webshop
Fra : E

Dato : 05-06-11 14:48

Jeg ved ikke om dette er den rigtige gruppe.

Hvis nu man har en hel masse materialer liggende som man kan lave noget af,
og opretter en webshop og sætter det til salg.

Hvordan og hvorledes så med beskatning af det solgte?

Skal man oprette CVR nr.?

Fra : Karina

Dato : 11-06-11 00:28

Den 05-06-2011 15:48, E skrev:
> [...]
> af, og opretter en webshop og sætter det til salg.
>
> Hvordan og hvorledes så med beskatning af det solgte?

Du må tjene op til 50.000 kr på et år som "virksomhed" uden at være
momsregistreret, så medmindre du regner med at sælge over det, kan du
roligt gøre det uden at oprette CVR-nummer.

Du skal dog stadig lave regnskab og oplyse til SKAT, hvad du har tjent -
det skal (hvis jeg husker ret) oplyses som B-indkomst, og heraf skal du
betale skat og AM.

Mvh
Karina

Fra : Michael Sørensen

Dato : 11-06-11 09:44

Den 11-06-2011 01:28, Karina skrev:

> [...]
>
> Du skal dog stadig lave regnskab og oplyse til SKAT, hvad du har tjent -
> det skal (hvis jeg husker ret) oplyses som B-indkomst, og heraf skal du

Det skal oplyses som virksomhedsindkomst på en udvidet sevangivelse.

Hvis det ikke er forskudsregistreret, er man nødt til at bruge en
blanket med udvidet selvangivelse første år, og først året efter er den
udvidede selvangivelse tilgængelig på tast selv.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 24-06-11 23:22

"Karina" <khjorth@FJERNoncable.dk> skrev i en meddelelse

> Du må tjene op til 50.000 kr på et år som "virksomhed" uden at være
> momsregistreret, så medmindre du regner med at sælge over det, kan du
> roligt gøre det uden at oprette CVR-nummer.

Det er ikke korrekt at man må *tjene* op til....
Man må *omsætte* for op til 50.000 Kr. årligt uden at lade sig
moms-registrer. Der er en temmelig stor forskel

Fra : Karsten H. (7870)

Dato : 25-06-11 00:37

Den 25-06-2011 00:22, Allan Soerensen skrev:
> "Karina"<khjorth@FJERNoncable.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ikke korrekt at man må *tjene* op til....
> Man må *omsætte* for op til 50.000 Kr. årligt uden at lade sig
> moms-registrer. Der er en temmelig stor forskel

Ja, for pokker da, jeg er helt enig med Allan.

Ha' det rart
Karsten H. (7870)