Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Leica M9 long time review
Fra : Frodo Nifinger

Dato : 15-06-11 13:05

En af mine gamle venner er Leica fotograf og har begået et review af M9'eren
skrevet over lang tid. Mere en historie om, hvordan kameraet er at leve med.

Men reviewet skal såmænd ikke læses for kameraets skyld, men for billederne.
Thorsten har et unikt og interessant billedsprog. Reviewet er fyldt med
skønne billeder, man kan lære lidt af.

Enjoy!

http://overgaard.dk/leica-M9-digital-rangefinder-camera-page-13.html

Reviewet er sikkert også værd at læse, hvis man overvejer at leve the "Leica
Way".

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Niels

Dato : 15-06-11 14:56

On 15 Jun., 14:05, "Frodo Nifinger" <j...@GIRAFfiber.dk> wrote:
> [...]

> http://overgaard.dk/leica-M9-digital-rangefinder-camera-page-13.html
>
> Reviewet er sikkert også værd at læse, hvis man overvejer at leve the "Leica

Han er en dygtig fotograf, men det er ærgeligt, at det skal kædes
sammen med scientology.

http://www.afterthetsunami.org/

--
Niels

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 15-06-11 23:52

"Niels" <nboegh@gmail.com> skrev i meddelelsen

Han er en dygtig fotograf, men det er ærgeligt, at det skal kædes
sammen med scientology.

http://www.afterthetsunami.org/

Jeg kender udmærket Thorstens overbevisning, men pokker har det med hans
Leica review at gøre og mest af alt hans evner som fotograf at gøre?

Jeg fandt eet link til www.afterthesunami.org
http://www.overgaard.dk/thorsten-overgaard-photography-lounge.html som jeg
kom til ved at klikke på Leica.overgaard.dk, som stod over billedet på side
13 af Leica reviewet.

Jeg forstår simpelthen ikke din religionsforskrækkelse. Overbevisning
smitter ikke - lige så lidt som homoseksualitet, med mindre du selv er
motiveret for det.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Valdemar

Dato : 18-06-11 05:39

Synd at du kaster dig ud i en ligegyldig diskussion om overbevisning
Thorstens sider er super inspirerende, god læsning.

>Jeg kender udmærket Thorstens overbevisning, men pokker har det med hans
>Leica review at gøre og mest af alt hans evner som fotograf at gøre?
..Måske en hel masse med menneskesyn og holdning til tilværelsen, som formentlig også vil udtrykkes i hans billeder.

>. Overbevisning
>smitter ikke - lige så lidt som homoseksualitet, med mindre du selv er
>motiveret for det.

Forkert helt igennem - og du véd det jo godt, derfor den enorme åbne bagdør, men din mening om billeder hører jeg gerne.

mvh

Valdemar

Fra : Niels

Dato : 17-06-11 12:59

On Jun 16, 12:51 am, "Frodo Nifinger" <j...@GIRAFfiber.dk> wrote:
> "Niels" <nbo...@gmail.com> skrev i meddelelsennews:04e37711-55b7-4260-bef6-8249aaa8166d@z33g2000yqb.googlegroups.com...
>
> Han er en dygtig fotograf, men det er rgeligt, at det skal k des
> sammen med scientology.
>
> http://www.afterthetsunami.org/
>

> Jeg forstår simpelthen ikke din religionsforskrækkelse.

Scientology er ikke en religion. Det er en forretning.

--
Niels

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 17-06-11 20:49

> [...]
>

> Jeg forstår simpelthen ikke din religionsforskrækkelse.

Scientology er ikke en religion. Det er en forretning.

Jeg kender adskillige sceintologer, og en ting er sikkert:
For dem er det ikke en forretning, men en overbevisning.

Men igen, jeg linker til en specifik reviewside på en fotografs hjemmeside.
Og du kobler det sammen med hans overbevisning som sceintolog? Som iøvrigt
skal graves frem via link på link?

Det er da muligt, at det kommer som en overraskelse for dig, men de fleste
scientologer er opvagte og intelligente mennesker, netop fordi de har taget
stilling. Deres overbevisning uanset. Jeg er ikke selv scientolog, men
kender en del, der er.
Der er ikke noget at ha ondt i røven over. De bestemmer selv, hvor de vil
lægge deres guld.
Nøjagtigt som jeg selv gør, hvad jeg vil.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Valdemar

Dato : 18-06-11 05:57

On Fri, 17 Jun 2011 21:49:29 +0200, "Frodo Nifinger" <jni@GIRAFfiber.dk> wrote:

>"Niels" <nboegh@gmail.com> skrev i meddelelsen

Jeg kender også en del scientologer, som blev dybt ulykkelige, da de opdagede at det var en kynisk forretning bsseret på
pseudovidenskab og tågede religiøse begreber.

At man ikke kan fordreag Scientology, er ikke lig med religionsforskrækkelse, men afstandtagen til kynisk udnyttelse af
sårbare mennesker.

> [...]
>
>Jeg kender adskillige sceintologer, og en ting er sikkert:
>For dem er det ikke en forretning, men en overbevisning.

Men det udelukker ikke, at Scientology er en forretning (bevisførelse ved enkelteksempler holder ikke).

>Det er da muligt, at det kommer som en overraskelse for dig, men de fleste
>scientologer er opvagte og intelligente mennesker, netop fordi de har taget
>stilling. Deres overbevisning uanset

Det var noget af en mundfuld. At scientologer er sorteret som plusvarianter ( opvagte og intelligente mennesker) og
dermed hævet over det gennemsnitlige menneske, kræver en bedre dokumentation end postulatet om at man bliver plusvariant
af at tage stilling, uanset hvad man tager stilling til og hvordan man tager stilling.

>Jeg er ikke selv scientolog, men
>kender en del, der er.
>Der er ikke noget at ha ondt i røven over.

Selvfølgelig har man lov til at forholde sig kritisk til Scientology, der jo ikke holder sig tilbage hvad angår
aggressiv markedsføring.

> De bestemmer selv, hvor de vil
>lægge deres guld.
>Nøjagtigt som jeg selv gør, hvad jeg vil.

Det er bl.a. det klagerne fra frafaldne scientologer går på: de bliver via gruppepres udnyttet/udplyndret til det
yderste og genvinder først friheden til at bestemme selv når det lykkes for dem sat bryde med scientology.

---- men jeg kan godt lide dine indllæg om billeder og biilledsyn

med venllig hilsen

Valdemar

Fra : Niels

Dato : 17-06-11 16:51

On Jun 17, 9:49 pm, "Frodo Nifinger" <j...@GIRAFfiber.dk> wrote:

> Scientology er ikke en religion. Det er en forretning.

> Jeg kender adskillige sceintologer, og en ting er sikkert:
> For dem er det ikke en forretning, men en overbevisning.

Ok. Nu er jeg dømt overbevisningsforskrækket i.s.f.
religionsforskrækket?

Er du klar over, at f.eks. Tyskland har forsøgt at få forbudt
scienctology på linje med nazipartiet?

Læs den fantastiske beretning om scientologernes skabelsesberetnig
"Xenu" her:

http://da.wikipedia.org/wiki/Scientology (Gå frisk i gang, det er
total knald i låget, men meget underholdende).

Det er altså, hvad de "opvakte og intelligente mennesker" er
overbeviste om og har taget stilling tii.

--
Niels

Fra : Soeren Friberg

Dato : 17-06-11 23:59

Den 18-06-2011 00:51, Niels skrev:

> Læs den fantastiske beretning om scientologernes skabelsesberetnig
> "Xenu" her:
>
> http://da.wikipedia.org/wiki/Scientology (Gå frisk i gang, det er
> total knald i låget, men meget underholdende).

Ja ganske underholdende. Nogle finder også denne underholdende:
http://da.wikipedia.org/wiki/Skabelsesberetningen_i_Bibelen

Andre ser den som en metafor.

--
Kh. Søren
http://fotofriberg.dk - http://sfriberg.smugmug.com

Fra : Thomas Kjær

Dato : 18-06-11 13:54

On 2011-06-15, Frodo Nifinger <jni@GIRAFfiber.dk> wrote:
> [...]
> skrevet over lang tid. Mere en historie om, hvordan kameraet er at leve med.

Fint review! Jeg har set det før, men det er bestemt et gensyn værd. :)

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-11 20:13

"Thomas Kjær" <tk@daarligstil.dk> skrev i meddelelsen

> Fint review! Jeg har set det før, men det er bestemt et gensyn værd. :)

Hej Thomas!

Jeg troede sq, at du var helt holdt op med at læse herinde.

Fedt at se dig i gruppen.

Refererede faktisk til dine koncertbilleder i en anden halvgammel tråd.
Dit "Baal i Tivoli 2005" fremstår stadig som noget af det ypperste i genren.

Laver du stadig billeder?
Er der noget, vi må se?

Og iøvrigt tak for at bringe tråden tilbage på sporet.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Thomas Kjær

Dato : 11-07-11 12:44

Hej Jesper,

On 2011-06-19, Frodo Nifinger <jnisnabelatdcadsl.dk> wrote:
> Jeg troede sq, at du var helt holdt op med at læse herinde.

Det er efterhånden også ret sjældent det sker. Men fra tid til anden
kommer jeg forbi nyhedslæseren og får læst lidt inden jeg markerer resten
som read. ;)

> Refererede faktisk til dine koncertbilleder i en anden halvgammel tråd.
> Dit "Baal i Tivoli 2005" fremstår stadig som noget af det ypperste i
genren.

Jeg var lige forbi tråden - og tak for rosen. :)

> Laver du stadig billeder?
> Er der noget, vi må se?

Det gør jeg skam, og I må også gerne se. De omhandler dog hovedsageligt
een enkelt ting her for tiden, som sjovt nok har det med at æde både al
min fokus og tid. :)

http://www.flickr.com/photos/tkjaer/

> Og iøvrigt tak for at bringe tråden tilbage på sporet.

Det manglede da bare. :)

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 11-07-11 22:01

> Det gør jeg skam, og I må også gerne se. De omhandler dog hovedsageligt
> een enkelt ting her for tiden, som sjovt nok har det med at æde både al
> [...]
Det kan man bare se

Tillykke med den lille!

Jeg vil kigge sitet igennem.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : ;o)-max-

Dato : 12-07-11 09:36

On 11-07-2011 13:44, Thomas Kjær wrote:

> Det gør jeg skam, og I må også gerne se. De omhandler dog hovedsageligt
> een enkelt ting her for tiden, som sjovt nok har det med at æde både al
> min fokus og tid. :)
>
> http://www.flickr.com/photos/tkjaer/

Tillykke
-max-