Hvor mange km kører du om året ?
Fra : Jesper S Mikkelsen

Dato : 09-06-11 22:59

Hvor mange km kører en dansk gennemsnits-mc pr år. Hvor mange km kører
du selv ?
Spørgsmålet kom op i en diskussion på arbejdspladsen tidligere på dagen,
hvor vi undrede os over hvor mange mc'er med et næsten helt utroligt
lavt km-tal, der står til salg rundt om i landet. Både hos private og
forhandlere. Er det sælgerne som "filmer" lidt når de skal udfærdige
annoncerne eller kører vi bare ikke så mange km pr år her i landet ?

mvh
Jesper

Fra : JBA

Dato : 10-06-11 01:30

On Thu, 09 Jun 2011 23:59:00 +0200, Jesper S Mikkelsen
<spam@aagade33.dk> wrote:

> [...]
>forhandlere. Er det sælgerne som "filmer" lidt når de skal udfærdige
>annoncerne eller kører vi bare ikke så mange km pr år her i landet ?

Jeg kører gerne 10 kkm - typisk inden for en radius af 50 km... *g*

/Jan

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-11 05:17

Min Blackbird er fra 10 måned 2003 og har lige rundet 78000km.
Så også ca. 10000km. om året.
Hygge PD CBR1100t

Fra : Knud Dam

Dato : 10-06-11 06:03

"Jesper S Mikkelsen" <spam@aagade33.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forhandlere. Er det sælgerne som "filmer" lidt når de skal udfærdige
> annoncerne eller kører vi bare ikke så mange km pr år her i landet ?

Min Yamaha FZ1 fra 2006 har lige rundet 140.000km.

Kører ca. 30.000 km om året på den, og ca. 3.000 om året på vintergeden (GS
500).

; - )

KD FZ1-S + GS 500

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-11 09:05

> [...]
> forhandlere. Er det sælgerne som "filmer" lidt når de skal udfærdige
> annoncerne eller kører vi bare ikke så mange km pr år her i landet ?

Hej

ZZR1400 købt september 2010 (0km) har kørt 5600km, men skulle den sælges nu
vil det være en 2008 ZZR1400 med 5600km på klokken

/HKL - ZZR1400

Fra : Christian Stidsen

Dato : 10-06-11 16:05

"Jesper S Mikkelsen" <spam@aagade33.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> forhandlere. Er det sælgerne som "filmer" lidt når de skal udfærdige
> annoncerne eller kører vi bare ikke så mange km pr år her i landet ?

Min FZS600 købte jeg i 2001, og den har nu 32000 km på klokken.
Det år den var i Venedig fik den nok flest km på et enkelt år.
Den får nok ikke mange flere km i mit regi, håber snart der kommer en køber!

M.v.h.

Christian

--
XB12SS
FZS600 - TIL SALG

Fra : Martin Sørensen

Dato : 10-06-11 18:40

> [...]
> forhandlere. Er det sælgerne som "filmer" lidt når de skal udfærdige
> annoncerne eller kører vi bare ikke så mange km pr år her i landet ?

Der står også flere motorcykler rundt omkring som ikke kører ret ofte,
bl.a. har en af mine naboer en motorcykel stående ved siden af min, og
han kører måske en tur en gang om måneden (hvis det bliver så ofte). Det
kan derfor være sandt nok med et lavt kilometertal, men der bliver også
fusket med det som bl.a. nogle brødre fra Horsens er kendt for, derfor
skal man altid være opmærksom på det. Bl.a. kiggede jeg selv på en
motorcykel sidste år som angiveligt havde kørt 23kkm. Jeg kunne se at
den var blevet omlakeret og fodhvilerne var slidte, så den lignede en
der havde kørt mindst det dobbelte.

Jeg kører nok ikke helt så meget som mange andre. Jeg købte min CBF for
lidt over et år siden (4 år gammel med 6300 km på tælleren) og den står
på 11400 km nu. Det passer meget godt med mange tidligere år, hvor jeg
har kørt mellem 4kkm-6kkm om året. Det højeste har været godt 7kkm, men
det var inkl. vinterkørsel, som jeg ikke gør mere (har bil i dag).

Her i gruppen tror jeg dog at du finder en overrepræsentation af folk
der kører mere end gennemsnittet (og så kan mange jo godt lide at prale
af hvor langt de kører .

--
Mvh. Martin

Fra : Kim Hansen

Dato : 10-06-11 21:52

Jeg har en dl 650 Vstrom fra 05, som lige har rundet 18000.
Så det er kun 3000km i snit om året på den.
Jeg har så lidt andet jeg kører på også, jeg kører på
2 hjul hver dag, det er bare ikke så tit at Vstrom'en bliver
luftet. Så det kan ende med en 10 år gammel mc med 30000km
på klokken.

Mvh. Kim

Fra : Anders Majland

Dato : 10-06-11 23:23

DMC lavede en undersøgelse for et par år siden for at få et bedre data
grundlag for statistik - kan ikke huske resultatet.

Danmarks statistik laver også opgørelser - mener de for nogle år siden lå
på 6-7000km per mc per år

Jeg har tidligerer kørt 20-25000km/år (fordelt på 2mc'er) men har de senste
to år været nede på 7000km
Min nuværende har jeg haft siden 2006 og kørt 48000km på mens jeg kørte
~20000km på min vinterged frem til 2009. Dvs i snit 13600km/år de sidste 5år

/A

Fra : p.jarnbak

Dato : 11-06-11 01:50

On 09-06-2011 23:59, Jesper S Mikkelsen wrote:
> [...]
> forhandlere. Er det sælgerne som "filmer" lidt når de skal udfærdige
> annoncerne eller kører vi bare ikke så mange km pr år her i landet ?

BMW k1100lt købt brugt sep 2003 med 97000km på klokken.Har i denne uge
rundet 224000km.
M.v.h.Palle.

Fra : Kim J

Dato : 11-06-11 04:55

Hej Jesper,

> [...]
> forhandlere. Er det sælgerne som "filmer" lidt når de skal udfærdige
> annoncerne eller kører vi bare ikke så mange km pr år her i landet ?

Jeg har været fanatisk MC'ist i mange år, og havde kun kørekort til MC. Der
kørte jeg 25.000 - 30.000 km. årligt, men efter en fartkontrol der
resulterede i en kontrollerende køreprøve valgte jeg at udvide med et
madkasse-pap. Nå, ja, så havde jeg også et uheld, hvor jeg på min daværrende
R1 kørte frontalt ind i en varevogn, kan ikke anbefales! Ulykken gjorde at
mine håndled ikke holder til samme pres længere. Alder, pap til madkasse har
gjort mig lidt doven, så de sidste par år er det kun blevet til omkring 2000
km. årligt. Jeg har dog planer om, at i år skal der køres betydeligt mere på
min SV1000S

Hilsen
Kim J.
MC De meget Få Rå

Fra : TWL

Dato : 11-06-11 08:01

Den 09-06-2011 23:59, Jesper S Mikkelsen skrev:
> [...]
> forhandlere. Er det sælgerne som "filmer" lidt når de skal udfærdige
> annoncerne eller kører vi bare ikke så mange km pr år her i landet ?

Ca 8000 på min CBF600 og omkring 800 på min mz125 (vinterkørsel)

Mvh Thomas

Fra : Simon

Dato : 13-06-11 07:29

En 2007 ER-6n er mit eneste køretøj med motor, bruger den omkring 8-12
dage pr. måned.

Status 28.000 km; en 6-8.000 pr. år.

--
Simon

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 15-06-11 08:44

Jesper S Mikkelsen <spam@aagade33.dk> writes:

> Hvor mange km kører en dansk gennemsnits-mc pr år. Hvor mange km kører
> du selv ?

Jeg har i mange år kørt 10-12.000 km/år. Nu har jeg imidlertid købt bil.
Vejen til mit arbejde er ret kedelig, så der bruger jeg nu bilen til
hverdag. Det gør at jeg sikkert ikke når mere end 5000 km i år.

Havde jeg en sjovere vej til arbejde kørte motorcyklen nok også flere
kilometer.

--
Jacob, som lige har kørt 1500 km på MC i pinsen | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Pein

Dato : 22-06-11 05:19

On 9 Jun., 23:59, Jesper S Mikkelsen <s...@aagade33.dk> wrote:
> [...]
> forhandlere. Er det sælgerne som "filmer" lidt når de skal udfærdige
> annoncerne eller kører vi bare ikke så mange km pr år her i landet ?

Kørte i flere år ca. 18.000 om året, og har forlængst rundt en kvart
mio. km. på MC.
I de seneste år har jeg kørt kun et par tusinde km. pr. år.
Årsag: En bedre bil i garagen, og for mange gøremål hvor MC er
upraktisk (magelighed).

Så min Bandit 1250 SAK7 købt ny i august 2007 har kun kørt 13.352. Det
er jo temmelig lidt. Synd egentlig. Det er en dejlig maskine.
--
Niels
Bandit 1250

Fra : Edvard

Dato : 04-07-11 03:37

Som jeg ser det i min klub - MC Touring West SENIOR, kan jeg godt
forstå, at der er mc til salg med meget lave km tal.
Vi er normalt 8-10 stk. afsted på 'Flyvefartstur', hvor vi kører
2-3.000 km.
Og så kommer der 1-3 mennesker når vi inviterer til tur.
For 3 år siden fik jeg en K75, og havde ikke bil.
Det gav en masse km.
Så fik jeg firmabil sidste år.
Og nu tror jeg at jeg når noget dr ligner 5-6000 km/år

mvh

Edvard