Ubuntu1104, ingen internet via trådløs
Fra : Henning Rasmussen

Dato : 01-05-11 18:03

Efter opgradering af Ubuntu til 1104 kan min halvgamle bærbare ikke komme på
nettet med mit trådløse netværk. Den finder, som sædvanlig, hurtigt
netværket, men når f. eks. FF forsøger at finde en webside, kommer straks
meddelelsen: Serveren blev ikke fundet.
Jeg har ikke ændret noget ud over installationen af 1104 og den kører fint
med kabeltilslutning. Heller ingen problemer med 2 andre pc'er (Windows).
Nogen bud på afhjælpning?

--
Med hilsen
Henning _/) _/) _/)

Fra : ERLO

Dato : 03-05-11 08:54

Hej
Min scanner optræder heller ikke mere

Mvh. ERLO

Fra : KE Kofod / 7100 Vejl~

Dato : 04-05-11 09:04

> [...]
> med kabeltilslutning. Heller ingen problemer med 2 andre pc'er (Windows).

Jeg har lige installeret den uden problemer den har fundet alt mit
hardware og mit PCI trådløse netkort, så alt fungerer her ved mig.
Installeret på en lidt ældre PCer.
Ok det var ikke nogen hjælp til dig jeg vil bare fortælle at den kan
finde en del ældre hardware uden problemer her.
/KE.

Fra : ERLO

Dato : 04-05-11 09:12

Hej. Det er da godt at høre om andres erfaringer med en ny UBUNTU udgivelse.
Min,UBUNTU 11.04, døde helt igår og måtte genoprettes - reparere pakker.
En anden maskine kunne ikke installere det nye layout og måtte "nøjes"
med traditionel opsætning.
Mvh. ERLO

Fra : Søren A Christensen

Dato : 04-05-11 09:23

Hvis du med "det nye layout" mener Ubuntu UNITY, kan du prøve at
installere Unity-2D. Det er (næsten) den samme bruger grænseflade, den
kræver bare ikke så meget af hardwaren.

/Søren

Fra : Lyrik

Dato : 07-05-11 16:06

On 4 Maj, 19:13, nospam0002+20110...@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen, 20110503) wrote:

> Det skal du vist ikke være ked af.
>
> Det er iøvrigt modsvarende at Windows Aero ikke vil aktiveres hvis der
> ikke er ordentlig 3D-understøttelse i maskinen.
>
> Jeg har indtil videre bare installeret det i en vmware-instans.  Der
> ville den heller ikke aktivere Unity.  Det lever jeg så med :)
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Det er jo ikke at prøve rigtigt! jeg har installeret 11.04 Unity 32
bit 386, på min i5 MacBook Pro 17" den var så flot i brugerfladen at
de beundrede den i MacBrugerklubben.
Unity er den fremmeligste brugerflade jeg har set endnu. Den
anbefalede NVIDIA-driver får den i gang.
Eneste problem har været WiFi. Den virker i Macbrugerklubben, men ikke
derhjemme? Har nogen en nyere driver?
Jeg installerede den bare automatisk efter at have lavet en Boot-Camp
partiton og lod den lægge sig op af OS X.

Hilsen
Jens

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 04-05-11 18:13

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 08-05-11 00:10

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> writes:

> Det er jo ikke at prøve rigtigt! jeg har installeret 11.04 Unity 32

Det er så en definitionssag. Personligt er jeg blevet for gammel til
multi-boot, når der nu findes vmware med venner, og jeg vil hellere køre
OS X end Ubuntu på min Mac så der må ubuntu vige.

Godt du kan lide det. Meld gerne tilbage om praktisk brug.

Fra : Bo Bergholt

Dato : 08-05-11 22:33

On Sun, 01 May 2011 19:02:46 +0200, Henning Rasmussen wrote:

> Efter opgradering af Ubuntu til 1104 kan min halvgamle bærbare ikke
> kabeltilslutning. Heller ingen problemer med 2 andre pc'er (Windows).
> Nogen bud på afhjælpning?

Kan afhænge af dit Wifi-kort.
Har f.esk. en D-Link DWA-140, som kørte uden videre på 10.10, men her på
11.04 skulle den rette driver loades med:
sudo modprobe -rf rt2870sta rt2800usb rt2800lib rt2x00usb rt2x00lib
sudo modprobe rt2870sta

Har efterfølgende blacklistet rt2800usb rt2800lib rt2x00usb rt2x00lib.

Mvh Bo

Fra : Rune Jensen

Dato : 09-05-11 08:16

On 1 Maj, 10:02, "Henning Rasmussen" <henningrasmuss...@hotmail.com>
wrote:
> [...]
> med kabeltilslutning. Heller ingen problemer med 2 andre pc'er (Windows).

Jeg er ikke sikker, men...
Jeg havde selv kæmpe problemer med Ubuntus (for vel 1 år siden)
indbyggede netværkshåndtering, og det viste sig, at installation af
WICD løste problemet. Selv om opsætningen af hardwaren ikke var
ændret.

Forskellige netværkshåndteringsprogrammer er gode til forskellige
ting, åbenbart i Ubuntu, for andre brokkede sig i forums over at WICD
var ustabil for dem, mens den virkede for mig i al den tid, jeg havde
Ubuntu (nu kører jeg xUbuntu).

MVH
Rune Jensen

Fra : Henning Rasmussen

Dato : 10-05-11 19:53

"Rune Jensen" <runeofdenmark@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Tak til alle for interessen. Jeg har desværre ikke kendskab til Ubuntus
indre organer. Jeg fik bare en brugt bærbar, kasseret af den yngre
generation, foræret for små 2 år siden. Den fik så en gang Ubuntu og har
kørt fuldstændig problemfrit til nu.
Jeg har nu afprøvet alle mulige indstillinger uden forbedring af tilstanden.
Jeg har overvejet om en genindstallering kunne hjælpe, men jeg ved ikke, om
det kan lade sig gøre og det vil nok ikke hjælpe.
WICD bliver næste forsøg. Søgning i Softvarecenter giver 3 hit. Mit
komputer-engelsk er heller ikke noget at prale af, derfor et lille
spørgsmål: Hvilket eller hvilke af de 3, måske alle, skal installeres?

--
Med hilsen og tak
Henning

Fra : Jacob Gaarde

Dato : 11-05-11 00:02

On Tue, 10 May 2011 20:52:31 +0200
"Henning Rasmussen" <henningrasmussen1@hotmail.com> wrote:

--SNIP--

> WICD bliver n_ste fors_g. S_gning i Softvarecenter giver 3 hit. Mit
> komputer-engelsk er heller ikke noget at prale af, derfor et lille
> sp_rgsm_l: Hvilket eller hvilke af de 3, m_ske alle, skal installeres?

alle, ville jeg mene, med mindre een af dem hedder noget med "-dev"
- en daemon-/server-komponent
- en client-/gui-komponent (evt. et navn med gtk)
- en cli-mode-klient (CLI : Command Line Interface) , - den kan være
handy til debugging

selv har jeg glæde af -curses-interfacet til hverdag, ikke til debug,
men fordi det ofte (for mig) er hurtigere end gtk-interfacet.

jeg har følgende installeret :
jag-tp# dpkg -l | grep -i wicd
ii python-wicd
1.7.0+ds1-6 wired and wireless network manager - Python module
ii wicd-cli
1.7.0+ds1-6 wired and wireless network manager - scriptable cli client
ii wicd-curses
1.7.0+ds1-6 wired and wireless network manager - Curses client
ii wicd-daemon
1.7.0+ds1-6 wired and wireless network manager - daemon
ii wicd-gtk
1.7.0+ds1-6 wired and wireless network manager - GTK+ client
jag-tp#

//Jacob Gaarde
//Dont reply to my (apparent) e-mail address. Instead Use
//e-mail : jgaarde <at> gmail <dot> com
<http://www.linkedin.com/in/jacobgaarde>

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 12-05-11 06:46

Efter mange tanker skrev Henning Rasmussen:
> Efter opgradering af Ubuntu til 1104 kan min halvgamle bærbare ikke komme på
> nettet med mit trådløse netværk.

Min Latitude D610 kan heller ikke gå på trådløst; normalt (under Ubuntu
10xx) får man muligheden for at hente "Yderligere drivere" til
netkortet, men ikke hér,,,

Hans
www.zofiaoghans.dk