Dæk alder.
Fra : Jan G Kristensen

Dato : 14-06-11 09:56

Hej ng.

Jeg kan ikke lige finde det årstal for hvor gamle mine dæk
på cv'en er.
står årstallet i en kode ?
jeg syntes at der står så meget på dem.

Det er et par michelin dæk.

på forhånd tak.

mvh jan kristensen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 14-06-11 10:00

"Jan G Kristensen" <jan@garsdal.org> skrev i meddelelsen
> Hej ng.
>
> Jeg kan ikke lige finde det årstal for hvor gamle mine dæk
> [...]

Dækalder kan googles og så finder man:
Dækkets produktionsuge angives som et tre- eller firecifret tal, fx. "3204?
(uge 32 i år 04) eller 324 (uge 32 i år 04, 94, 84 eller tidligere).

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Jørgen Møller

Dato : 15-06-11 08:03

Hej
Alderen kan godt stå på kun den ene side af dækket i 2 cifret årstal, på mit
gamle dæk, stod det på indersiden, så jeg kun kunne læses det, da jeg fik
skruet hjulet af.
God jagt
Jørgen