DDNS får LAN adresse istedet for WAN fra Q~
Fra : Filip Ravn

Dato : 17-05-11 03:18

Min Qnap TS109 server derhjemme er sat op til DDNS og det har virket
perfekt indtil nu. Men når jeg skriver min ddns adresse ind, så kan
jeg se at det er min LAN adresse (192.168.1.xx) som det bliver
translatet til istedet for at gå til min WAN adresse (134.xxx.xxx.xxx)

På Dyndns.org, kan jeg også se at der er min lokale IP istedet for min
externe IP. Jeg har prøvet at genstarte og opdatere min ddns, men det
løste ikke problemet. Jeg får successfuldt DDNS opdateret med
192.168.1.x, hvilket ikke giver så meget mening når jeg ikke er
indenfor mit eget netværk.

Hvad kan være forklaringen på dette?

Filip

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 21-05-11 09:29

On Tue, 17 May 2011 02:17:34 -0700 (PDT), Filip Ravn
<filipravn@gmail.com> wrote:

> [...]
> jeg se at det er min LAN adresse (192.168.1.xx) som det bliver
> translatet til istedet for at gå til min WAN adresse (134.xxx.xxx.xxx)

Er du sikker på, det også ser sådan ud for alle andre? ... Og at det
altså ikke bare er din NAT-router, der laver 'DNS doctoring' for
svaret.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Leif Neland

Dato : 23-05-11 08:30

Asbjorn Hojmark wrote:

> Er du sikker på, det også ser sådan ud for alle andre? ... Og at det
> altså ikke bare er din NAT-router, der laver 'DNS doctoring' for
> svaret.

Hvis du vil have "a second opinion" kan du f.ex. prøve at slå din ddns
adresse op på http://www.dnssy.com/

Den burde ikke kunne blive generet af 'DNS doctoring'

Leif