Fuld fart... baglæns
Fra : Ukendt

Dato : 15-06-11 23:12

Ungerne trak wakeboard forleden med min jolle, hvilket gik vældig fnt -
indtil én af dem lå i karret og skulle op og stå igen.

Motoren - en totakts Yamaha - sættes i frigear via gashåndtaget, og da alle
er klar vrides gassen op på fuld æde - med det resultat, at skuden bevægede
sig baglæns. Ikke i det adstadige tempo den normalt kan bevæge sig baglæns
i, men med samme omdrejninger, den normalt bevæger sig forlæns i.

Kablerne ser umiddelbart ikke ud til at fejle noget. Hvor skal jeg kigge?

Fra : Vandmanden

Dato : 16-06-11 16:03

On 16 Jun., 00:12, "Vandtro 3140" <toatabsnabelagmail.com> wrote:
> Ungerne trak wakeboard forleden med min jolle, hvilket gik v ldig fnt -
> indtil n af dem l i karret og skulle op og st igen.
>
> Motoren  - en totakts Yamaha - s ttes i frigear via gash ndtaget, og da alle
> er klar vrides gassen op p fuld de  - med det resultat, at skuden bev gede
> sig bagl ns. Ikke i det adstadige tempo den normalt kan bev ge sig bagl ns
> i, men med samme omdrejninger, den normalt bev ger sig forl ns i.
>
> Kablerne ser umiddelbart ikke ud til at fejle noget. Hvor skal jeg kigge?
>
> --
>  ></// > Torben

Prøv at undersøge om skiftestangen ikke skulle være knækket. Det har
jeg flere gange været udsat for på en ældre mercury.
Jeg ved ikke hvordan det præcis ser ud på en yamaha men den plejer at
være synlig på et stykke på det øverste stykke af forkanten af benet.

På den mercury jeg har haft med at gøre var årsagen at gummiophængene
var blevet så bløde at skiftestangen slog imod det hul den går igennem
så den knækkede af træthed efter ganske kort tid.

mvh
Per Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 17-06-11 08:19

Vandmanden wrote:

> [...]
> var blevet så bløde at skiftestangen slog imod det hul den går igennem
> så den knækkede af træthed efter ganske kort tid.

Tak, jeg prøver der.