Teknisk lovspørgsmål
Fra : Steen

Dato : 05-05-11 11:37

Hej

Hvis man er ved at tage kort til mc, hvornår kan man så lovligt anskaffe
sig en mc (inden kortet er taget færdigt)?
Jeg tænker på om man kan indregistrere den, forsikring etc..

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 05-05-11 11:39

Steen <isteen@gmail.com> writes:

> Hvis man er ved at tage kort til mc, hvornår kan man så lovligt
> anskaffe sig en mc (inden kortet er taget færdigt)?
> Jeg tænker på om man kan indregistrere den, forsikring etc..

Du kan købe, forsikre, indregistrere og det hele uden at have MC-kortet,
men du må naturligvis ikke køre på motorcyklen før du har fået dit
kørekort.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Jim Andersen

Dato : 18-05-11 10:53

Steen wrote:
> Hej
>
> hvornår kan man så lovligt
> anskaffe sig en mc (inden kortet er taget færdigt)?
> Jeg tænker på om man kan indregistrere den, forsikring etc..

Jeg er ret overbevist om at du skal være 18 for at måtte indregistrere
(forsikre etc) en MC.

Kørekort er som tidligere nævnt ikke påkrævet. Det kan derfor ofte anbefales
at have et lig af en mz/kineser stående og opspare anciennitet fra man
bliver 18 til man beslutter sig for at købe en bil, da en del
forsikringsselskaber overfører anciennitet fra MC til bil og omvendt.

/jim