Dicilin (penicillin) og alkohol
Fra : Kim J

Dato : 03-06-11 14:55

Hej,

Jeg er under behandling for et alvorligt brandsår, og får i den forbindelse
3000 mg Dicilin dagligt. Da jeg godt kan lide en pils, men er meget
opmærksom på min promille, da jeg er afhængigt af mit kørekort forsøgte jeg
for sjovt, 30 minutter efter, at jeg havde drukket 2 blå Ceres Royal at
teste med et alkoholmeter. Stort chok, min promille røg op på 1,4. Mon mit
alkoholmeter er i udu eller er det penicilinen der spiller ind, så man får
en højere promille?

Det skal lige nævnes, at jeg selvfølgelig ikke kørte med det udslag, og
skulle hellere ikke køre nogle steder, men blev nu lidt chokeret over det
voldsomme udslag, og føler mig slet ikke påvirket.

Mvh
Kim

Fra : kim holm

Dato : 22-07-11 14:45

Du burte ikke køre hverken under inflydelse af pencelin eller alkoholm begge
dele er dummt i forhold til kørsel
desuden også ulovligt at køre med medecin der er sløvende og det er pencelin
så mit råd lad være med at køre nu vent med at sætte dig i bilen til du er
færdig med din behanling derudover så trafik og alkohol høre ikke sammen

kim