Sorte matte udstødninger og afgangsrør ?
Fra : Per

Dato : 26-04-11 08:01

Hej NG!

Hvad er grunden til at fabrikanterne bruger sorte (matte) grimme
udstødninger ?

Imo bliver de meget hurtigt mere grimme og holdbarheden er elendig i forhold
til forkromede eller rustfri.

Sorte matte afgangsrør er nærmest udseendemæssigt "ødelagte" efter en
køretur i regnvejr. De bliver grå og hvide.... Var de så bare lakerede eller
blanke ville de ikke blive så kedelige at se på.

Her er et eksempel på den slags udstødning jeg taler om :
http://motoprofi.com/imgs/a/a/p/w/d/yamaha_ybr125_2008_1_lgw.jpg

Sådan en udstødning som denne her holder udseendet langt langt bedre:
http://hondamc2011.com/bikes/cbr600f/

Iøvrigt ingen sammenligning imellem de 2 motorcykler jeg linker til - det
var bare for at illustrere udstødningen....

Hilsen Per

Fra : Torben Scheel

Dato : 27-04-11 07:39

Den 26-04-2011 09:01, Per skrev:
> Hej NG!
>
> Hvad er grunden til at fabrikanterne bruger sorte (matte) grimme
> udstødninger ?

Prisen. En matsort lak er lidt mere tilgivende overfor ujævnheder i
emnet end forkromning.

> [...]
> køretur i regnvejr. De bliver grå og hvide.... Var de så bare lakerede
> eller blanke ville de ikke blive så kedelige at se på.

De er lakerede - blot ikke med blank lak.

--
vh
Torben