cifs-mounts virker ikke længere efter upgr~
Fra : rené

Dato : 22-05-11 12:58

På min hjemmeserver har jeg i lang tid ikke kørt upgrade/dist-upgrade,
så det blev lige gjort... efter en boot kørte alt tilsyneladende fint -
dog lige med en enkelt undtagelse:

Jeg har en DroboFS hvor jeg har 4 shares på. Disse shares er mountet på
debian-maskinen og jeg får ingen fejl når jeg kører mount, men.. ls
viser mig kun det der er i toppen af hvert share.

F.eks.

//drobo/rene 16T 1,4T 15T 9% /mnt/droborene

rene@gw:/mnt/droborene$ ls
pics

rene@gw:/mnt/droborene$ cd pics/
rene@gw:/mnt/droborene/pics$ ls
pics

rene@gw:/mnt/droborene/pics$ cd pics/
rene@gw:/mnt/droborene/pics/pics$ ls
pics

Og sådan kan jeg blive ved.. Under den første folder 'pics' skulle der
gerne være en helt masse andre mapper. Det er samme i alle 4 shares jeg
mounter nu.

i fstab har jeg følgende:
//drobo/rene /mnt/droborene cifs
uid=1000,gid=1000,username=rene,password=<hemmeligt>,iocharset=iso8859-15,mapchars,noserverino,auto
0 2

De samme shares fungerer upåklageligt fra min windows 7-maskine.

Så.. et eller andet er der sket med min linux-spand under upgraden,
men... hvad?

dmesg kommer ikke med nogen fejl under mount. En manuel kørsel af
mount.cifs giver heller ikke noget og jeg kan ikke se noget i man-siden
til mount.cifs der skulle styre adgang til underliggende foldere ..

Så.. eh.. hjælp?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 22-05-11 23:55

On Sun, 22 May 2011 13:58:27 +0200, rené <blank@denada.dk> wrote:

>På min hjemmeserver har jeg i lang tid ikke kørt upgrade/dist-upgrade,
>så det blev lige gjort... efter en boot kørte alt tilsyneladende fint -
>dog lige med en enkelt undtagelse:

...cut

>i fstab har jeg følgende:
>//drobo/rene /mnt/droborene cifs
>uid=1000,gid=1000,username=rene,password=<hemmeligt>,iocharset=iso8859-15,mapchars,noserverino,auto
> 0 2

Prøv at mounte med et velplaceret --verbose. Det burde give dig noget
at arbejde videre med....

<mlr>

Fra : rené

Dato : 23-05-11 23:17

Den 23-05-2011 00:54, Michael Rasmussen skrev:

> Prøv at mounte med et velplaceret --verbose. Det burde give dig noget
> at arbejde videre med....

Det vil jeg prøve når jeg booter tilbage i 2.6.38-2-686 på et tidspunkt.
Lige nu kører jeg på den næst-nyeste kerne jeg havde på (2.6.32), hvor
det virkede, og der virker det igen..