Sikkerheden på Campingpladser ?
Fra : Ukendt

Dato : 16-06-11 19:07

Hvordan er sikkerheden på de forskellige Campingpladser i Europa ?

Jeg mener når man rejser med sine børn, mht uro pga fulde personer, hærværk
på ens bil,
hærværk på ens telt, tyveri i ens telt mens man er i byen, tyveri i ens
bil.mens man er i byen, osv ?

Hvad er jeres erfaring, kan man lade ens tøj blive i teltet mens man er på
tur, kogegrej, mad osv osv ?

Låser I jeres telt af ?

Har hørt noget om, at det er bedst at tage de Campingpladser, der er medlem
af noget derr skulle hedde
" Europæisk Camping Union" eller noget, nogen der vil give nogen gode råd
plz ?

Vi skal ned gennem Tyskland, Holland, Belgien og Frankrig og tilbage igen,
i bil og 4 personers telt.

Mvh Kim

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 16-06-11 19:58

"Kim" <1_2_3.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> plz ?
>
> Vi skal ned gennem Tyskland, Holland, Belgien og Frankrig og tilbage igen,

Det lyder godt nok som om at du har et problem med sikkerhed.
Jeg tror ikke helt at campinglivet er noget for dig.
På campingpladser er der mennesker og en lille promille af dem er banditter
og tyveknægte ligesom en del af de mennesker du møder på torvepladser og i
offentlig transport.
Det er en del af livet som man er nødt til at indrette sig på.
For at svare ironisk på dit spørgsmål:........ Nej vi tager naturligvis alt
tøj og kogegrej med os helt ind til centrum af Rom eller Paris. Vi glemmer
heller ikke teltet og luft madrasserne, det kunne jo nemt blive stjålet mens
vi er væk

Steen.

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-11 20:47

"Steen Jakobsen" <ingen@post.dk> skrev i
> Det lyder godt nok som om at du har et problem med sikkerhed.

Hvorfor det ?
Jeg spørger jo bare om andre vil dele af deres erfaring,
Men det vil du åbenbart ikke.

> Jeg tror ikke helt at campinglivet er noget for dig.

Jo da, så længe man kan have sine sager i fred.
Jeg kan da se på flere sites, at en del Campingpladser har en form for
overvågning.
I hvor høj grad overvåges der ?
Må man parkere sin bil ved siden af sit telt?
Hvis ikke, er Campingpladsens parkering et sikkert sted at parkere?
Hvad er andres erfaring, hvis de vil dele deres oplevelser, gode råd osv.

> På campingpladser er der mennesker og en lille promille af dem er
> banditter og tyveknægte ligesom en del af de mennesker du møder på
> torvepladser og i offentlig transport.

Det ved enhver.
Men er det bedst at tage en Campingplads, der er medlem af noget der skulle
hedde
"Europæisk Camping Union" eller lign ?

> Det er en del af livet som man er nødt til at indrette sig på.

Korrekt, men igen, hvad er andres erfarne campisters oplevelser og erfaring?

Og vil de venligst dele med os andre ?

> [...]
> alt tøj og kogegrej med os helt ind til centrum af Rom eller Paris. Vi
> glemmer heller ikke teltet og luft madrasserne, det kunne jo nemt blive

Kan du venligst tage din ironi og stikke den langt op i din ...

Og kan du ikke smutte over i dk.snak.vittigheder eller dk.snak.off-topic med
dens slags bemærkninger.

Jeg og andre newbies indenfor Campingverdenen syntes måske mine spørgsmål
er relevante. Vi kan ikke bruge den slags dumsmarte bemærkninger til en
skid.

Du er åbenbart ikke interesseret i at dele din erfaring, hvis du egentlig
har nogen.

På forhånd tak

Mvh Kim

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-11 21:41

> Jo da, så længe man kan have sine sager i fred.

Der er aldrig garanti for noget. Alt kan ske alle steder men det er
heldigvis meget sjældent. Jeg har engang overrasket en fyr der havde været
"på besøg" i vores campingvogn mens jeg lige var ude og løbe. Af alle
muligheder tog fjolset min elektriske barbermaskine og det kan man kun grine
af bagefter... Nu låser vi altid vognen når vi ikke er ved den (af skade
bliver man klog men sjældent rig).
Når vi helt forlader pladsen el. lign. så lukker vi også vinduerne... Penge
tager vi med os, pas og andre papirer er gemt af vejen - ligesom herhjemme.
Hverken bil, telt eller campingvogn er specielt tyverisikre, men af hensyn
til forsikringen er det en god ide at opbevare værdier aflåst. Jeg tror ikke
det giver den store mening at låse et telt, så er bilen nok bedre.
Det er altid en god ide at være gode venner med naboen, de ved hvordan man
ser ud og vil kunne spotte ubudne gæster. Campingpladsens personale har ikke
helt samme mulighed.

> Jeg kan da se på flere sites, at en del Campingpladser har en form for
> overvågning.

Større pladser har som regel.

> I hvor høj grad overvåges der ?

Det er vist forskelligt.

> Må man parkere sin bil ved siden af sit telt?

På de fleste pladser, dog ikke alle (bl.a. nogle stykker i Toscana, ellers
har jeg ikke set det). Vælg dem fra hvor du ikke kan.

> Hvis ikke, er Campingpladsens parkering et sikkert sted at parkere?

Det er vist også forskelligt.

> Hvad er andres erfaring, hvis de vil dele deres oplevelser, gode råd osv.

Brug skraber

Husk at have din forsikring iorden, også rejseforsikring. Du vælger selv
hvor meget du vil dækkes men lad være med at tro at udenrigsministeriet
kommer og redder dig. Det gør de ikke !
Skulle komme ud for uheld, motorhavari, overfald, tyveri eller andre
ubehageligheder, så kan SOS International hjælpe dig igennem det meste. Det
er gratis hvis du har kasko på bilen (og det er bilen der er noget galt med)
eller hvis du har rejseforsikring (og det er dig eller familien der er noget
galt med.) Du er selvfølgelig også dækket med den offentlige sygesikring,
men kun til læge/hospital der hvor du er, ikke hjemtransport.

Per.

Fra : Ukendt

Dato : 18-06-11 10:57

"Per Olsen" <per.olsen-snabela-smoerumnet.dk> skrev

> [...]
> sygesikring, men kun til læge/hospital der hvor du er, ikke hjemtransport.

Takker og bukker mange, mange gange for et meget informativt og godt svar.
Mvh Kim

Fra : Mogens Sandgaard [34~

Dato : 16-06-11 21:49

Kim - Sikke dog et kommunikationsniveu du kører på - jeg troede at du
ønskede hjælp til at få dine spørgsmål besvaret???

Jeg må komme med samme råd/spørgsmål som Steen: Jeg er ikke sikker på at
campinglivet er noget for dig - og så med kone og børn???

Mvh Mogens

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 19-06-11 08:19

"Mogens Sandgaard [3450]" <mogens@mit_efternavn.net> skrev i meddelelsen
> Kim - Sikke dog et kommunikationsniveu du kører på - jeg troede at du
> ønskede hjælp til at få dine spørgsmål besvaret???

Kunne du ikke svare under det du svarer på - og slette det du ikke svarer
på?

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Kurt Larsen

Dato : 17-06-11 17:00

> [...]
> hærværk på ens bil,
> hærværk på ens telt, tyveri i ens telt mens man er i byen, tyveri i ens

På camping rejser vi let i korte bukser og jeans. Konen tager ikke pelsen
med og pengene er på bankkonoen, hvortil vi begge har visa, master, og
andre kort til. Vi betaler med kort og hæver penge i automater på vore
danske kort.

Vi har ikke noget af værdi med på turen andet en laptoppen.
Skulle jeg miste et par pander eller gryder, så går det nok.
Værdien heraf kommer ikke over indboets kaskoforsikring.
Det er vigtigt, sikkerhedsmæssigt, at overnatte på ***
campingspladser, hvor der er døgnvagt eller aflåst om natten.

Ja, der bor ofte mistænkelige personer på pladserne.
De bliver dog ofte nægtet adgang eller bliver smidt ud,
hvilket jeg har set flere gange.

På en plads i Frankrig så jeg engang en familie på næsten
10 personer, lignede sigønere, som havde en vaskemaskine
i deres gamle varevogn, hvori de vaskede bleer o.lign., som så blev
hængt til tørre på deres plads. Vand fra vandhanen og afløb ud
gennem et hul i bilens bund.

De blev herefter sssmidtttt ud.

--
Hilsen Kurt Larsen

Fra : Ukendt

Dato : 18-06-11 10:57

"Kurt Larsen" <kurt@live????????.dk> skrev

Fra : Lars Clement

Dato : 18-06-11 14:45

"Kim" skrev i meddelelsen news:4dfa46dd$0$302$14726298@news.sunsite.dk...

[...]

Hej Kim

Jeg har ferieret i europa i 25 år med teltvogn og nu campingvogn. Jeg har
aldrig oplevet nogen form for utryghed. Almindelig omtanke vil give dig en
god ferieoplevelse. Vi hørte rygter på en tjekkisk cp men som sagt, har
aldrig oplevet andet end fred og ro- God tur !
Venligst

Lars Clement

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-11 11:53

"Lars Clement" <mitfornavn@dolbyclement.dk> skrev i
> [...]
> god ferieoplevelse. Vi hørte rygter på en tjekkisk cp men som sagt, har
> aldrig oplevet andet end fred og ro- God tur !

Hej Lars

Takker og bukker mange, mange gange for et meget informativt og godt svar.

Lyder godt :)

Almindelig omtanke og god sund fornuft kommer man altid langt med.

Mvh Kim

Fra : HSLK

Dato : 30-06-11 18:29

Kim har bragt dette til os:
> [...]
> ?
>
> Vi skal ned gennem Tyskland, Holland, Belgien og Frankrig og tilbage igen,

Hejsa

Vi camper i campingvogn. vi har igennem 7 år camperet flere steder i
europa også østlande og vi har 7-9-13 aldrig oplevet uvelkommne gæster
i vores vogn.

vi låser vognen når vi går fra den ting der står i telt eller under
markise sætter vi ikke nødvendigvis ind i vognen medmindre dete r
laptop eller kamara, der er ingen grund til at friste svage sjæle.

Jeg har altid en pengekat på mig hvor jeg har kort kontanter og pas
papire mm.

Børne har vi altid haft klare aftaler med så de ved hvad de må og ikke
må , jeg har aldrig været bange for mine børn og jeg er ellers en smule
paranoid

Vi har også overnattet på autohof uden at opleve noget ubehageligt
(7-9-13) vi har dog fået en gas og narkose alarm om det er en falsk
sikkerhed skal jeg ikke kunne sige.
Idag har vi også hund med og han skal nok alamere hvis der er nogle i
nærheden af vognen.

Jeg har kun engang oplevet fulde mennesker på pladsen ikke noget der
skræmte livet af mig.

I bund og grund syntes jeg ikke der er noget at være bange for, alm
omtanke så går det nok.

God tur

MVH
Henriette.

Fra : Henrik J

Dato : 06-07-11 08:16

[...]

Jeg har camperet i så mange år, at jeg slet ikke vil nævne det. Tilbage i
1980'erne lå vi ved siden af en dansker, der havde telt med. Hun fik
"indbrud" i teltet - det effektive franske politi fandt dog tyvekosterne.
Men da vi undersøgte hvordan forsikringsdækningen egentlig var ved tyveri
fra telte, åbenbaredes at man skulle have hængelås på teltet, ellers var man
ikke dækket.
Det var jo aldeles rablende, men såfremt det stadig gælder, bør du nok ofre
en 5'er på en kona-hængemås.

Mht druk foretrækker vi de campingpladser, hvor der ikke er "underholdning"
og andre cirkuslignende aktiviteter, og vi har kun enkelte gange måtte høre
på tyskere og hollænder, der med drukne stemmer afsang deres hjemlands
vemodie sange hele natten.

God tur, pas nu på de belgiske trappist-øl.
Henrik