Kinesere vs. Koreanere vs. Japanere
Fra : Steen

Dato : 26-04-11 15:46

Jeg kigger lidt efter en begynder-cruiser.
Først var jeg meget hooked på en kineser...nok mest pga prisen.
Efter at have sat mig lidt mere ind i sagerne, er en kineser måske nok
ikke helt så varmt et emne længere,men så fandt jeg ud af at der var
koreanske cykler på markedet.

Hvad siger dem der har forstand på det? Hvordan er kvaliteten på det tre
forskellige nationaliteter?

En kineser fås nærmest til ingen penge.
En 250cc koreaner fås til det samme som en 250cc japaner, hvor der er
lidt flere hk etc.. i koreaneren.

http://www.bikedanmark.dk/2009/1/1-1.htm
http://hyosung.dk/gv250.htm
http://bit.ly/hiKeIT

Fra : Per

Dato : 26-04-11 16:58

Steen wrote:
> [...]
> tre forskellige nationaliteter?
>
> En kineser fås nærmest til ingen penge.
> En 250cc koreaner fås til det samme som en 250cc japaner, hvor der er

Hold dig langt væk fra Kineserne - de er intet værd ! Jeg købte en for at
afprøve kvaliteten - og jeg har aldrig set eller kørt på noget så ringe....
! Bevares de er billige og hvis du skal have den til at holde et par år
eller 3 så er den måske god nok.

Flere er dog kendte for at knække i stellet !!! = livsfarlig !

En koreaner (Hyopsung) er på stort set samme højde som en Japaner, men
billigere. Jeg synes godt om deres 250ccm´er og ville personligt hellere
have en TG 250 framfor Kawas 250.
Problemet kan opstå ved gensalg. Altså brugtprisen og efterspørgslen.

Men Hyosung er god kvalitet ingen tvivl om det.

EN japaner - ja hvad er der at sige Det virker bare !!

Mvh. Per

Fra : Ivar

Dato : 26-04-11 18:57

Per skrev:

> Problemet kan opstå ved gensalg. Altså brugtprisen og efterspørgslen.

Det problem kan man løse ved selv at købe brugt. I hvert fald
det med brugtprisen.

Ivar Magnusson

--
- Sendt fra min standerlampe

Fra : dots

Dato : 26-04-11 23:13

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Det problem kan man løse ved selv at købe brugt. I hvert fald
> det med brugtprisen.

Er de der kineser ikke bare sån en brug-og-smid-væk ting, ala deres
fyrværkeri ?

Jeg ved sgu ikke, men en brugt lille Honda er nok bedre pengene værd.

dots

Fra : Ivar

Dato : 27-04-11 16:07

dots skrev:

> Er de der kineser ikke bare sån en brug-og-smid-væk ting, ala deres
> fyrværkeri ?

Hyosung er ikke kinesisk.

--
- Sendt fra min standerlampe

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 27-04-11 03:44

On 26 Apr., 16:45, Steen <ist...@gmail.com> wrote:
> [...]
> forskellige nationaliteter?
>
> En kineser fås nærmest til ingen penge.
> En 250cc koreaner fås til det samme som en 250cc japaner, hvor der er

Der er stor forskel på de kinesiske MC'er. Nogle af dem er ikke noget
værd, andre af dem er ok til prisen.
Men, vil dog anbefale dig at rykke lidt op i størrelse. 250 choppere
er ok til bytrafik, men på landevejene er de træls. Har fulgtes med en
Suzuki GZ250 fra Middelfart til Skagen ad landevejene, og den kom da
derop, men hun syntes ikke det var sjovt. Overhalinger er noget der
skal planlægges i god tid, og er der modvind er der ikke meget moment
at trække på.
Hvis vi skal blive i kineserne er der denne:
http://123mc.dk/find/viewAd.php?directlinkID=25554
Vælger du en brugt japaner er de selvfølgelig noget ældre, men du kan
sagtens finde en velholdt i priklassen, plus du får noget udstyr med
til den.
Yamaha Virago 535 findes der mange af, og de fejler sjældent noget:
http://123mc.dk/find/viewAd.php?directlinkID=27487
Og ellers kan jeg anbefale en Honda CMX450 Rebel. Sådan en startede
min kone selv på, og den var hun glad for:
http://123mc.dk/find/viewAd.php?directlinkID=11204

Mvh
Jesper

Fra : Jim Andersen

Dato : 27-04-11 10:48

Steen wrote:
> En 250cc koreaner fås til det samme som en 250cc japaner, hvor der er
> lidt flere hk etc.. i koreaneren.

Jeg tror ikke koreanerne så tit sælges til fuld vejledende pris. På websiden
står 650 eren til 90K, men jeg har da set den til 60K fra ny sidste år.

Ved ikke med kvaliteten af gv250, men deres 650 har fået gode anmeldelser.
Den tager lidt flere omdrejninger end dens japanske slægtninge og er dermed
lidt mere "sporty", men den vej er Suzuki jo også gået efterhånden.

Deres ST7 er en ny model (lidt mere Classic/usportslig), så den finder du
næppe på tilbud/brugt foreløbig.

Ellers køb den her:
http://123mc.dk/find/viewAd.php?directlinkID=25985

Super mc. Det er min den gamle som min gamle far arvede da jeg
opgraderede.
Jeg tror ikke du finder en bedre eller billigere begynder-mc til prisen. Det
er nogle solide små maskiner de der GN'ere.

/jim

Fra : Nissemand

Dato : 27-04-11 11:47

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> En kineser fås nærmest til ingen penge.
> En 250cc koreaner fås til det samme som en 250cc japaner, hvor der er lidt

Tænk over din sikkerhed.
Dårlige bremser = død ?
Dårlige styreegenskaber = død ?
Dårlige dæk = død ?
og mest alvorlig dårlig motorcyklist = død ?

Jeg har købt brugt kvalitet da pengene var små og senere er det blevet til
ny.
Men en brugt får man ofte en bedre kvalitet og det kan være afgørende i
nødstilfælde.

Jeg har selv overlevet en ulykke fordi min bremser stoppede mc. lidt før jeg
ville være blevet ramt i siden af en bil der kom med 100+. Havde jeg kørt en
mc med dårlige bremser kunne jeg ikke skrive dette idag.

Så tænk ikke kun på penge men også på sikkerheden ved kvalitet.

Måt råd er hellere en bedre brugt end en ny dårlig mc.

Du har kun et liv.

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 27-04-11 05:31

> T nk over din sikkerhed.
> D rlige bremser = d d ?
> D rlige styreegenskaber = d d ?
> D rlige d k = d d ?
> og mest alvorlig d rlig motorcyklist = d d ?

Ahhh, synes ikke just det er kinøjsermaskiner der fylder
dødsstatistikken. Men en japansk MC får man lidt flere kræfter og kan
køre en anelse hurtigere...
Flere kræfter = død?
mere fart = død?
Eller også er tingene ikke helt så sort/hvis som du fremstiller det.

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 27-04-11 15:32

Den 27-04-2011 13:31, Jesper Pedersen skrev:

> [...]
> Flere kræfter = død?
> mere fart = død?
> Eller også er tingene ikke helt så sort/hvis som du fremstiller det.

Jeg tror Jesper har fat i noget af det rigtige.

Der er utrolig mange der ved en fandens besked om kinesercyklerne. Sjovt
nok har de fleste bare aldrig kørt på dem.
Jeg har kørt på en Geely Grand Puma som vintercykel gennem 8 vintre.
Den startede hver morgen og har kørt ganske udmærket.
Dårlige bremser og dårlige dæk? I forhold til hvad?
Ja, den bremser dårlig i forhold til en vild 600 ccm og dækkene er
sikkert ikke velegnede til ret meget over 120 km/t
Men da tophastigheden er max. 100 km/t, så er det begrænset hvor meget
behov der er for supergode bremser og dæk.
Hvis man kører efter de forhold man nu engang har, så er cyklen lige så
sikker som alle andre.

Den ruster! Ja det er der ingen tvivl om, hvis ikke man passer den
ekstrem meget.
Og det gjorde jeg ikke, for jeg har hele tiden sagt, at hvis den kan
holde 5 år, så kan den komme i jerncontaineren. Den holdt så 8 år og ca.
25.000 km. Kunne måske godt have klaret et år mere.
Indkøbsprisen var knap 12.000,- og så blev der brugt lidt sliddele.
Så det har været et ret billigt køretøj.
Da det varer lidt før jeg skal på pension, så købte jeg den vel nok
sidste nye Geely der var til salg i landet. Pris 6000,-
Kan den så også bare holde de 5 år, så har den opfyldt mit behov.
Som vintercykel er den meget god, da man nemt kan nå jorden, men jeg
ville dog ikke anbefale den som helårskøretøj, hvis man vil bruge den
til andet end som pendlerkøretøj.
Har heldigvis en BMW R1200 GS som sommerkøretøj.

Hilsen Matthias

Fra : Leif

Dato : 28-04-11 07:29

Den 27-04-2011 16:32, Matthias H. Matthiessen skrev:

> [...]
> til andet end som pendlerkøretøj.
> Har heldigvis en BMW R1200 GS som sommerkøretøj.

Ja, jeg har også kørt Geely, og jeg vil give dig ret i det, du skriver
om denne maskine. Men så købte jeg en Regal Raptor, der er vandkølet.
Den var meget bedre, og den rustede ikke nær så meget. det var til at
holde væk. Men den har ligesom andre 250 kubik'er manglende kræfter.
ellers er den OK.
Hilsen'Leif

Fra : Nissemand

Dato : 28-04-11 07:08

"Jesper Pedersen" <tiper@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Flere kræfter = død?
mere fart = død?
Eller også er tingene ikke helt så sort/hvis som du fremstiller det.

Helt enig.
Men som nybegynder var jeg en helvedes karl. Og troede jeg kunne det hele.
Så som nybegynder tager man nok ikke samme hensyn til mc'ens begrænsninger.
Det er det jeg mener med dårlig mcist. Der burde nok stå uerfaren.
Jeg overvurderede kraftig mine evner de første mange år jeg kørte mc.
Nu har jeg kørt i 30 år, og jeg lærer stadig nyt, f.eks. på de populære
svingerkurser (og Nej det er ikke den slags svinger du tænker på).

Ved at starte med en god brugt, er det ens egne begrænsninger man mærker og
ikke mc'ens. Man har så noget at sammenligne med ved næste køb og man taber
ikke en masse penge.

Og igen, jeg havde været en del af statistikken, hvis ikke mine bremser/hjul
havde leveret varen.

Fra : MicJen

Dato : 28-04-11 20:49

http://www.fdm.dk/node/3640 <= måske er det blevet bedre siden...? Eller?.

En ven havde en Jinlun 250 (tror jeg) der havde en del problemer.

Bevares, den blev købt 1 år gammel til ½ pris af ny. Men det kulminrede med
at en dag brækkede håndbremsen af en dag mens han kørte og skulle bremse.
Der skete heldigvis ikke noget, men så havde han fået nok.

Den blev solgt for en kasse øl.