vaniljestænger købes hvor?
Fra : uh

Dato : 26-05-11 00:18

....de gode altså, er det ikke polynesiske de helst skal være? Hvor køber man
dem til en fornuftig pris - på nettet? i udlandet? Har nogen et godt link?
Det kan vel svare sig at købe en halv snes stykker eller...hvad gør I mon
her i gruppen?
mvh uh

Fra : ;o)-max-

Dato : 26-05-11 05:17

http://www.vanillamart.co.uk/

http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_sb_noss?url=search-alias%3Daps&field-keywords=vanilla&x=0&y=0#/ref=nb_sb_noss?url=search-alias%3Daps&field-keywords=vanilla+pods&rh=i%3Aaps%2Ck%3Avanilla+pods

http://www.amadeusvanillabeans.com/store/one-stop.asp

Fra : uh

Dato : 26-05-11 10:33

"-max-" skrev i meddelelsen

On 26-05-2011 06:18, uh wrote:
> [...]
> køber man dem til en fornuftig pris - på nettet? i udlandet? Har nogen
> et godt link? Det kan vel svare sig at købe en halv snes stykker

Hej Max. Har du selv prøvet at købe nogle af de steder du linker til, kan du
anbefale dem, eller har du "bare" fundet dem ved at søge?

Jeg googlede selv, inden jeg skrev mit indlæg, men kan jo ikke vurdere
hverken kvalitet eller betalingsmåde, så jeg vil gerne høre fra nogen som
har prøvet det før .

mvh uh

Fra : ;o)-max-

Dato : 27-05-11 04:44

On 26-05-2011 16:32, uh wrote:

> Jeg googlede selv, inden jeg skrev mit indlæg, men kan jo ikke vurdere
> hverken kvalitet eller betalingsmåde, så jeg vil gerne høre fra nogen
> som har prøvet det før .

Jeg har tillid til amazon.co.uk og de mange positive
anmeldelser af både produkt og levering er helt i top.
-max-

Fra : uh

Dato : 26-05-11 10:34

Fra : Max

Dato : 26-05-11 11:12

Hej uh

> stykker eller...hvad gør I mon her i gruppen?

Prøv at Google her i gruppen, der har været flere
der anbefaler bestemte steder på nettet at købe dem.

Max

Fra : Cykelsmeden

Dato : 26-05-11 12:50

Den 26-05-2011 01:18, uh skrev:
> [...]
> man dem til en fornuftig pris - på nettet? i udlandet? Har nogen et godt
> link? Det kan vel svare sig at købe en halv snes stykker eller...hvad

jeg købte her: http://www.vanillapodsuk.com

- leveret i løbet af 2 dage, og ~½ pris pr./vægt incl. levering, ifh.
til brugsens.

eneste men, at var ret små så der ofte skulle bruges 2, men altså stadig
billigt.
//finn

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-05-11 21:39

uh <uhFJERNDETTE@forum.dk> skrev i meddelelsen
4ddd8e5c$0$315$14726298@news.sunsite.dk:

> [...]
> nogen et godt link? Det kan vel svare sig at købe en halv snes
> stykker eller...hvad gør I mon her i gruppen?

Jeg køber mine i Føtex. Det er selvfølgelig ikke særligt eksotisk, men de
har faktisk udmærkede vaniliestænger i deres "princip!"-serie.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Tove Krieger

Dato : 27-05-11 13:43

In news:4ddd8e5c$0$315$14726298@news.sunsite.dk,
uh <uhFJERNDETTE@forum.dk> typed:
> [...]
> nogen et godt link? Det kan vel svare sig at købe en halv snes
> stykker eller...hvad gør I mon her i gruppen?

Jeg har også altid hørt at vanillestænger fra Tahiti (Polynesien) skulle
være verdens bedste.

Jeg fandt lige dette link fra Sverige. De har Tahiti vanillestænger der
koster 79,- sv.kr. for 5 stk. Det er godt nok det dobbelte af det de andre
Bourbon vanillestænger fra Madagaskar koster, men de bliver tilsyneladende
sendt fragtfrit, så jeg synes ikke at prisen er helt ved siden af.

Når man tænker på, hvad 2 indtørrede vanillestænger koster i supermarkeder
her hjemme, så vil jeg da til enhver tid vælge at betale en smule mere, hvis
jeg kan få den ægte vare.

Jeg har ihvertfald tænkt mig at bestille nogle i Sverige når vi nærmer os
julen , hvor der skal vanille både i vanillekransene og ris á lá´manden.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Tove Krieger

Dato : 27-05-11 13:47

In news:4ddf9bd6$0$313$14726298@news.sunsite.dk,
Tove Krieger <minimiv@privat.dk> typed:

> [...]
> de andre Bourbon vanillestænger fra Madagaskar koster, men de bliver
> tilsyneladende sendt fragtfrit, så jeg synes ikke at prisen er helt

Og så ville det jo nok hjælpe hvis jeg havde husket at sende linket med -
undskyld.:

http://www.vaniljimporten.se/sv/

Fra : uh

Dato : 27-05-11 17:24

"Tove Krieger" skrev i meddelelsen

> [...]
> ved siden af.

Og så ville det jo nok hjælpe hvis jeg havde husket at sende linket med -

Hej Tove. Jeg kan godt lide katte, men min søn er meget allergisk overfor
dem, så desværre må jeg holde mig fra dem. Nå, det var en slags
sidebemærkning :).

Tak for linket. Det var faktisk et af de link jeg selv fandt frem til da jeg
søgte på Google, hvor jeg syntes at pris og foto så fristende ud, måske for
godt til at være sandt, tænkte jeg.

Jeg var lige ved at bestille, men undrede mig lidt over e-mailadressen, som
så ud til at være fransk, jeg er ikke kendt med deres betalingssystem så
derfor håbede jeg på en erfaren mand eller kvinde som kunne vise vej .

Jeg har set tidligere meningsudvekslinger her i gruppen, men webbutikker går
ned osv., så derfor valgte jeg at spørge forfra i gruppen for at få et godt
råd.

Jeg synes stadig det er fristende fotos på det link du sendte, og jeg bliver
lidt misundelig hver gang jeg ser Mette Blomsterberg stå med sine fede
vaniljestænger, jeg kunne godt tænke mig at frådse lidt i vaniljestænger
engang. I Kvickly har jeg tidl. købt dem, jeg mener til ca 35 kr. stk, så
jeg håbede på en bedre pris - (for mig altså).

Mvh uh

Fra : Niels

Dato : 27-05-11 10:05

> Jeg har ihvertfald t nkt mig at bestille nogle i Sverige n r vi n rmer os
> julen , hvor der skal vanille b de i vanillekransene og ris l manden.

Prøv at tænke vanillie ind i andre sammenhæng. Jeg laver f.eks. en
creme (inspireret af Paul Cunningham) baseret på creme fraiche,
honning, vanille og frisk ingefær. Den bruger jeg til f.eks. grillet
ananas og banan.

--
Niels

Fra : Tove Krieger

Dato : 27-05-11 17:12

In news:0055d402-669d-44bc-bade-ad921ede2456@p6g2000vbn.googlegroups.com,
Niels <nboegh@gmail.com> typed:

> [...]
> creme (inspireret af Paul Cunningham) baseret på creme fraiche,
> honning, vanille og frisk ingefær. Den bruger jeg til f.eks. grillet

Jamen jeg bruger skam også vanille i mange andre sammenhænge. Jeg nævnte
blot et par af de for mig vigtigste emner. Hvad ville en jordbærgrød eller
rødgrød f.eks være uden vanille. Det er bare mums.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 27-05-11 14:07

Tove Krieger skrev:

> http://www.vaniljimporten.se/sv/

Haha, det ligger i Åmål! :D

Tak for linket.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup | Abolish European Summertime
gopher://port70.dk/ | Please sign the petition ⌘ http://j.mp/noeudst