Hvad kører de egentlig efter??
Fra : farfar

Dato : 13-05-11 08:10

Hvad kører de egentlig efter, alle de mer' eller mindre overmotoriserede
løbehjul man ser på vejene, nu hvor det er blevet lunt i vejret??

Philosoph

Fra : O.L

Dato : 13-05-11 08:36

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 13-05-11 08:38

"farfar" <pilgrim.cyclemotors@mail.dk> writes:

> Hvad kører de egentlig efter, alle de mer' eller mindre overmotoriserede
> løbehjul man ser på vejene, nu hvor det er blevet lunt i vejret??

De kører vel efter den gode tur, arbejdet, familien, vennerne, skovturen
eller hvad man nu ellers har brug for at komme omkring efter?

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Intet Navn

Dato : 13-05-11 09:20

On 2011-05-13 09:10, farfar wrote:

> Hvad kører de egentlig efter, alle de mer' eller mindre overmotoriserede
> løbehjul man ser på vejene, nu hvor det er blevet lunt i vejret??

"En bil er det hurtigste transportmiddel fra punkt A til punkt B og en
motorcykel er det hurtigste fra punkt A til punkt A", så hvis man ser
bort fra dem der 'snyder' og bruger dem til rigtig transport, kan svaret
meget vel være "ingenting" - men det er ofte derfor vi gør det...

--
/Claus

Fra : Christian Stidsen

Dato : 13-05-11 13:08

"Intet Navn" <noone@nowhere.undeliverable> skrev i meddelelsen

> [...]
> fra dem der 'snyder' og bruger dem til rigtig transport, kan svaret meget
> vel være "ingenting" - men det er ofte derfor vi gør det...

Den kan jeg tilslutte mig

Christian

--
XB12SS
FZS600 - TIL SALG

Fra : MisterFister

Dato : 13-05-11 09:27

"farfar" <pilgrim.cyclemotors@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad kører de egentlig efter, alle de mer' eller mindre overmotoriserede
> løbehjul man ser på vejene, nu hvor det er blevet lunt i vejret??
>
> Philosoph

Oplevelser ........

Fra : Jørgen

Dato : 13-05-11 15:07

farfar wrote:
> Hvad kører de egentlig efter, alle de mer' eller mindre
> overmotoriserede løbehjul man ser på vejene, nu hvor det er blevet
> lunt i vejret??
> Philosoph

For at leve på grænsen....

Folk med alm. job får ikke noget kick i hverdagen, som fx. Brandmænd,
Soldater og Politifolk.

Det kan så opvejes ved at mærke friheden og samtidig leve på grænsen, når
der køres motorcykel.

Jørgen

Fra : TWL

Dato : 13-05-11 15:45

Den 13-05-2011 09:10, farfar skrev:
> Hvad kører de egentlig efter, alle de mer' eller mindre overmotoriserede
> løbehjul man ser på vejene, nu hvor det er blevet lunt i vejret??
>
> Philosoph

Det samme som vi kørte efter da der var snevejr

Thomas

Fra : Hans Joergensen

Dato : 13-05-11 22:20

farfar wrote:
> Hvad kører de egentlig efter, alle de mer' eller mindre overmotoriserede
> løbehjul man ser på vejene, nu hvor det er blevet lunt i vejret??

Jeg har lige kørt rundt på min gamle kværn primært for at tage ned
til min kammerats værksted for at ordne noget overdrevnt oliespild
og samtidlige servicere motoren, og så skal jeg - forhåbentligt -
deltage i noget veteranløb her søndag i Korsør..

// Hans

Fra : farfar

Dato : 14-05-11 07:35

> [...]
> Hvad kører de egentlig efter, alle de mer' eller mindre overmotoriserede
> løbehjul man ser på vejene, nu hvor det er blevet lunt i vejret??

Tak for seriøse svar. - Mere fornuftige end forventet.

- Men som min signatur antyder, er jeg fra tiden, hvor ploven på marken
blev trukket af levende heste, og hvor motorcyklerne - de fleste - havde et
trælad ved siden.

Når jeg i dag står på min matrikel og har udsyn til begge de veje,
henholdsvis en motorvej og en tidligere hovedvej, den udgør arealet
mellem, - d.v.s. jeg står der ikke, jeg sidder på min traktor, for jeg
dyrker den mark, hvilket giver mig god tid til fundering.
Og lige nu, hvor vejret har været venligt, er der tohjulede nok at se på.
Med god fart, nogle mer' end andre, i begge retninger, indhyllede i dragter
og hjelme, nogle med sorte visirer så man kunne få den tanke, at det var en
flok rumvæsener på jordbesøg.

- Så, hvad kører de egentlig efter? - Nogle for sjov? - Andre af nød? - Men
ikke helt som dengang, jeg i min læretid blev sendt afsted på opgaver med
værktøjet liggende i en sæk på tanken af min BSA.

- I dag? - Jamen jeg kører stadig, men der skal helst være et mål.

- God sommer!
Farfar

Fra : Martin Sørensen

Dato : 14-05-11 07:51

> - Så, hvad kører de egentlig efter? - Nogle for sjov? - Andre af nød? - Men
> ikke helt som dengang, jeg i min læretid blev sendt afsted på opgaver med
> værktøjet liggende i en sæk på tanken af min BSA.

Hvis jeg skal ind til byen, så tager jeg ofte motorcyklen da man altid
kan finde et sted at parkere den (og så er det gratis).

De fleste dage kører jeg på motorcykel på arbejde. Det er bl.a. også
pga. parkeringsproblemer i bil, men ikke mindst fordi det er sjovere og
lidt hurtigere.

Endeligt bliver der kørt ture hvor formålet bare er at komme ud og nyde
det gode vejr og måske lære nogle nye veje at kende.

> - I dag? - Jamen jeg kører stadig, men der skal helst være et mål.

Heldigvis behøver der ikke at være en mening med alt, så er vi jo bare
slaver af vores pligter.

--
Mvh. Martin

Fra : Christian Stidsen

Dato : 14-05-11 11:26

> - I dag? - Jamen jeg kører stadig, men der skal helst være et mål.

Hvad kører du så på i dag ?
Stadig BSA'en ?

Christian

Fra : farfar

Dato : 14-05-11 11:59

"Christian Stidsen" <csnews@stidsen.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad kører du så på i dag ?
> Stadig BSA'en ?
>
> Christian

Hej Christian

Jeg har et par muligheder. Den der står mig nærmest er 'Matchless G3' fra
1958 - den er indreg.
Så har jeg en netop færdigrenoveret Triumph Bonneville årg. 1971. Jeg har
en fast prøveplade - så den er også en mulighed.
En grøn 600 ccm BMW fra 1976 u. afgift - og gerne til salg, den har været
her længe. Den har ikke kørt meget og er god for en langtur.
Undervejs endnu en Matchless, - denne er model G9 fra 1958, men endnu kun
projekt.

Men BSA'en var fin dengang, nåede en mindre Europatur inden jeg måtte videre
i mere alvorlige sager.

Palle