Kronhjortehals
Fra : Vidal

Dato : 26-05-11 12:57

Min svigersøn har kørt en kronhjortehind ned og det
tilkaldte Falck spurgte om, han havde lyst til at
tage den med. Da han jo kender min natur, sagde han
ja, og min kone og jeg har nu taget tarme ud i en
uendelighed og trukket skindet af og parteret.

Så hvis nogen skal have gode råd til at ordne sådan
én, så står jeg parat med en komplet anvisning.

Men jeg har aldrig haft fingre i en kronhjortehals før,
og aner ikke, hvordan den skal tilberedes. Vi har fået
at vide, den skal være temmeligt sej og skal koges/steges
i en uendelighed.

Er der nogen, der kender den del af anatomien og dens
tilberedelse?

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : Mcloud

Dato : 27-05-11 10:30

Hej...
Du skal pille alt kødet fra og koge fond på resten og lave en skøn Pate´
Bare et forslag.....
Hilsen Kim

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 27-05-11 07:09

On May 27, 11:30 am, "Mcloud" <ra...@dbmail.dk> wrote:
> Hej...
> Du skal pille alt k det  fra og koge fond p resten og lave en sk n Pate
> Bare et forslag.....
> Hilsen Kim

jeg har ingen anelse om hvad man kan lave af sådan en hals

men jeg fik en ide hvad med en kronhjorte sylte ? krydret godt med
enebær. jeg har aldrig set eller hørt om sådan en sylte, men jeg tror
godt det kunne virke

MVH
Kasper