Hej alle sammen
Fra : Michael Grewy

Dato : 14-06-11 10:56

Hej til alle.
Hvordan går det herinde.
Jeg har efterhånden været væk nogle år.
Er der stadig de gamle fjolser herinde (BLA. Armand :)

Hilsen
Michael Grewy

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 14-06-11 19:05

> Er der stadig de gamle fjolser herinde (BLA. Armand :)

Ja. Nogen af os er her stadig.

--
Jens Jacob Bager Jensen
Suzuki SV 1000 N '05, KTM LC4 640 Adventure '04

Fra : Kim J

Dato : 15-06-11 05:02

Hej Jens,

"Jens Jacob Bager Jensen" <jens@bager.info> skrev i meddelelsen

> Ja. Nogen af os er her stadig.
>
> --
> Jens Jacob Bager Jensen
> Suzuki SV 1000 N '05, KTM LC4 640 Adventure '04
> Polyteknisk MC og Ténéré.dk
Jeg er skam også stadig, har været med fra starten, hvor Hyldal og jeg
oprettede gruppen. Mon Hyldal også er her endnu?

Kim J.
MC De meget Få Rå

Fra : Michael Grewy

Dato : 14-06-11 12:08

On 14 Jun., 20:04, "Jens Jacob Bager Jensen" <j...@bager.info> wrote:

> Ja. Nogen af os er her stadig.
>
> --
> Jens Jacob Bager Jensen
> Suzuki SV 1000 N '05, KTM LC4 640 Adventure '04
> Polyteknisk MC og T n r .dk

Hej.
Nå du er her også endnu.
Det er dejligt at se at de gamle stadig holder ved :).
Du er da vist også alle steder :)

Michael Grewy

Fra : DMCN 721

Dato : 15-06-11 06:48

"Michael Grewy" <migrewy@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Jeg ligger da osse og lurepasser herinde. Mange kloge hoveder og mange fine
løsningsmodeller, samt mulighed for selv at være behjælpelig.
Mvh
Jarl

Fra : Michael Grewy

Dato : 15-06-11 06:52

On 15 Jun., 07:48, "DMCN 721" <in...@mail.invalid> wrote:
> [...]
> Jeg ligger da osse og lurepasser herinde. Mange kloge hoveder og mange fine
> løsningsmodeller, samt mulighed for selv at være behjælpelig.

Det er dejligt at se at de gamle og dem med erfaring stadig har tid
til at hjælpe andre med deres problemer.
Bager har f.eks lige hjulpet mig på tenere.dk
Jeg har selv været væk i 5 år tror jeg efterhånden at det er.
Hvad med Kløve, Armand og fulderikken til jes westervang?

Mvh
Michael Grewy

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 15-06-11 18:21

Den 15-06-2011 14:52, Michael Grewy skrev:

> [...]
> Jeg har selv været væk i 5 år tror jeg efterhånden at det er.
> Hvad med Kløve, Armand og fulderikken til jes westervang?

Jo jo Grewy :)
Jeg er her skam endnu

Og Kim Armand kikker da også forbi i ny og næ

Jes er det lang tid siden jeg her hørt noget til, men Orla kikker da
også forbi

Men der er stille i forhold til i "gamle dage" :\

--
Dun@nt
SFau1000R Hvidguld

Fra : Michael Grewy

Dato : 15-06-11 12:03

On 15 Jun., 19:21, "J.C.Kløve" <j...@aats.dk> wrote:

> Jo jo Grewy :)
> Jeg er her skam endnu
>
> Og Kim Armand kikker da ogs forbi i ny og n
>
> Jes er det lang tid siden jeg her h rt noget til, men Orla kikker da
> ogs forbi
>
> Men der er stille i forhold til i "gamle dage" :\
>
> --
> Dun@nt
> SFau1000R Hvidguld
> DMC - MCTC - DFMC

Det var dejligt at der stadig er nogle af de gamle ansigter.
Der er også mange nye navne som jeg ikke har set før.
Men det er godt at der er sådan et sted hvor også nye motorcyklister
kan få hjælp.
Og at der er nogle gamle rotter som har tid til at hjælpe dem.
Vi skal jo holde sammen os motor freak:)
Jeg solgte jo desværre min CBR, Men trangen var blevet stor.
Så jeg købte en gamle yamaha xt 350.
Den mister jeg da ikke kørekortet på :)

Michael Grewy

Fra : DMCN 721

Dato : 16-06-11 10:17

"Michael Grewy" <migrewy@gmail.com> Jeg solgte jo desværre min CBR, Men
trangen var blevet stor.
Så jeg købte en gamle yamaha xt 350.
Den mister jeg da ikke kørekortet på :)

Michael Grewy

--

Jo da. Et par gange på baghjul hen over lyskrydset inde i byen, så er det
kort hurtigt væk :)

Fra : dots

Dato : 17-06-11 08:24

"Michael Grewy" <migrewy@gmail.com> skrev i en meddelelse
Klip---snip
Jeg solgte jo desværre min CBR, Men trangen var blevet stor.
Så jeg købte en gamle yamaha xt 350.

***
XT350 ?!?
Velkommen i mudderuniverset
For du kan vel slet ikke undvære at få knopdæk på og hitte ud af, hvad sån
en fætter kan udrette

Du får et link med på vejen:
http://peterweiss.dk/courses/
Det er lige i din baghave

Men pas på, for knopdæk, de fede spor og brede grin i hjelmen er extremt
vanedannende !

dots
Medsponsor for Peter Weiss's deltagelse i dette års GNCC hard enduro,
Snowshoe Mountain, USA - i næste uge !!!
Check it out,
http://www.youtube.com/watch?v=wf-IGuysNk4&feature=player_embedded#at=13
Og kryds fingre for vores allesammens modige danske mand !!!

Fra : Steen Gruby

Dato : 15-06-11 20:15

On Tue, 14 Jun 2011 09:56:13 -0700 (PDT), Michael Grewy
<migrewy@gmail.com> wrote:

Hej Michael.

>Hvordan går det herinde.
>Jeg har efterhånden været væk nogle år.
>Er der stadig de gamle fjolser herinde (BLA. Armand :)

Gamle fjolser - Må vi være her?
Jeg læser da med på daglig basis, men aktiviteten er særdeles lav nu,
og det er jo ikke alt der kræver min kommentar.
Nærmest tværdimod.

--
Steen Gruby
Ducati Paso 750

Fra : Søren Larsen

Dato : 16-06-11 09:45

On 15-06-2011 21:15, Steen Gruby wrote:

> Gamle fjolser - Må vi være her?
> Jeg læser da med på daglig basis, men aktiviteten er særdeles lav nu,
> og det er jo ikke alt der kræver min kommentar.
> Nærmest tværdimod.

Hej Steen

Du er ellers meget velkommen til at kommenterere mit alarm spørgsmål

/Søren

Fra : Steen Gruby

Dato : 16-06-11 17:27

On Thu, 16 Jun 2011 10:45:21 +0200, Søren Larsen <me@localhost> wrote:

Hej Søren.

>Du er ellers meget velkommen til at kommenterere mit alarm spørgsmål

Det spørgsmål har jeg ingen viden om, og hvis jeg havde, ville jeg
ikke udtale mig om emnet her.
Der er mange der læser med, og man kan ikke vide hvor oplysninger om
en alarms tilkobling og virkemåde lander.

Fra : Søren Larsen

Dato : 18-06-11 17:20

On 16-06-2011 18:27, Steen Gruby wrote:
> [...]
> Der er mange der læser med, og man kan ikke vide hvor oplysninger om
> en alarms tilkobling og virkemåde lander.

Det er fair nok, den havde jeg ikke tænkt på...

Fra : Michael Grewy

Dato : 15-06-11 13:54

On 15 Jun., 21:15, Steen Gruby <oz...@virker.ikke> wrote:
> On Tue, 14 Jun 2011 09:56:13 -0700 (PDT), Michael Grewy
>
> <migr...@gmail.com> wrote:
>
> Hej Michael.

> Gamle fjolser - M vi v re her?
> Jeg l ser da med p daglig basis, men aktiviteten er s rdeles lav nu,
> og det er jo ikke alt der kr ver min kommentar.
> N rmest tv rdimod.
>
> --
> Steen Gruby
> Ducati Paso 750
> NSU MAX Special 1956, NSU Super FOX 1958
> Velocette Venom 1960 alle pwww.gruby.dk

Hold da op er du også her endnu.:)
Der dukker jo flere og flere navne op som jeg kender :)
Det er ikke sådan når man lige har været væk i nogle dage:)

Michael Grewy

Fra : Michael Grewy

Dato : 16-06-11 07:08

On 16 Jun., 11:16, "DMCN 721" <in...@mail.invalid> wrote:
> [...]
> Jarl
> --
> Der selv kører Jawa Chopper af samme årsag

Ha ha ja det er rigtigt, Men den kommer ikke så nemt op på baghjulet
som cbr:)
Hilsen
Michael

Fra : DMCN 721

Dato : 17-06-11 01:15

> [...]
> Der selv kører Jawa Chopper af samme årsag

Ha ha ja det er rigtigt, Men den kommer ikke så nemt op på baghjulet

Nemlig :) Og jeg har stadig førerbeviset og motorcykel.
Jarlen
--
Der fik kørt lidt for hurtigt, smadret Porcshe og kørt 245 på gammel tunet
XS 1100

Fra : dots

Dato : 16-06-11 19:19

"Michael Grewy" <migrewy@gmail.com> skrev i en meddelelse
Er der stadig de gamle fjolser herinde

Ja da, mig feks.
Sorry for upassende optræden i hine tider.

dots
Dnepr MT16 2WD
Honda XL250R
Honda XR250R
KTM 250 EXC-F

Fra : Michael Grewy

Dato : 16-06-11 13:45

On 16 Jun., 20:18, "dots" <d...@tdcadsl.dk> wrote:
> "Michael Grewy" <migr...@gmail.com> skrev i en meddelelsenews:598cc5fe-d2a9-47b2-8223-a47aae496162@hl1g2000vbb.googlegroups.com...
> Er der stadig de gamle fjolser herinde
>
> Ja da, mig feks.
> Sorry for upassende optr den i hine tider.
>
> dots
> Dnepr MT16 2WD
> Honda XL250R
> Honda XR250R
> KTM 250 EXC-F

Nu er der jo ved at være mange af de gamle ansigter:)
Det er skam helt ok.
Hilsen
Michael

Fra : DMCN 721

Dato : 17-06-11 01:18

> [...]
> Honda XR250R
> KTM 250 EXC-F

Nu er der jo ved at være mange af de gamle ansigter:)

Søg google groups d.f.m og alle gamle indlæg dukker op. Meget interessant at
studere indimellem. Jeg har da selv været i ´kontakt med denne gruppe siden
1993.
Jarl

Fra : Grunnet

Dato : 17-06-11 06:22

"DMCN 721" <ingen@mail.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> at studere indimellem. Jeg har da selv været i ´kontakt med denne gruppe

Det er da vist galt med hukommelsen, eller en trykfejl
Gruppen blev oprettet i maj 1997
http://groups.google.com/group/dk.fritid.motorcykel/browse_frm/month/1997-05?hl=da

Jeg ved godt Google statestikken angiver 2 indlæg i 1992, men det må skyldes
datofejl (det ene indlæg er svar på en tråd fra juni 2000)

--
Steen - (der har læst med i gruppen siden 1998)
GL 500 SilverWing '84

Fra : Ukendt

Dato : 17-06-11 15:19

>Hej til alle.
>Hvordan går det herinde.
>Jeg har efterhånden været væk nogle år.
>Er der stadig de gamle fjolser herinde (BLA. Armand :)

Hejsa - velkommen tilbage...
Jeg læser ofte med - men er ikke så ofte inde og kommentere.

Jeg har siden 97 - skiftet Jawaen ud - med først en Honda CB1100 Super
Boldor - og efterfølgende en GS 500...

Mvh
Allan Rasmussen
former Jawa 350/640 HayabusaStyle

Fra : Michael Grewy

Dato : 17-06-11 11:16

On 17 Jun., 16:19, "Allan" <jawa350 snable-A hotmail.com> wrote:

> [...]
> Jeg læser ofte med - men er ikke så ofte inde og kommentere.
>
> Jeg har siden 97 - skiftet Jawaen ud - med først en Honda CB1100 Super

Hej og mange tak.
Det har nu også været savnet:)
Jeg har også haft en 900 Boldor.
Der efter købte jeg i 99 en CBR 600 f4 som blev købt fra ny og efter
adskillige år og adskillige styrt blev den solgt.
der er godt nok også blevet noget stille herinde i forhold til hvad
der var dengang.
Hilsen
Michael

Fra : Kim J

Dato : 18-06-11 06:34

Hej Michael I andre,

> [...]

>adskillige år og adskillige styrt blev den solgt.
>der er godt nok også blevet noget stille herinde i forhold til hvad

Stilheden er vist gennerel for nyhedsgruppehirakiet. Tror mange ikke ved,
hvordan de får adgang til nyhedsgrupperne, så det kun er os gamle rotter der
holder ved. dk.fritid.motorcykel er nok en af de mest seriøse grupper. Det
er meget sjældent, at der har været muderkasteri eller andre useriøse indlæg
her.

Hilsen
Kim J.
MC De meget Få Rå (vi er ikke så mange tilbage)

Fra : Steen E.

Dato : 18-06-11 14:18

Der er vist en del af os gamle nisser som jævnligt kigger ind og sommetider
gi'r et besyv med

--
Steen-E
FZS-1000

Hej Michael I andre,

Fra : Ukendt

Dato : 18-06-11 15:37

Ja, man bliver jo ikke yngre. Kigger ind sporadisk og konstaterer at det i
høj grad er de samme spm som blev stillet i de første år efter stiftelsen

Jeg var vist på fra - godt og vel starten, sammen med Hyldal og ikke at
forglemme Kai.

Men velkommen retur Michael...

Mvh Peter HH
DMCN#2 - VFR800Fi

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 18-06-11 22:50

"Kim J" <bl320SLET@lafnet.dk> writes:

> [...]
> Jeg er skam også stadig, har været med fra starten, hvor Hyldal og jeg
> oprettede gruppen. Mon Hyldal også er her endnu?

Nej, Lars har vi ikke hørt så meget til siden han blev gift & fik børn.
Han er dog stadig medlem af PMC, selvom vi heller ikke har set noget til
ham dér de sidste 4-5 år.

Kai (oldermanden)
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Ole Mogensen

Dato : 19-06-11 16:33

Den 14-06-2011 18:56, Michael Grewy skrev:
> [...]
> Hvordan går det herinde.
> Jeg har efterhånden været væk nogle år.
> Er der stadig de gamle fjolser herinde (BLA. Armand :)

Hej Michael

Jeg tror det er svært at slippe gruppen, jeg selv er vendt
tilbage i dag.
Det der /også/ tiggede mig var en gammel mail fra Gruby angående
et tændingsanlæg (Ignitec)

Jeg købte Ignitec boxen, jeg har aldrig før oplevet så meget
spræl i en Guzzi motor hele vejen op, i den anden ende af skalaen, en
tomgang på 550 rpm, desværre ikke brugbar pga knastkæden slasker mod
siden, det kan dog fixes med et tandhjulssæt der erstatter kæden.
Det dog bliver ikke aktuelt før jeg finder en anden knast
Som jeg husker det lovede Steen at skrive nogle ord
om elektroniske tændingsanlæg.
Næste projekt bliver en seriøs krumtap udluftning, det som den
er født med svare at at pisse gennem et sugerør efter en druktur.

Venligst.

Ole Mogensen

Moto Guzzi 850 T3 California (T5 motor m. Ignitech) + en
masse forbedringer.

Fra : Steen Gruby

Dato : 19-06-11 20:04

On Sun, 19 Jun 2011 17:33:00 +0200, Ole Mogensen <o@mogensen.mail.dk>
wrote:

Hej Ole.

>Jeg tror det er svært at slippe gruppen, jeg selv er vendt
>tilbage i dag.
>Det der /også/ tiggede mig var en gammel mail fra Gruby angående
>et tændingsanlæg (Ignitec)

Havd man dog ikke har på samvittigheden.
Der er ikke noget at sige til at jeg ikke skriver så meget mere

> [...]
>Det dog bliver ikke aktuelt før jeg finder en anden knast
>Som jeg husker det lovede Steen at skrive nogle ord

Det var da godt at du fik en god oplevelse
Det er der mange der har fået siden.
Det er en genial lille sag der kan monteres på næsten alt med et godt
resultat.
Jeg har faktisk holdt ord.
Der ligger et lille skrift her: http://www.gruby.dk/MC-tanding.pdf
Og til forståelsen denne: http://www.gruby.dk/tandingskurve_Paso.xls

>Næste projekt bliver en seriøs krumtap udluftning, det som den
>er født med svare at at pisse gennem et sugerør efter en druktur.

God fornøjelse

Fra : Ole Mogensen

Dato : 21-06-11 21:35

Den 19-06-2011 21:03, Steen Gruby skrev:
> [...]
>
> Hej Ole.

> Havd man dog ikke har på samvittigheden.
> Der er ikke noget at sige til at jeg ikke skriver så meget mere

En kollega, som forøvrigt også køre Guzzi, gjorde mig opmærksom
på denne :
http://www.powerarc.com/

Ser heller ikke ringe ud.

Ole Mogensen

Fra : Steen Gruby

Dato : 21-06-11 22:04

On Tue, 21 Jun 2011 22:34:51 +0200, Ole Mogensen <o@mogensen.mail.dk>
wrote:

Hej Ole.

>En kollega, som forøvrigt også køre Guzzi, gjorde mig opmærksom
>på denne :
>http://www.powerarc.com/
>
>Ser heller ikke ringe ud.

Absolut ikke.
Så vidt jeg kan se er det du henviser til bedre egnet som "start
forfra og lav noget nyt", hvor det jeg anvender er bedst egnet som
reservedel til noget bestående.

Mekanikken følger jo også med, og det er normalt der skoen klemmer når
der skal laves noget nyt.

Fra : Ole Mogensen

Dato : 21-06-11 22:53

Hej Steen

Den 21-06-2011 23:04, Steen Gruby skrev:

> Absolut ikke.
> Så vidt jeg kan se er det du henviser til bedre egnet som "start
> forfra og lav noget nyt", hvor det jeg anvender er bedst egnet som
> reservedel til noget bestående.

Ignitech boxen er bestemt det bedste bud til bla. en gammel Guzzi!

Enhver der har stillet tænding på en Guzzi ville nok
frabede sig at have noget følsomt optik siddende der.
Der er lidt billeder af en sådan montering her:
https://picasaweb.google.com/111067627485055009519/MotoGuzziPowerArc#

Det alternative sted er på generatoren, men det dæksel
der sidder over er ikke tæt pga udluftning, heller
ikke et godt sted til en læsegaffel.

> Mekanikken følger jo også med, og det er normalt der skoen klemmer når
> der skal laves noget nyt.

Der kan købes hele sæt, bla til Guzzi, med adaptor plade osv.

http://acemotorcycleandscooter.com/powerarc.aspx

Prisen er bestemt ikke afskrækkende.

Ole

Fra : Pein

Dato : 22-06-11 04:59

On 15 Jun., 20:02, Michael Grewy <migr...@gmail.com> wrote:

> Jeg solgte jo desværre min CBR, Men trangen var blevet stor.
> Så jeg købte en gamle yamaha xt 350.
> Den mister jeg da ikke kørekortet på :)

Kommer an på ...
Sådan en XT350'er er jo en af de bedste til baghjulskørsel.
--
Hilsen
Niels Pein

Fra : Pein

Dato : 22-06-11 05:06

On 17 Jun., 09:23, "dots" <d...@tdcadsl.dk> wrote:

> Check it out,http://www.youtube.com/watch?v=wf-IGuysNk4&feature=player_embedded#at=13
> Og kryds fingre for vores allesammens modige danske mand !!!

Damn, det er da et spor der sætter mand og materiel på prøve med alle
de sten og rødder.
Dog uden de dybe mudderhuller og helt stejle skrænter ser det ud til.
--
Hilsen Niels

Fra : Michael Grewy

Dato : 23-06-11 07:08

On 22 Jun., 12:58, Pein <niels.p...@gmail.com> wrote:

> [...]
> Hilsen
> Niels Pein
> (færdig med offroad. Kører nu Bandit 1250)

Ok det glæder jeg mig nu til at lære at køre på baghjul på den også:)
Men på den anden side er jeg alligevel blevet ældre og fået mere
ansvar:)
Hilsen
Michael

Fra : JE

Dato : 30-06-11 22:44

On 14-06-2011 18:56, Michael Grewy wrote:
> [...]
> Hvordan går det herinde.
> Jeg har efterhånden været væk nogle år.
> Er der stadig de gamle fjolser herinde (BLA. Armand :)

Det var måske nemmer bare at kigge i gruppen ?