amerikansk breakfast saussage
Fra : ;o)-max-

Dato : 11-06-11 10:37

Er der nogen der ligger inde med en himmelsk opskrift.

Jeg husker fra mange år tilbage en meget distinkt
smag på de små morgenmads pølser jeg fik på div
diners. Jeg syns også at hashbrown var krydret på
en eller anden måde, jeg har prøvet med en lille
anelse kanel og det snerper der hen ad.

Fik en McMuffin med saussage og hashbrown i Bkk
i sidste uge, det smagte ikke a ret meget, kartoflerne
smagte a friture og enormt meget salt, saussagen var
nærmest neutral, med en lille snært af parfume. Det
var ikke lige sådan jeg huskede det.

Jeg har bare lyst til en complete american, buttermilk
pancakes, ahorn sirup saussage bacon scrampled egg hashbrown
uuh een gang om året kan vel ikke skade
-max-

Fra : Aksel

Dato : 11-06-11 13:14

"-max-" <smileymaxphoto@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har bare lyst til en complete american, buttermilk
> pancakes, ahorn sirup saussage bacon scrampled egg hashbrown
> uuh een gang om året kan vel ikke skade
> -max-

Det har jeg saft suseme også.
Jeg erindrer - ligeledes for mange år siden - et besøg på universitetet i
Orono,Massachusetts, hvor en fantastisk dygtig kok på sin store rustfrie
varmeplade lavede pancakes, scrambled eggs, bacon og saussages samtidig
holdt hver ting for sig på varmepladen, mens vi sad med tynd am. kaffe og så
på det. Jeg var meget imponeret, havde aldrig før set noget lignende.
Jeg gad vidst, om sådant foregår nogen steder i dagens DK.
Serveringen med ahorn sirup, hashbrowns - og den frie, internationale, gode,
ungdommelige stemning glemmer jeg aldrig.
Desværre har jeg ingen opskrifter, og tilmed tror jeg ikke, at denne
atmosfære kan retableres.
Mvh
Aksel

Fra : ;o)-max-

Dato : 12-06-11 12:31

On 11-06-2011 14:13, Aksel wrote:

> [...]
> ungdommelige stemning glemmer jeg aldrig.
> Desværre har jeg ingen opskrifter, og tilmed tror jeg ikke, at denne

Det er netop billedet af kokken ved den store stegeplade,
faktisk har jeg selv arbejdet ved sådan en, men der var
ikke så mange kunder i butikken så så vi endte som regel
op med at bruge panderne.

Krydsede USA et par gange på tommelfingeren, den gang det
var muligt, idag ruller øjene om i nakken, når man fortæller
det til amerikanere, ja den goe stemning - jeg tror sådan
set den stadig er der, der er ikke noget som en krise der
kan få det bedste op i folk.

Men jeg er kommet frem til at det er salvie der skal til
at genskabe den originale breakfast saussage smag, det er
vel nærmest en amerikansk version af en krebinet, som de
serverer den på en McDonald, jeg husker nu den var stoppet
i tarme som små tynde pølser. Mine naboer er USA fanatikere,
det ku være hyggeligt at byde dem på en all american breakfast,
med tynd kaffe

Når nu vi er ved amerikanske specialiteter, hvor finder
jeg malt pulver så jeg kan lave NYC Bagels - Meyers webshop
tager 200 kr/kg i udlandet koster det 60 kr/kg, det må være
noget ølbryggere ved noget om?
-max-

Fra : dufur

Dato : 12-06-11 12:36

On 12/06/11 13.30, -max- wrote:
> [...]

> jeg malt pulver så jeg kan lave NYC Bagels - Meyers webshop
> tager 200 kr/kg i udlandet koster det 60 kr/kg, det må være

http://www.vejers-storkoeb.dk/shop/toert-17c1.html

er det sådan noget?

Fra : ;o)-max-

Dato : 12-06-11 12:40

On 12-06-2011 13:35, dufur wrote:

> http://www.vejers-storkoeb.dk/shop/toert-17c1.html
>
> er det sådan noget?

Du er godt nok hurtig - det ligner lige præcis
det der skal til. Wham bam thank ya maam. Det
skal afprøves.
-max-

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 12-06-11 14:42

-max- <smileymaxphoto@gmail.com> wrote:

> Når nu vi er ved amerikanske specialiteter, hvor finder
> jeg malt pulver så jeg kan lave NYC Bagels - Meyers webshop
> tager 200 kr/kg i udlandet koster det 60 kr/kg, det må være
> noget ølbryggere ved noget om?

Du kunne måske bruge maltsirup i stedet?

Fra : ;o)-max-

Dato : 12-06-11 14:54

On 12-06-2011 15:41, Niels Jørgen Kruse wrote:

> Du kunne måske bruge maltsirup i stedet?

Det tror jeg du har ret i - det kan jeg måske finde
i det lokale supermarked. Jeg må prøve mig frem.
Tak for tipset.
-max-