Citronvand
Fra : Lars Kongshøj

Dato : 15-06-11 06:42

Hvor i Kbh kan man købe citronvand? Måske er det mig, der er dum, men
jeg har set efter det i flere forretninger - og har læst at COOP
officielt har taget det af sortimentet. Kiosker og min lokale Aldi har
det heller ikke.

Mvh. Lars

Fra : H@nsen

Dato : 15-06-11 10:12

"Lars Kongshøj" <lars_kongshoj@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> taget det af sortimentet. Kiosker og min lokale Aldi har det heller ikke.

Er det en bestemt slags citronvand du leder efter? Jeg kan ikke nævne et
konkret sted men jeg vil da tro at de steder der sælger for eksempel
Nikoline sodavand de også har dem med citronsmag. Måske har coop taget
citronvand af deres sortiment, men harboe laver vist stadig citronvand. og
Carlsberg. Men så er det jo selvfølgelig et spørgsmål om butikkerne køber
dem hjem. Hvad med Lemon for eksempel fra Schweppes, det er vel også
citronvand, omend knap så søde...

Fra : H@nsen

Dato : 15-06-11 10:50

"H@nsen" <nospam@nospam.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Carlsberg. Men så er det jo selvfølgelig et spørgsmål om butikkerne køber
> dem hjem. Hvad med Lemon for eksempel fra Schweppes, det er vel også

Nå jeg har så lige opdaget at Nikoline nu ikke laver citron mere nu hedder
den citrus/lime...

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 15-06-11 11:12

Lars Kongshøj skrev:

> [...]
> dum, men jeg har set efter det i flere forretninger - og har
> læst at COOP officielt har taget det af sortimentet. Kiosker

Carlsberg laver en citronvand "Kinley".

Den grimme, søde, giftiggule citronvand, som vi kendte
fra vores barndom, må ikke sælges mere med det
kunstige farvestof:
http://www.business.dk/foedevarer/stop-citronvand-og-sportsvand

--
Herluf :·)

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 15-06-11 12:42

Den 15/06/11 12.11, Herluf Holdt, 3140 skrev:

> Carlsberg laver en citronvand "Kinley".
>
> Den grimme, søde, giftiggule citronvand, som vi kendte
> fra vores barndom, må ikke sælges mere med det
> [...]

Tak til jer begge to.

Ja, jeg taler om det gammeldags snask. Er der ikke nogen, der sælger et
moderne kopiprodukt? Det drejer sig mest om nostalgi - det man blev
udsat for som barn.

Fik mig til at tænke på W.C. Fields: Alt hvad jeg kan lide er enten
ulovligt, amoralsk eller fedende.

Mvh. Lars

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 15-06-11 13:13

On Wed, 15 Jun 2011 13:42:17 +0200, Lars Kongshøj
<lars_kongshoj@hotmail.com> wrote:

> [...]
>udsat for som barn.
>
>Fik mig til at tænke på W.C. Fields: Alt hvad jeg kan lide er enten

En såkaldt flyversjus bliver heller aldrig det samme igen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Cykelsmeden

Dato : 15-06-11 13:43

Den 15-06-2011 14:13, folmer@rasmussen.dk skrev:
> En såkaldt flyversjus bliver heller aldrig det samme igen.

har jeg altid forbundet med appelsinvand!?

Citronvand drak vi blandet med 3/4 Havskum. (i nødsfald porter) - findes
Havskum (og Gambrinas) forresten endnu??

//finn

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 16-06-11 10:57

Den 15/06/11 14.42, Cykelsmeden skrev:
> Citronvand drak vi blandet med 3/4 Havskum. (i nødsfald porter) - findes
> Havskum (og Gambrinas) forresten endnu??

Havskum ser jeg jævnligt i Kbh, men jeg kan ikke huske hvor, da jeg ikke
selv drikker stadset. Men jeg mener at min lokale ret velassorterede
kiosk har den.

Gambrinus findes efterhånden mange steder i Kbh.

Mvh. Lars

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 15-06-11 19:17

> Ja, jeg taler om det gammeldags snask. Er der ikke nogen, der sælger et
> moderne kopiprodukt?

Landkær lavede dem (dog til sidst vist kun Økologisk) indtil for nylig, men
de er gået konkurs, så det hjælper dig nok ikke meget.

Frem laver dem tilsyneladende også
http://www.fremvand.dk/products.asp?view=2&id=49 - de andre af Frems
sodavand jeg har smagt har dog smagsmæssigt været noget i stil med at række
tungen ud af vinduet - men det er da et forsøg værd hvis det bare er for
nostalgiens skyld ;)
Mon ikke Frem på forespørgsel vil oplyse en forhandler nær dig?

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 16-06-11 11:00

Den 15/06/11 20.17, Michael Kjærsgård skrev:

> [...]
> nostalgiens skyld ;)
> Mon ikke Frem på forespørgsel vil oplyse en forhandler nær dig?

Jo, jeg kan se at Frem laver interessante sukkervand, lad os håbe at de
har en pusher i Kbh.

/Lars

Fra : Preben

Dato : 15-06-11 14:26

Den 15.06.2011 kl. 14:42 skrev Cykelsmeden <afsender@not2old.dk>:

> Citronvand drak vi blandet med 3/4 Havskum. (i nødsfald porter)

plus en god sjat rom

--
mvh/Preben

Fra : Kim Schulz

Dato : 15-06-11 16:03

On Wed, 15 Jun 2011 14:42:33 +0200
Cykelsmeden <afsender@not2old.dk> wrote:

> har jeg altid forbundet med appelsinvand!?
>
> Citronvand drak vi blandet med 3/4 Havskum. (i nødsfald porter) -
> findes Havskum (og Gambrinas) forresten endnu??
>
> //finn

Hvis det er Old Gambrinus fra hancock du mener, så ja.

Fra : Kim Schulz

Dato : 15-06-11 18:53

On Wed, 15 Jun 2011 18:07:18 +0200
Cykelsmeden <afsender@not2old.dk> wrote:

> rigtigt.
> Den fikkes i en lys og mørk - begge fortrinlige. Det er 15+ år siden
> jeg har set dem.
>
> //finn

Her i jylland kan de købes de fleste steder.

kim