Ingen start efter olieskift
Fra : anrs

Dato : 23-04-11 12:10

Har netop hentet min vfr fra 91 fra "vinter"-hi'et. Alt gik som surt -
friskt opladet batteri og starter 2. gang. Benzin på og ellers hjem i
garagen. Her skifter jeg olie - og nu vil mc'en ikke starte igen. Den
skyder en sjælden gang i mellem (og det er fanme højt inde i garagen).
Hvad har jeg overset/glemt?
/anrs

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 23-04-11 20:50

Den 23-04-2011 20:10, anrs skrev:
> [...]
> garagen. Her skifter jeg olie - og nu vil mc'en ikke starte igen. Den
> skyder en sjælden gang i mellem (og det er fanme højt inde i garagen).

Har du tømt karburatorerne ?

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : anrs

Dato : 23-04-11 14:02

On 23 Apr., 21:50, "Dan \"748\" Dethlefsen" <7...@dethlefsensOST.dk>
wrote:

> Har du tømt karburatorerne ?
>
> --
> Dan "748" Dethlefsen
> 748 - KLR250 - GPZ500Swww.dethlefsens.dkwww.robertsmc.dk

Cyklen har jo kørt fint - omend ikke særligt langt - inden jeg
skiftede olie og cyklen ikke ville starte.
Kan en let overfyldning af olie være årsag?
De gange jeg har oplevet at en mc "skyder" er ved benzin i varme
forrør - men de er jo kolde i dette tilfælde.

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-11 21:14

On Sat, 23 Apr 2011 13:01:42 -0700 (PDT), anrs wrote:

> Cyklen har jo kørt fint - omend ikke særligt langt - inden jeg
> skiftede olie og cyklen ikke ville starte.

Tøm svømmerhuse for det vand der har ophobet sig der efter tankningen,
(reservetank, primefunktion, som begge leverer fra tankens bund)

> Kan en let overfyldning af olie være årsag?

Nej

> De gange jeg har oplevet at en mc "skyder" er ved benzin i varme
> forrør - men de er jo kolde i dette tilfælde.

Mager blanding, (pga. af vand i svømmerhusene), knalder ved start, også
koldstart. Druknede tændrør, (vand igen), kan også give fejltænding.

Orla Pedersen
http://www.tfv-org.dk
http://www.tfv-org.dk/general/clearout oprydning, opdateret 5-12-2010

Fra : Grunnet

Dato : 25-04-11 20:45

wrote:

> [...]

De gange jeg har oplevet at en mc "skyder" er ved benzin i varme
forrør - men de er jo kolde i dette tilfælde.

------------------------------

Du skriver en "let overfyldning"
Måler du oliestand med målepinden skruet i eller med den placeret så den
hviler løst over hullet ?
En kraftig overfyldning med olie kan godt give startproblemer.
--
Steen
GL 500 SilverWing '84

Fra : Kim Olsen

Dato : 25-04-11 13:38

Olieskift - så har du jo været i nærheden af støttebenskontakten. så en løs
ledning der, der en sjælden gang giver kontakt ??

Kim Olsen

Fra : anrs

Dato : 25-04-11 12:50

On 25 Apr., 14:37, "Kim Olsen" <kim.ol...@sport.dk> wrote:
> Olieskift - så har du jo været i nærheden af støttebenskontakten. så en løs
> ledning der, der en sjælden gang giver kontakt ??
>
> Kim Olsen

Har prøvet med benzin direkte i kaburatorene
Næste skridt bliver støttebenet - tænding

Fra : anrs

Dato : 26-04-11 09:32

On 25 Apr., 21:45, "Grunnet" <ne...@slet-disse-ord-besked.com> wrote:
> [...]
> hviler løst over hullet ?
> En kraftig overfyldning med olie kan godt give startproblemer.

Så kører cyklen igen. Alle tændrør har været ude for at få fjernet sod
- hvilket virkede. Min første tur var åbenbart for kort - plus de
gange den stod i tomgang -> sod. De mange forsøg på start har sikkert
ikke gjort sagen bedre.
I tilgift er støttefodskontakten blevet renset grundigt - luftfilteret
renset...
Man bliver klogere hver dag...
Eller som Svante (Benny Andersen) udtrykker det: "jeg har klaret mig
selv - ved andres hjælp." ... Og tak for det.
/anrs