bredbåns og cam i sommerhus hvem ?
Fra : M.L.Hansen

Dato : 13-06-11 04:22

Hej edb Gruppen

Håber i vil hjælpe mig med at finde det produkt jeg søger.

Til vores sommerhus som har været plaget af indbrud.

Der søger en en via tlf stillet en bredbåndsforbindelse, da jeg gerne vil
have en tastnet tlf med vor gamle fastnetnummer.
Hastighed ca 5 M/B helst ikke mindre.
Der skal være et modem eller router med, så jag kan koble et spycam via USB
på.. Den skull gerne køre heletiden så jeg fra privatadd kan gå id og se
live webfilm eller billeder, og jeg måske dan optage alt hvad der sker eller
ikke sker.Den skal være med fri forbrug da camaraet skulle kunne køre hele
tiden. Og hele pakken så billig som mulig.

Har vi nogle udbydere her i DK der kan tilbude det til næsten igen penge??

Måske et selskab har en samlet pakke med kamere router fastnet tlf?

Hven kan i foreslå

Med venlig hilsen

M. H

Fra : Søren Blom

Dato : 13-06-11 07:06

"M.L.Hansen" wrote

[...]

I dette tilfælde, så er det mest upload hastigheden du har brug for, jeg ved
ikke hvor meget trafik et web-kamera har brug for, men med en alm. ADSL
forbindelse kan du ikke få mere end 2 Mbit opload.
Stort set alle Internet udbydere levere router med idag, dog tror jeg at du
skal finde et web-kamera der køre via RJ45 (netværksstik) og ikke via USB da
jeg tvivler på, at nogen Internet udbudere levere Router med et USB stik der
også fungere til det. Så du kan jo bare begynde fra en ende af, for at se
hvem som kan levere på din sommerhus adresse, kender du ikke navne på
Internet udbyderne, kan du jo google dig til dem. Ved ikke hvad næsten ingen
penge er, men Fullrate er nok noget af det billigste du kan finde,
spørgsmålet er som om de kan levere på dne ønskede adresse.

Venlig Hilsen

Søren Blom

Hvis en mand siger noget, ingen kvinde høre, har han så stadig uret?

Fra : Sørensen

Dato : 13-06-11 07:26

Den 13-06-2011 05:22, M.L.Hansen skrev:
> [...]
>
> Har vi nogle udbydere her i DK der kan tilbude det til næsten igen penge??
>
> Måske et selskab har en samlet pakke med kamere router fastnet tlf?

TDC har en løsning med alarm og kamera, men det falder nok ikke ind
under "næsten ingen penge"

http://privat.tdc.dk/element.php?dogtag=p_shop_bb_alarm

--
VH.
Sørensen

Fra : Henning

Dato : 13-06-11 08:50

On Mon, 13 Jun 2011 05:22:27 +0200, "M.L.Hansen" <123@123.123> wrote:

> [...]
>
>Har vi nogle udbydere her i DK der kan tilbude det til næsten igen penge??
>
>Måske et selskab har en samlet pakke med kamere router fastnet tlf?

Hvorfor skal det være fastnet? Hvorfor ikke 3G el.lign? I så fald findes der kamera med indbygget
3-modem, så du ikke behøver noget som helst andet.

Fra : -=JF=-

Dato : 13-06-11 09:38

On 2011-06-13 05:22:27 +0200, M.L.Hansen said:

For nu at tage det sidste først:
Hvis du kun vil betale næsten ingenting - så får du kun næsten ingenting!
Hvis du vil have et avanceret system, må du sgu nok finde den
avancerede tegnedreng frem.
Den gode gamle regel om at 'hvis det lyder for godt til at være sandt,
så er det nok for godt til at være sandt' gælder endnu

Dernæst tror jeg at du skal genoverveje din plan:
At streame videofilm 24/7 er da noget nær galimatias.
For det første vil en uges video fylde en helvedes masse (forudsat at
det skal være i en kvalitet så man efterfølgende kan se *hvem* der
optræder på filmen, og ikke blot at *en skikkelse* optræder)... Har du
lagerpladsen til den datamængde?

For det andet - Har du overvejet hvor lang tid du skal bruge på at
spole det igennem for at finde det tidspunkt hvor nogen lavede indbrud?
- for jeg går ikke ud fra at du vil sidde og kigge på live stream i
døgndrift

En (IMHO) bedre, smartere og sikkert også billigere løsning er at købe
et eller flere kvali-webcams, og så kun lade dem optage når der er
bevægelse foran... Data gemmes på en disk du har skjult et eller andet
sted.

Jeg kan desværre ikke huske navnet, men på min kones forrine netbook
fulgte der 'gratis' et program med som kunne netop det.
Hvis du aktiverede programmet, stod det bare og lavede ingenting.
Når der så var bevægelse foran kameraet begyndte det at optage til
disk, og stoppede optagelsen hvis der ikke havde været bevægelse i XX
sekunder.
Til overflod kunne det også sende en mail med et billede vedhæftet.

Hvis jeg havde behovet for overvågning, var det nok den vej jeg ville gå.

--
Mvh. John

Fra : Sørensen

Dato : 13-06-11 18:59

> [...]
>
> Har vi nogle udbydere her i DK der kan tilbude det til næsten igen penge??
>
> Måske et selskab har en samlet pakke med kamere router fastnet tlf?

Måske dette:
http://www.nokia.dk/produktsupport/produktsupport/nokia-remote-camera-pt-6

Suppleret med noget fullrate til telefoni og BB

--
VH.
Sørensen

Fra : Chano Andersen

Dato : 13-06-11 22:59

Den 13-06-2011 19:59, Sørensen skrev:
> Måske dette:
> http://www.nokia.dk/produktsupport/produktsupport/nokia-remote-camera-pt-6
>
> Suppleret med noget fullrate til telefoni og BB

Når jeg lige kigger på specifikationerne, så ligner det mere legetøj.
Den har bestemt ikke en opløsning jeg personligt ville bruge til
tyverisikring/overvågning, det vil være svært at genkende personer. Det
er måske også værd at gå efter et kamera der kan tage skarpe og tydelige
billeder/video i mørke.

- Chano Andersen