke etableres pålideligt.
Efter boot kan det virke eller ikke virke eller virke efter 30 minutter ! Dette gælder
både i IPv4 eller dual-stack IPv4/IPv6 tilstand.

Check på https://supportforums.cisco.com/community/netpro/small-business/routers
før indkøb. Hvis ikke man har behov for de fejlbehæftede funktioner, kan den godt købes.
Vær opmærksom på, at der er en grænse på 15 regler i NAT forwarding/firewall, hvilket kan
være i underkanten.

Hvor produktet er godt i gang med at nedbryde CISCOs gode ry, så er derimod CISCO support
en klasse over, hvad jeg ellers har oplevet i branchen.

- Jørgen