Hold kæft jeg er træt af Skyline
Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 05-06-11 11:48

Det har nu gentaget sig de sidste 3-4 weekends.

Det starter som regel sent fredag aften ved 23-24 tiden. Så bliver
forbindelsen meget ustabil. 5 min. forbindelse, 30 min uden.

Dette fortsætter hele lørdagen og til søndag eftermiddag, hvor alt
bliver normalt igen.
Det kan også forekomme i hverdagen, men er sjældent.

Er der andre der oplever nævnte symptomer?

Karl Erik.

--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign
http://ranunkelvej.com/b&o/ - Reparation af B&O Red Line højttalere

Fra : Brian Kals

Dato : 05-06-11 12:03

Den 05-06-2011 12:47, Karl Erik Christensen skrev:
> [...]
> bliver normalt igen.
> Det kan også forekomme i hverdagen, men er sjældent.
>
> Er der andre der oplever nævnte symptomer?

Det kunne lyde som om deres net har for lidt kapacitet.
Belastningen er typisk størst i weekenden, så det passer meget godt.
Er der en form for signalmeter på det udtyr, så du kan se om det ændre sig?

Mvh
Brian

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-06-11 12:08

Brian Kals skrev:

> Det kunne lyde som om deres net har for lidt kapacitet.

'Deres net' er mig bekendt de kunders pc'er som har åbnet for
Skype.

--
Bertel

Fra : Brian Kals

Dato : 05-06-11 12:19

> 'Deres net' er mig bekendt de kunders pc'er som har åbnet for
> Skype.

Ikke forstået?

Mvh
Brian

Fra : Hauge

Dato : 05-06-11 12:22

Den 05-06-2011 13:19, Brian Kals skrev:
> Ikke forstået?

Skolelærerlogik, ikke andet.

/Hauge

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 05-06-11 22:21

On 6/5/11 13:07 , Bertel Lund Hansen wrote:

> 'Deres net' er mig bekendt de kunders pc'er som har åbnet for
> Skype.

Hvad har Skylines infrastruktur med skype at gøre?

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 05-06-11 12:33

On 05-06-2011 13:03, Brian Kals wrote:

> [...]
> Belastningen er typisk størst i weekenden, så det passer meget godt.
> Er der en form for signalmeter på det udtyr, så du kan se om det ændre sig?

Signalmeteret (nogle lysdioder) står som regel hvor de altid står. Men
dioden der lyser grønt ved net-forbindelse lyser rødt.

Det er lige fedt om det er kl. 21 eller kl. 3 nat.

Denne weekend ser ud til at blive en af de weekends hvor forbindelsen
stabiliserer sig igen søndag eftermiddag

Karl Erik.

Fra : Brian Kals

Dato : 05-06-11 12:41

Den 05-06-2011 13:32, Karl Erik Christensen skrev:

> [...]
>
> Denne weekend ser ud til at blive en af de weekends hvor forbindelsen
> stabiliserer sig igen søndag eftermiddag

Ja så tyder det jo ikke på et signal problem.
Der må være en fejl på deres mast eller i deres net.
Jeg går ud fra du har prøvet med kabel, hvis du normalt bruger WLAN.

Mvh
Brian

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 05-06-11 12:57

On 05-06-2011 13:41, Brian Kals wrote:

> [...]
> Der må være en fejl på deres mast eller i deres net.
> Jeg går ud fra du har prøvet med kabel, hvis du normalt bruger WLAN.

Ok, vil prøve med kabel, hvis jeg kan finde deres mast - og et kabel der
er langt nok

Jeg har den grimme "kiksdåse". Jeg forbinder min pc til den via kabel,
men det nytter jo ikke noget når net-forbindelses lampen lyser rødt.

Karl Erik.

Fra : Brian Kals

Dato : 05-06-11 15:14

Den 05-06-2011 13:57, Karl Erik Christensen skrev:

> [...]
>
> Jeg har den grimme "kiksdåse". Jeg forbinder min pc til den via kabel,
> men det nytter jo ikke noget når net-forbindelses lampen lyser rødt.

Læs nu hvad jeg skrev, hvis du bruger WLAN, altså trådløs internet i
huset. Når det heller ikke virker, så er der vist ikke andet at gøre end
at fejlmelde det.

Mvh
Brian

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 05-06-11 15:25

On 05-06-2011 16:14, Brian Kals wrote:

> Læs nu hvad jeg skrev, hvis du bruger WLAN, altså trådløs internet i
> huset. Når det heller ikke virker, så er der vist ikke andet at gøre end
> [...]

Ja-ja, rolig nu

Jeg har en trådløs router tilsluttet "kiksdåsen", og den virker altid
fint, for det er min egen Allnet-router.
Trådløse pc'er der tilslutter den, kommer såguda heller ikke på
internettet - lige som de pc' der er tilsluttet "kiksdåsen", heller ikke
gør.

Jeg har min egen trådløse router tilsluttet fordi jeg ikke vil betale
Skyline for en funktion, der allerede er indbygget i "kiksdåsen" -
hvorfor skulle jeg dog det? Faktisk alle udbydere giver jo trådløse
routere i forb. med abb.

Karl Erik.

Fra : Steen

Dato : 05-06-11 15:39

Karl Erik Christensen <karlerik@none.invalid.com> wrote:

> Jeg har min egen trådløse router tilsluttet fordi jeg ikke vil betale
> Skyline for en funktion, der allerede er indbygget i "kiksdåsen" -

Korrekt. Jeg kender faktisk en medarbejder hos Skyline, og den trådløse
router er indbygget i boksen, men bliver deaktiveret centralt. De slår
den til igen, hvis man vil betale 14,- ekstra om måneden.
Lidt groft, synes jeg

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 05-06-11 22:23

On 6/5/11 16:39 , Steen wrote:

> [...]
> router er indbygget i boksen, men bliver deaktiveret centralt. De slår
> den til igen, hvis man vil betale 14,- ekstra om måneden.

Tja, med de priser de kører med, og uden binding har jeg svært ved at se
hvordan de tjener penge, så de 14 kr ekstra er jo noget som de ved at
90% af kunderne tager - de kunne også have lagt 14 kr oven i alle
priser, så havde folk ikke brokket sig...

Fra : Brian Kals

Dato : 05-06-11 15:44

Den 05-06-2011 16:25, Karl Erik Christensen skrev:

> [...]
> Skyline for en funktion, der allerede er indbygget i "kiksdåsen" -
> hvorfor skulle jeg dog det? Faktisk alle udbydere giver jo trådløse

Det er jo en smart måde at tjene lidt ekstra på.
Når et grundprodukt er billigt, skal de jo tjene penge et andet sted.
Man får altså ikke noget gratis, så man skal altid være på vagt over for
lave priser. Der er tit en hage, eller dobbelt hage.
Men der er vist ikke andet at gøre end at fejlmelde det.
Hvis der så ikke kommer noget ud af det, så ville jeg sende en klage via
deres klage formular, med så mange detaljer som muligt.
Husk altid at gemme alt korrespondance til senere brug.
De gange jeg har haft problemer med firmaer, har jeg også optaget
telefon korrespondancen, så de ikke kan løbe fra en mundtlig samtale.

Men hvis det er så galt som du skriver, så skift udbyder.

Mvh
Brian.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 05-06-11 16:27

On 05-06-2011 16:44, Brian Kals wrote:

> [...]
> telefon korrespondancen, så de ikke kan løbe fra en mundtlig samtale.
>
> Men hvis det er så galt som du skriver, så skift udbyder.

Jeg har siden starten af mit abonnement haft en 5MB forbindelse til
139,- kr./md.

For 1 måned siden så jeg at de tilbyder 6MB. for 119,- kr./md.

Der var da heller ikke problemer med at op/nedgradere
Man skal sgu være på vagt overfor Skyline.

Lige nu koster den 59,- kr./md. - de første 3 mdr.
Da de jo ikke har bindingsperiode, skulle man måske opsige, og et sekund
efter tegne abb.

Jeg synes deres politik mere og mere ligner bondefangeri - hvem mon de
har ansat som markeds-manager - mon det er en gammel krejler fra min
naboby (Hjallerup)?

Karl Erik.

Fra : Brian Kals

Dato : 05-06-11 16:31

Den 05-06-2011 17:27, Karl Erik Christensen skrev:

> Jeg synes deres politik mere og mere ligner bondefangeri - hvem mon de
> har ansat som markeds-manager - mon det er en gammel krejler fra min
> naboby (Hjallerup)?

Det kan da være låsby svendsen har fundet sig et nyt marked.

> Karl Erik.

Mvh
Brian

Fra : -=JF=-

Dato : 05-06-11 18:47

Den 05/06/11 17.27, Karl Erik Christensen skrev:

> Jeg har siden starten af mit abonnement haft en 5MB forbindelse til
> 139,- kr./md.
> For 1 måned siden så jeg at de tilbyder 6MB. for 119,- kr./md.

Altså - Hvis den alligevel ikke skal fungere, så vil jeg da sælge dig en
100 Mbit forbindelse for 99,- om måneden

--
Mhv.
John

Fra : Sørensen

Dato : 05-06-11 13:48

> [...]
> bliver normalt igen.
> Det kan også forekomme i hverdagen, men er sjældent.
>
> Er der andre der oplever nævnte symptomer?

Har du ikke mulighed for Fullrate eller anden via telefonstik på
adressen ? det er lidt dyrere, men også noget mere stabilt.

--
VH.
Sørensen

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 05-06-11 14:21

On 05-06-2011 14:47, Sørensen wrote:

> Har du ikke mulighed for Fullrate eller anden via telefonstik på
> adressen ? det er lidt dyrere, men også noget mere stabilt.

Jo det har jeg, og det bliver nok også enden på det hele at jeg opsiger
Skyline.

Da jeg skiftede til Skyline i juli/august 2010 kørte de kampagne med de
første 5 mdr. gratis. I januar 2011 fik jeg så en regning for 5 mdrs.
abonnement. Nu nægter de at have kørt denne kampagne, og beder mig
bevise at de gjorde det

Det sjove ved det er, at regningen for de 5 mdr. først kom efter jeg
havde betalt for januar - mon de regnede med at jeg havde tilmeldt dem
til betalingsservice, og derfor sikkert ikke opdagede at de prøvede at
bondefange mig?

De første 4-5 mdr. kørte det perfekt, kun med sporadiske afbrydelser.
Men de sidste 3-4 mdr. har det været et helvede, med afbrydelser - ikke
kun i weekenderne.

Jeg ligger i "en kamp" med Skyline, for at få dem til at kompensere for
den ustabile forbindelse, men den person hos Skyline som jeg har kontakt
med afviser arrogant, og skriver at jeg skulle have kontaktet
kundeservice hver gang jeg have afbrydelser.
Derfor har jeg "tæppebombet" hende med e-mails hver gang jeg har haft
afbrydelser, den sidste måned - og det er ikke få gange vil jeg bare sige.

Karl Erik.

Fra : Steen

Dato : 05-06-11 15:34

> [...]

> første 5 mdr. gratis. I januar 2011 fik jeg så en regning for 5 mdrs.
> abonnement. Nu nægter de at have kørt denne kampagne, og beder mig

Jeg skiftede til Skyline i december 2010, og mindes ikke at have set en
gratis 5-måneders periode. Til gengæld blev jeg overrasket over hvor
sløve de var, til at sende opkrævninger ud. Jeg betaler månedligt bagud.

Fra : Steen

Dato : 05-06-11 15:08

> [...]

> bliver normalt igen.
> Det kan også forekomme i hverdagen, men er sjældent.
>
> Er der andre der oplever nævnte symptomer?

Som du kan se i gruppen, har jeg også fornøjelsen af Skyline og deres
udfordringer. Den mest brugbare support (og der har ikke været den store
hjælp) var da jeg ringede, og fik en medarbejder til at genstarte
systemet centralt. Det hjalp i en tid.
Jeg har en trådløs router fra Skyline, og overvejer om jeg skal forsøge
med min egen Airport Express. Det kræver bare jeg skal ringe til
Skyline, og få dem manuelt til at slukke for deres trådløse router (så
vidt jeg har forstået det).

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 05-06-11 15:34

On 05-06-2011 16:08, Steen wrote:

> [...]
> med min egen Airport Express. Det kræver bare jeg skal ringe til
> Skyline, og få dem manuelt til at slukke for deres trådløse router (så

Jeg synes du skal bede dem slukke den trådløse del, og så koble din egen
til i stedet.

Men du skal ikke forvente at du kan bruge ip-telefoni så. Godt nok
skriver de i deres vejledninger, at du skal koble den på med fast ip
192.168.1.50, der er alle porte nemlig åbne - men det fungerer
selvfølgelig heller ikke.

Nogle kan få det til at fungere hvis de har Skylines anlæg med udvendig
antenne. Den løsning giver vistnok heller ikke så mange problemer.

Karl Erik.

Fra : Steen

Dato : 05-06-11 15:39

> [...]

> Nogle kan få det til at fungere hvis de har Skylines anlæg med udvendig
> antenne. Den løsning giver vistnok heller ikke så mange problemer.

Jeg har den udvendige løsning. Den indvendige løsning fungerede slet
ikke hos mig, til trods for jeg bor tæt på en sender. Jeg slog i bordet,
og fik den udvendige løsning monteret i en ruf. Vær beredt på at tale
med store bogstaver, og bed om at tale med chefen. Det hjalp i mit
tilfælde

Fra : Anders Majland

Dato : 09-06-11 02:18

> Nogle kan få det til at fungere hvis de har Skylines anlæg med udvendig
> antenne. Den løsning giver vistnok heller ikke så mange problemer.

Det kører jeg med - og viptel.

Har dog haft lidt udfordringer med at få en ipsec vpn til at virke igennem
(indefra og ud < tunnelen oprettet men kunne ikke få trafik igennem). Men
efter at jeg droppede at bruge det indbyggede i min router og kun en
software vpn kører det.

Jeg har ikke flere nedbrud med skyline end jeg havde med kobberet (der kunne
trække 1024/512kbit stabilt). På skyline har jeg 10/2mbit og reelt ikke
andre alternativer da 3g dækningen ikke giver højere hastighed end hvad
adsl'en kunne trække

/A

Fra : Anders Majland

Dato : 09-06-11 02:18

Fra : Steen

Dato : 09-06-11 12:23

Karl Erik Christensen <karlerik@none.invalid.com> wrote:

> Jeg synes du skal bede dem slukke den trådløse del, og så koble din egen
> til i stedet.

Jeg ringede til Skyline i dag, og bad dem slukke for deres trådløse
router. Kort efter ringede de tilbage, og sagde signalet på den udendørs
antenne var så dårligt, at de ikke kunne komme i kontakt med den.
De sender en mand...hvornår han dukker op er uvidst

--
Steen
https://twitter.com/spentrup

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 05-06-11 22:29

On 6/5/11 16:08 , Steen wrote:

> [...]
> med min egen Airport Express. Det kræver bare jeg skal ringe til
> Skyline, og få dem manuelt til at slukke for deres trådløse router (så

Det er underordnet om de slukker wifi i skyline boxen.

Der er stadig en router i boxen som kører (blot via ethernet porten).

Hvis du sætter din egen router bagefter den, skal du lave en speciel IP
opsætning på den (se vejledning hos skyline.dk et std) af routerens WAN
interface, så alt trafik ryger videre til din egen router - inkl alle
indgående porte.

Hvis du så har brug for at åbne porte til fx ip telefoni, er det bare at
åbne dem i den router du har sat til selv...

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 05-06-11 23:17

On 05-06-2011 23:29, Esben von Buchwald wrote:

> [...]
>
> Hvis du så har brug for at åbne porte til fx ip telefoni, er det bare at
> åbne dem i den router du har sat til selv...

Hvis du nu læste alle indlæg, inden du svarer på noget, så vil du se at
jeg allerede har fortalt Steen det

Det med at åbne porte til ip-telefoni - er det noget du ved noget om,
eller har du bare læst om det på support?

Karl Erik.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 05-06-11 23:29

On 06-06-2011 00:17, Karl Erik Christensen wrote:

> [...]
>
> Det med at åbne porte til ip-telefoni - er det noget du ved noget om,
> eller har du bare læst om det på support?

Hov, undskyld. Det er jo først i næste tråd.
Kan jeg finde en dårlig undskyldning?

Men du må da gerne fortælle mere om Skyline og ip-telefoni, for det hav
af gange jeg har prøvet, med 2 forskellige bokse, og Skylines
vejledning, er det stadig ikke lykkedes at komme i forbindelse med min
Viptel konto.

http://www.skyline.dk/res/pdf/supportGuideChangeVoiceSetupLinksysSpa2101.pdf

Karl Erik.