Jeg forsøgte virkelig!
Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 28-05-11 16:43

Efter opgradering til Ubuntu 11.04 fik min desktop et helt andet "feel".
Efter banden og svovlen, fandt jeg da endelig ud af, at programmenuerne
lå helt oppe i top-statuslinien??

"Give it a try" - man skal jo være på forkant

Men nu efter 1.5 måned KAN jeg altså ikke mere, så jeg har skiftet til
"klassisk" desktop ....... ÅHHH, hvilken befrielse det var at komme
tilbage til den gamle, men kendte desktop.

Har andre erfaringer med den "nye" desktop?

Karl Erik.

--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign
http://ranunkelvej.com/b&o/ - Reparation af B&O Red Line højttalere

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 28-05-11 18:14

Karl Erik Christensen kom med denne ide:
> Har andre erfaringer med den "nye" desktop?

Ingen bt eller wifi.

Har installeret 10eren igen...

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Leif Neland

Dato : 28-05-11 20:39

Den 28-05-2011 17:43, Karl Erik Christensen skrev:
> [...]
> tilbage til den gamle, men kendte desktop.
>
> Har andre erfaringer med den "nye" desktop?

En ældre laptop, der kørte 10.x fint, crashede flere gange dagligt med
11.04 Så den fik en anden dist på.

Leif

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 28-05-11 21:01

On 28-05-2011 21:38, Leif Neland wrote:

> En ældre laptop, der kørte 10.x fint, crashede flere gange dagligt med
> 11.04 Så den fik en anden dist på.
>
> Leif

Underligt!
Min maskine er udelukkende blevet opgraderet siden Ubuntu 6.04, og har
ingen problemer med stabilitet. Men den nye desktop i 11.04 kunne jeg
altså ikke med.

Karl Erik.

Fra : Carl Drud

Dato : 28-05-11 22:13

Karl Erik Christensen <karlerik@none.invalid.com> writes:

> [...]
> tilbage til den gamle, men kendte desktop.
>
> Har andre erfaringer med den "nye" desktop?

Jeg har ikke opgivet endnu

Det er anderledes ja, men jeg har efterhånden vænnet med til den. Jeg
har installeret Synapse (minder om Gnome Do).

--
Carl

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 29-05-11 09:18

Den 28.05.2011 kl. 17:43 skrev Karl Erik Christensen
<karlerik@none.invalid.com>:

> Har andre erfaringer med den "nye" desktop?

Den tager godt nok noget tilvænding. Det er imponerende at det tager
længere tid at finde
hvor man installer programmer end det tager at opgradere til 11.04.
Kan ikke få ind i mit hoved, hvor for desktoppen absolut skal ligne Apple.

Ud over det er jeg glad for 11.04 Endelig har jeg fået Ubuntu til at køre
fra en USBpind,
hvor jeg også kan gå på homebank. Mangler nu at finde ud af at få DR's
netradio til at
virke.

mvh
Henning

Fra : Søren A Christensen

Dato : 29-05-11 11:14

On 2011-05-28 17:43, Karl Erik Christensen wrote:
> [...]
> tilbage til den gamle, men kendte desktop.
>
> Har andre erfaringer med den "nye" desktop?

Jeg synes at Unity er et lækkert og forfriskende bud på hvordan en
morderne desktop kan virke ... jeg kan dog endnu bedre lide gnome-shell
i gnome3. Det er samme koncept som Ubuntu-Unity, men, synes jeg, endnu
mere gennemført.

Lige nu er det største problem at ikke alle programmer understøtter
global-menu's (menuer oppe i top-linien), så man kan godt blive lidt
forvirret.

På en enkelt gammel pc, ville Unity ikke køre, men lillebror'en,
Unity-2D, installerede fint, og fungerer pånær #D effekterne, på samme måde,

De ganske få hardware problemer jeg har haft, har jeg løst ved at
google problemet, og loade de rigtige drivere, eller rette de korrekte
config-filer. Et enkelt, helt nyt TDC mobilbredbånd usb-modem, har jeg
midlertidigt givet op for, og bruger en ældre model.

/Søren

Fra : Thomas Jensen

Dato : 30-05-11 05:11

On Sun, 29 May 2011 10:18:06 +0200, Henning Præstegaard wrote:

> Mangler nu at finde ud af at få DR's
> netradio til at
> virke.

Højreklik på et link og indsæt det i din afspiller

http://www.dr.dk/netradio/wmp.asp

--
Thomas Jensen, Horsens