Vanddunk
Fra : Christiansen

Dato : 18-06-11 07:13

Har lige købt ny campingvogn, den har fastmonteret vandtank hvordan får man
vand på pladserne, er der altid vandslange eller fåes der vandtanke på hjul
så man kan hente eller hvad bruger man.
Christiansen

Fra : Ukendt

Dato : 18-06-11 08:07

Jeg har en 10 liters vandkande. Det har jeg set at mange andre også har. Den
er iøvrigt grøn, man er jo miljøbevidst

Per.

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 18-06-11 10:09

Christiansen wrote:
> [...]
> man vand på pladserne, er der altid vandslange eller fåes der vandtanke
> på hjul så man kan hente eller hvad bruger man.

En af mine bekendte henter vand i et par ti-liters dunke (fra
sprinklervædske etc) og har skåret et hul i toppen af dem hvor han kan
stikke en dykpumpe ned i når det er tid at fylde nyt vand på tanken.
Arrangementet er lavet i lastrummet/gaskassen foran ved trækket.

/Lars

Fra : Thore

Dato : 18-06-11 10:14

On Sat, 18 Jun 2011 08:13:23 +0200, "Christiansen" <poulbrit@tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>vand på pladserne, er der altid vandslange eller fåes der vandtanke på hjul

Der er ikke altid vandslange, men nogle har.

Jeg har en 15 liters dunk med plasticstuds, hvorpå jeg har sat ca. 20 cm
varmeslange fra Fiat Croma...:) Den er formet som jeg vil have den..:)
Fylder den indvendigt, fastmonterede 40-liters vandtank fra den...

I fjor fik jeg en lille vogn (mini-sækkevogn) af konen til at køre
toilettet på når det skulle tømmes. Den vogn kan mageligt klare
vanddunken, hvis der er et stykke vej til vandhanen...

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2620 Albertslund

Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Fra : Christiansen

Dato : 18-06-11 13:21

Det var faktisk hvad jeg selv havde tænkt mig, det med vandkanden indtil jeg
finder en smart lille tank på hjul.

Tak for svarene

Et andet spørgsmål: der fulgte 20 meter ledning med er det normalt nok skal
sydpå til Italien, eller skal der mere til.

Christiansen

Fra : Kurt Larsen

Dato : 18-06-11 16:59

"Christiansen" <poulbrit@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Et andet spørgsmål: der fulgte 20 meter ledning med er det normalt nok
> skal sydpå til Italien, eller skal der mere til.

Som regel er det nok. Et par gange har det dog været nødvendigt at bruge
min 15 meter forlænger.
Forlængeren kan også bruges til ekstrastik, hvis jeg vil have mere
el end et enkelt udtag kan bære. Grænsen for Ampere pr. udtag
kan variere. Som regel 10 eller 6A, men også mindre, så er det
godt at have 2 kabler (kræver selvfølgeligt at der er stik nok)

Der er en eller anden lov i EU som siger at el-kabler skal være på
nøjagtigt 25 m. Men de siger sgu, som bekendt, så megen sludder.
Jeg har 2 på 15 meter. Selvfølgeligt skal man passe på samlingerne
når det er vådt, men ellers opdager man det ved det første stød.

--
Hilsen Kurt Larsen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 18-06-11 20:55

Kurt Larsen skrev den 18-06-2011:
> Der er en eller anden lov i EU som siger at el-kabler skal være på
> nøjagtigt 25 m.
Jeg søgte en del på emnnet da jeg genoptog camping sidste år, og så
vidt jeg husker tolkes den samme EU regel forskelligt. Svenskerne får
det vist til 20 meter.

Tilslutningsledningens længde skal være 25 m inkl. stik, hvor en
tolerance på 1 m accepteres.
http://www.dcu.dk/forum/campingidanmark/el-kabel.../?listlimit=100

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 18-06-11 21:01

Christiansen skrev den 18-06-2011:
> Har lige købt ny campingvogn, den har fastmonteret vandtank hvordan får man
> vand på pladserne, er der altid vandslange eller fåes der vandtanke på hjul
> så man kan hente eller hvad bruger man.

Jeg har en 10-15 L klapsammendunk fra en campingbiks.

Til at transportere spildevand fik jeg et tip om denne (i perioder også
hos jem&fix)
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=1945&n=10

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Christiansen

Dato : 19-06-11 18:35

Tak for svarene, har fundet en vanddunk, og tager en ekstra ledning med.
Christiansen