hakke bøffer
Fra : taarnborgvej@gmail.c~

Dato : 03-05-11 14:53

Hej
Jeg har til aften stegt hakkebøffer. Og for en gang skyld huskede jeg
at hakke dem på alle sider, for det plejer min mor. Så tjekkede jeg
Lotte Haveman´s "god mad let at lave" og det gør hun også. Har det en
funktion, eller er det bare en tradition?

Charlotte

Fra : Max

Dato : 03-05-11 22:11

Hej

> funktion, eller er det bare en tradition?

Jeg hakker aldrig mine og har aldrig oplevet
at det skulle gøre nogen forskel.

Max

Fra : Kim Schulz

Dato : 03-05-11 22:14

On Tue, 3 May 2011 13:52:30 -0700 (PDT)
"taarnborgvej@gmail.com" <taarnborgvej@gmail.com> wrote:

> [...]
> Lotte Haveman´s "god mad let at lave" og det gør hun også. Har det en
> funktion, eller er det bare en tradition?

Jeg har ladet mig fortælle at man gør det efter at man har krydret med
salt og peber for at slå det længere ned i kødet. Samtidigt skulle det
få kødet til at binde sig bedre sammen så bøffen ikke smuldrer.
Personligt er det ikke noget jeg spilder mange sekunder på når jeg
steger hakkedrenge.

Fra : Erik Olsen

Dato : 04-05-11 17:19

> [...]

> Lotte Haveman´s "god mad let at lave" og det gør hun også. Har det en
> funktion, eller er det bare en tradition?

Jeg plejer at hakke kødet inden jeg former det til bøffer.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen