Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
AGP grafikkort
Fra : Laziter [8600]

Dato : 11-06-11 19:26

Hejsa

Der er godt nok ikke meget liv i gruppen her længere, men jeg tager
chancen..
Jeg har fået foræret en ældre computer.
En hurtigt indholdsliste:
Asus A8V Deluxe MB
AMD CPU, 3 GHz 64 bit, kender ikke modellen.
3 GB RAM Crucial Ballistix og noget OCX af den hurtige slags.
Sapphire ATI Radeon X800 XT AGP.

Blæseren på grafikkortet lyder som noget der er løgn, lejet er vist stået af
i farten, det virker dog fint.
Jeg sidder så og overvejer om jeg skulle investere i en ny køler, eller om
det bedre kunne betale sig at købe et helt nyt kort.
Det nuværende er kun DX9 kompatibelt, så det trækker jo lidt mod et nyt der
kan køre DX10 så jeg kan installere Windows 7 og udnytte Aero.
Spørgsmålet er så hvilket kort jeg skal vælge?
Jeg har kigget lidt på et Radeon 4650 baseret kort, er det noget ved?
Prisen ligger på omkring 500 kroner, det er ca. dobbelt så meget som en ny
køler til det gamle kort ville koste.
Eller er der noget bedre i nogenlunde samme prisklasse (+- 200 kroner).

Jeg er håbløst bagefter hvad den slags angår, de sidste 3 år har jeg
udelukkende kørt på laptops og ikke tænkt videre over grafikkort, så jeg
håber at nogen kan guide mig en smule i den rigtige retning.

Mvh
Benjamin

Fra : jk

Dato : 14-06-11 07:57

On Sat, 11 Jun 2011 20:26:08 +0200, "Laziter [8600]"
<laziter@gmail.com> wrote:

> [...]
>udelukkende kørt på laptops og ikke tænkt videre over grafikkort, så jeg
>håber at nogen kan guide mig en smule i den rigtige retning.

Hvis du ikke ved, hvor livet er forsvundet hen, så:

usenet her er jo tekstbaseret, og mange fora på web har overtaget.

Forum www.tweak.dk er fyldt med folk med spil i hovedet.

Du registrerer bare og spørger.

Jeg er ikke til spil.

mvh