FZS1000 alarm
Fra : Søren Larsen

Dato : 13-06-11 19:12

Hej gruppe

Min Fazer er udstyret med en original Yamaha YM-500 alarm, som jeg dog
mistænker for at være identisk med en Red Alert Delta. Er der nogen der
har kablingsanvisninger for sådan en fætter? Jeg er lidt bange for at
den synger på sidste vers (det interne batteri, som ikke kan skiftes) og
overvejer derfor at afmontere den, men jeg har ingen idé om hvilke
indgreb der er gjort i ledningsnettet. Jeg har søgt højt og lavt og kun
fundet sider på hollandsk der ikke direkte beskriver noget, der var dog
en indskannet manual som var for utydelig til at den kunne bruges til
noget. Jeg har den medfølgende manual, men den beskriver ikke monteringen.

/Søren

Fra : Per V. Misser

Dato : 16-06-11 21:45

Hej Søren

"Søren Larsen" > skrev i en meddelelse
> [...]
> indskannet manual som var for utydelig til at den kunne bruges til noget.
> Jeg har den medfølgende manual, men den beskriver ikke monteringen.

Jeg deler Grubys synspunkt (dit spm og hans svar i en anden post).
Det er ikke interessant at beskrive alarmer og deres montering og funktion i
gruppen, som læses af rigtig mange, og også nogen, som ikke selv giver sig
til kende i gruppen.
Hvis der er nogen som har viden til at hjælpe dig bør det være i private
mails.
Ellers er det mit forslag, at for den del bør det overlades til en
Yamahaforhandler at opgradere alarmen så du kan bruge den, eller alternativt
at eliminere den, således at du er sikker på at alle vitale kredsløb er
intakte.

venlig hilsen
Per V. Misser
F800ST
CX500E
SuperFox56 (projekt)

Fra : Søren Larsen

Dato : 18-06-11 17:19

On 16-06-2011 22:45, Per V. Misser wrote:
> [...]
> at eliminere den, således at du er sikker på at alle vitale kredsløb er

I har selvfølgelig ganske ret, jeg havde slet ikke tænkt i de baner.

/Søren