Campingvogns egenvægt
Fra : Lazy

Dato : 04-06-11 19:00

Hej alle

Jeg står overfor at skulle anskaffe mig en brugt campingvogn, efter at have
været ude af campingmarkedet i ca. 20 år

Min bil er en mindre af slagsen, den må trække 1000kg

Da jeg sidst havde campingvogn, var min erfaring at egenvægten slet ikke
passede med det der stod på registreringsattesten, men at den reelle
egenvægt altid var en del højere.

Er det stadigvæk det samme?

Mvh.
Poul Erik

Fra : Ped

Dato : 04-06-11 20:38

Den 04-06-2011 19:59, Lazy skrev:
> [...]
>
> Da jeg sidst havde campingvogn, var min erfaring at egenvægten slet ikke
> passede med det der stod på registreringsattesten, men at den reelle

Det tror jeg ikke - i hvert fald ikke hvis campingvognen er ny. Jeg fik
min vejet stort set lige efter at jeg havde hentet den, for at have en
ide om hvor meget vi kunne tillade os at laste den med. Hvis man trak
vægten af det udstyr, vi havde fået monteret ved købet (mover,
batteripakke m.m.) passede det omtrent på kilo. Men brugte campingvogne
kan vist godt suge adskillige kilo fugt over tid og dermed veje mere.
Det er nok en god ide at få den vejet inden du køber.

M.v.h.

Jens L. Pedersen
'08 Hobby 540 WLU