Erfaring med mikrofiber klude som "karklud~
Fra : Ditte

Dato : 30-04-11 10:25

Hej

Jeg vil gerne have udskiftet mine karklude (bruges i køkkenet til
aftørring af alle mulige overflader).
Jeg er egentlig faldet for Tupperwares klud, som dog ikke ser ud til at
være i sortiment længere. Den bør dog kun bruges med vand. Når jeg
vasker op, dypper jeg tit kluden i sæbevandet for at tørre af på bord
og komfur.
Findes der mikrofiberklude der må bruges sammen med sæbevand, så de
stadig virker optimalt?
Prisen er da afgørende, men er det en god klud, som jeg få anbefalet,
så må de bare købes over længere tid.

På forhånd tak for svar.

Hilsen Ditte

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-04-11 20:23

In news:4dbbd581$0$306$14726298@news.sunsite.dk,
Ditte <ditte@nnnnno.nnnno> typed:
> [...]
> stadig virker optimalt?
> Prisen er da afgørende, men er det en god klud, som jeg få anbefalet,

Jeg har i årevis brugt microfiberklude som karklude, og de er fantastisk
gode. Man behøver ikke at betale en bondegård for Tupperwares klude, det er
mest navnet man betaler for, så gode er Tupperwares produkter heller ikke.

Jeg har samlet et helt arsenal af klude gennem årene, og de kan bruges både
med, og uden sæbe alt efter rengøringsopgaven. Der er dog én ting man ikke
må gøre når man vasker dem, der må *ikke* kommes nogen form for skyllemiddel
i vandet, d.v.s. Dunlet og lignende, det har kludene ikke godt af.

Du kan læse i dette link hvad du bør og ikke bør gøre.:

http://www.microfiber.dk/microfiberklude-reng%C3%B8ring

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats