Dele til specielt kabel i København?
Fra : Hans Joergensen

Dato : 20-05-11 07:36

Hey,

Er der nogen der kender en butik hvor man kan gå ind og købe lidt
inder og yderkabel samt fittings og nipler, uden at skulle købe 10
meter kabel og 25 stk. af hver slags fitting/nipler man skal bruge
;)

Skal lave et custom kabel til den sidevognsbremse jeg er ved at
montere på min Dnepr.

// Hans

Fra : JBA

Dato : 20-05-11 09:29

On 20 May 2011 06:35:36 GMT, Hans Joergensen
<haj@enterprise-server.dk> wrote:

>Er der nogen der kender en butik hvor man kan gå ind og købe lidt
>inder og yderkabel samt fittings og nipler, uden at skulle købe 10
>meter kabel og 25 stk. af hver slags fitting/nipler man skal bruge

Brinck Elektronik ml. Nørreport og søerne plejer at have alskens
stumper til stykkøb.

/Jan

Fra : Andersen [3650]

Dato : 20-05-11 16:13

Den 20-05-2011 10:28, JBA skrev:

> Brinck Elektronik ml. Nørreport og søerne plejer at have alskens
> stumper til stykkøb.
>
> /Jan

*LOL* Det er sq humor det der. Ja kabler er mange slags, men i en MC
gruppe er det nok ikke elkabler der tænkes på.
(ved godt der også bruges elkabler, men teksten afslører der er tale
om bremse/koblings kabel el.l.)

Fra : Leif

Dato : 20-05-11 09:34

"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> ;)
>
> Skal lave et custom kabel til den sidevognsbremse jeg er ved at

Din lokale cykel & scooter butik?

/Leif

Fra : Steen Gruby

Dato : 20-05-11 20:20

On 20 May 2011 06:35:36 GMT, Hans Joergensen
<haj@enterprise-server.dk> wrote:

Hej.

> [...]
>inder og yderkabel samt fittings og nipler, uden at skulle købe 10
>meter kabel og 25 stk. af hver slags fitting/nipler man skal bruge

Jeg har tidligere købt sådan noget hos den lokale baskinhandel i
Veksø.
Udvalget er ikke super, men de havde det jeg skulle bruge til min en
cylindrede Honda med roterende kost

Jeg er overbevist om at Jørlunde Maskinhandel også er leveringsdygtig
og med et større udvalg.
Prøv at ringe til dem - Tlf. : 47334500 - Fax : 47334427 - info@jfm.dk

--
Steen Gruby
Ducati Paso 750

Fra : DMCN 721

Dato : 22-05-11 19:14

> [...]
> ;)
>
> Skal lave et custom kabel til den sidevognsbremse jeg er ved at

Hej Hans.
Du skal da til en skibsprovianterings / udstyrsforretning og finde dine
dele. De må da have alt til at samle wirer og kabler. Du kan prøve at besøge
nogle af de lokale lystbådhavne, tror du kan finde noget brugbart der. Jeg
ved at den der ligger på Masnedsund er leveringsdygtige i alt inden for
kabler og wirer.
Hilsen
Jarl

Fra : Per V. Misser

Dato : 23-05-11 22:05

Hej
> [...]
> besøge nogle af de lokale lystbådhavne, tror du kan finde noget brugbart
> der. Jeg ved at den der ligger på Masnedsund er leveringsdygtige i alt
Jeg vil give Jarl ret. Hvis kablet er noget der skal holde til at man
tramper i pedalen kunne det være et Teleflex kabel til styring eller
motorregulering til marinebrug.
Teleflex har styrken og dimensionerne til dit projekt, og den passende
modstandsdygtighed for saltvand.
Her er en indgang: http://www.marineudstyr.dk/styrekabler-styreboks/ Men det
betaler sig at gå i en butik med værksted og få dem til at tilpasse præcist
hvad du har brug for.

--
Per V. Misser

Fra : Per V. Misser

Dato : 30-05-11 23:17

Hej Hans

"Per V. Misser" <per_misser@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Her er en indgang: http://www.marineudstyr.dk/styrekabler-styreboks/ Men
> det betaler sig at gå i en butik med værksted og få dem til at tilpasse

Jeg er da lidt interesseret i at vide hvilken løsning du vælger? Og
naturligvis også hvordan det videre arbejde forløber?

Bedste hilsener
--
Per V.Misser

Fra : Hans Joergensen

Dato : 23-05-11 16:44

Leif wrote:
> Din lokale cykel & scooter butik?

Mjah, men de plejer kun at have kabler i cykel-tykkelse... det er en
fodbremse det her, så det skal gerne kunne holde..

// Hans

Fra : Hans Joergensen

Dato : 23-05-11 16:45

Steen Gruby wrote:
> [...]
> cylindrede Honda med roterende kost
> Jeg er overbevist om at Jørlunde Maskinhandel også er leveringsdygtig

Ah ja.. Maskinhandel er nok løsningen, faktisk er det heller ikke
første gang jeg har været forbi en maskinhandel efter dele til den
gamle maskine.. De har f.eks ofte møtrikker med underligt gevind og
pakdåser på mål. :)

// Hans

Fra : Futte & Co.

Dato : 23-05-11 19:33

On 23-05-2011 17:44, Hans Joergensen wrote:

> [...]
> første gang jeg har været forbi en maskinhandel efter dele til den
> gamle maskine.. De har f.eks ofte møtrikker med underligt gevind og

Har du prøvet:

Nordre Fasanvej 125 - 127
2000 København F.
tlf. 3834 7826
fax 3834 7821
kyhn@Triumphmotorcycles.dk
www.Triumphmotorcycles.dk

De har mange go'e ting på hylderne

--
Jørgen, Brøndby
Victoria KR26N Aero, 1954, sælges måske

Fra : Hans Joergensen

Dato : 31-05-11 08:48

Per V. Misser wrote:
> Jeg er da lidt interesseret i at vide hvilken løsning du vælger? Og
> naturligvis også hvordan det videre arbejde forløber?

Hah, jeg endte med at blive doven og bestille det originale kabel..
Så håber jeg det kan bruges med det beslag jeg har lavet.. :)

Jeg vælger 100% sikkert ikke skibsprovanteringsløsningen, eftersom
de priser der var på siden ligger noget over hvad jeg er villig til
at bruge på at få en halvskidt tromlebremse til at virke.. ;)

// Hans

Fra : DMCN 721

Dato : 01-06-11 16:49

> [...]
> de priser der var på siden ligger noget over hvad jeg er villig til
> at bruge på at få en halvskidt tromlebremse til at virke.. ;)

Det er forskellen på børn og voksne --- Prisen på legetøjet!!!
Jeg havde osse valgt at lave en rigtig russerløsning, man har vel lidt
stumper på lageret :)
Jarl

Fra : Per V. Misser

Dato : 01-06-11 17:35

Hej

> Det er forskellen på børn og voksne --- Prisen på legetøjet!!!
> Jeg havde osse valgt at lave en rigtig russerløsning, man har vel lidt
> stumper på lageret :)
> Jarl

Tjah - Jeg tænkte,at det skulle være godt, og at det var lavet een gang for
alle.
Men jeg forstår og anerkender de valg der er truffet -- Når
udgangspunktet er at tromlebremsen skal forblive halvskidt er det jo helt
fint Jeg har selv (måske lidt som Jarl) flere tons stumper på lageret
oppe på staldloftet, og ville også tage udgangspunkt i at finde noget
brugeligt der, hvis det svarede til kravene til projektet

Jeg håber at jeg har sat smilyer nok til at fjerne enhver ironi Jeg har
kørt bag jerntæppet i start halvfemserne, og må bundre folks hjælpsomhed og
evne til at få russerløsninger til at fungere Med andre ord, jeg kan
fint følge dit resonnement Hans.

--
Venlig hlsen
Per V. Misser

Fra : TWL

Dato : 01-06-11 20:45

Den 20-05-2011 08:35, Hans Joergensen skrev:
> [...]
> ;)
>
> Skal lave et custom kabel til den sidevognsbremse jeg er ved at

Prøv at gå ind på Louis.de og søg på varenummer 10019100

Derinde kan du så vælge "Alle Artikel auf dieser Katalogseite"

Mvh Thomas

Fra : Hans Joergensen

Dato : 01-06-11 23:12

TWL wrote:
> Prøv at gå ind på Louis.de og søg på varenummer 10019100
> Derinde kan du så vælge "Alle Artikel auf dieser Katalogseite"

Hej,

Den burde jeg have tænkt på.. jeg må hellere bestille noget fra
Louis på et tidspunkt, og så købe noget kabel med.. Så bruger jeg
det russiske originale kabel som udgangspunkt til at lave et bedre
;)

// Hans

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 02-06-11 05:36

Hej Hans
hvis du vil have din russer til at bremse (meget) lidt bedre, så køb piano
tråd som inder kabel.
det strækker sig ikke
hilsen Jørgen