Skyline tilkoblet flere enheder
Fra : Steen

Dato : 05-06-11 15:08

Jeg har Skyline som udbyder, og oplever nogle underlige fejl. Vi har
efterhånden en del enheder herhjemme, der kobler sig på det trådløse
netværk (jeg betaler 14,- månedligt for en trådløs router). Min iPad er
som regel den eneste enhed, der altid springer direkte på nettet.
Derefter har ungerne en computer hver, der også ofte er på nettet - men
min egen laptop kan en sjælden gang imellem ikke komme på nettet.
Somme tider er det dog én af de andre computere der ikke kan komme på
nettet...samtidigt mens jeg fx sagtens kan komme på nettet med min egen
computer. Det skifter lidt mellem hvilken computer, der ikke kan komme
på internettet. Man kan godt se Skyline-forbindelsen, men ikke komme på
nettet.

Nogen der har et godt bud på hvad løsningen kan være?
Skyline support(?) har hidtil ikke været til den store hjælp...

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 05-06-11 15:36

On 05-06-2011 16:08, Steen wrote:
> [...]
>
> Nogen der har et godt bud på hvad løsningen kan være?
> Skyline support(?) har hidtil ikke været til den store hjælp...

Jeg mener det er max. 4 enheder der kan komme på samtidig.

Tilslut din egen router, så kan du tilbyde internet til hele gaden

Karl Erik.

--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign
http://ranunkelvej.com/b&o/ - Reparation af B&O Red Line højttalere

Fra : Steen

Dato : 05-06-11 15:41

Karl Erik Christensen <karlerik@none.invalid.com> wrote:

> Jeg mener det er max. 4 enheder der kan komme på samtidig.

Hvor morsomt. Jeg mistænkte netop dette problem, men hos Skyline udtalte
man, at man teoretisk kunne koble flere hundrede enheder på samtidigt.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 05-06-11 15:59

On 05-06-2011 16:40, Steen wrote:

> Hvor morsomt. Jeg mistænkte netop dette problem, men hos Skyline udtalte
> man, at man teoretisk kunne koble flere hundrede enheder på samtidigt.

Jeg kan ikke lige huske hvor jeg har læst/hørt det. Support skriver ikke
noget om det, så det er måske i modemmets manual.

Karl Erik.

Fra : Steen

Dato : 05-06-11 16:22

Karl Erik Christensen <karlerik@none.invalid.com> wrote:

> Jeg kan ikke lige huske hvor jeg har læst/hørt det. Support skriver ikke
> noget om det, så det er måske i modemmets manual.
>
> Karl Erik.

Jeg prøver i første omgang med egen router, og hvis det ikke bliver
bedre, så er et skifte til fx Fullrate nærliggende.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 05-06-11 16:35

On 05-06-2011 17:21, Steen wrote:

> Jeg prøver i første omgang med egen router, og hvis det ikke bliver
> bedre, så er et skifte til fx Fullrate nærliggende.

Hvis du allerede har en ekstra router, kan hele gaden være på nettet om
10 min

Mærkværdigvis er deres guide i orden:
http://www.skyline.dk/?pageID=5&ref=4&sub=2&id=1#f20

Karl Erik.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 05-06-11 16:47

On 05-06-2011 17:35, Karl Erik Christensen wrote:

> Hvis du allerede har en ekstra router, kan hele gaden være på nettet om
> [...]

Årrgh - ser lige at deres vejledning ikke er fyldestgørende - havde også
været utopi

Du tilslutter wan på din egen router, til en af lan-portene på Skyline
udyret.
OBS. at din egen router skal uddele ip-adresser i f.eks. 192.168.2.xx
området.

Karl Erik.

Fra : Steen

Dato : 05-06-11 16:51

Karl Erik Christensen <karlerik@none.invalid.com> wrote:

> Hvis du allerede har en ekstra router, kan hele gaden være på nettet om
> 10 min

Troede Skyline først skulle slukke for deres trådløse router, før jeg
kunne benytte min egen?

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 05-06-11 17:54

On 05-06-2011 17:51, Steen wrote:

> Troede Skyline først skulle slukke for deres trådløse router, før jeg
> kunne benytte min egen?

Ja, kan du nok have ret i, men ikke nødvendigvis.
Hvis du kan trække din egen router nogle meter væk fra Skylines, og så
sætte den til at benytte en kanal, et stykke fra den Skylines benytter,
kan det vel gå an. Du giver din egen et andet SSID, forstås
Og husker and ændre pc'ernes opsætning mht. connect-point.
De kører vel også dhcp nu? Ellers giv dem fast ip-adresse: 192.168.2.xx

Karl Erik.

Fra : Chano Andersen

Dato : 05-06-11 18:45

Den 05-06-2011 17:35, Karl Erik Christensen skrev:

> Hvis du allerede har en ekstra router, kan hele gaden være på nettet om
> 10 min

Forudsat, at der kun er ca. 30 enheder på gaden, der skal på. ;)

- Chano Andersen

Fra : Chano Andersen

Dato : 05-06-11 18:44

Den 05-06-2011 16:40, Steen skrev:
> Hvor morsomt. Jeg mistænkte netop dette problem, men hos Skyline udtalte
> man, at man teoretisk kunne koble flere hundrede enheder på samtidigt.

Det er da også meget teoretisk. De fleste routere til hjemmebrug har en
grænse på ca. 32 enheder, stående i manualen.

4 enheder lyder meget lavt, og virker som en udbyder begrænsning.

- Chano Andersen