Skærme
Fijala 3554
4:3 skærmforhold
Fra : Ebbe

Dato : 23-04-11 19:36

En 19 " skærm udbydes som 4:3 med en max opløsning på 1280x1024,
det er da ikke 4:3 format, jeg er ikke hjemme i alle de formater.
Jeg tager billeder i 4:3, og de ser for brede ud på en wideskærm,
så jeg kigger efter en 4:3 skærm
mvh Ebbe

Fra : Kurd

Dato : 24-04-11 23:34

"Ebbe" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> det er da ikke 4:3 format, jeg er ikke hjemme i alle de formater.
> Jeg tager billeder i 4:3, og de ser for brede ud på en wideskærm,

I morgen bliver det måske regnvejr.

Fra : Henning Larsen

Dato : 25-04-11 00:49

> [...]
> det er da ikke 4:3 format, jeg er ikke hjemme i alle de formater.
> Jeg tager billeder i 4:3, og de ser for brede ud på en wideskærm,

Er du sikker på, det er en 4:3 skærm? Skærme med opløsning på 1280x1024 er
5:4 skærme. De er lidt smallere end 4:3 skærme. Jeg har selv sådan en.

Henning

Fra : Bruno, Copenhagen - ~

Dato : 25-04-11 14:37

On 23/04/11 20.35, Ebbe wrote:
> [...]
> det er da ikke 4:3 format, jeg er ikke hjemme i alle de formater.
> Jeg tager billeder i 4:3, og de ser for brede ud på en wideskærm,

4:3 skærme findes stort set kun som billedrørsskærme eller ret små og
gamle fladskærme, eneste undtagelse er vist de skærme der kører
1600x1200 og sidst jeg kiggede var de uforholdsmæssige dyre.

Mvh
Bruno

PS. Jeg har en Sony billederørskærm der kører 1600x1200 og endda
2048x1536, der bare står og samler støv. Den kan afhentes for er par
cola'er og et løfte om et godt hjem (det er Sony's topmodel GDM-F520).

Fra : Ebbe

Dato : 25-04-11 20:21

On Mon, 25 Apr 2011 15:37:17 +0200, "Bruno, Copenhagen - Denmark"
<dont_use_this@adress_ever.invalid> wrote:
klip

> [...]
>2048x1536, der bare står og samler støv. Den kan afhentes for er par
>cola'er og et løfte om et godt hjem (det er Sony's topmodel GDM-F520).
Desværre bor jeg i aalborg
mvh Ebbe

Fra : Lars Arup

Dato : 12-06-11 20:06

Den vil jeg gerne hente, hvorvidt den får et godt hjem kan jeg ikke
garantere, men den vil formenlig(som alt det andet jeg samler på ) blive hos
mig til min dødsdag!

MVH Lars Arup (tlf 2622 4211)
"Bruno, Copenhagen - Denmark" <dont_use_this@adress_ever.invalid> skrev i en
meddelelse news:ip3tef$o99$1@dont-email.me...

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 26-04-11 15:34

Ebbe wrote on 23-04-2011 :
> [...]
> det er da ikke 4:3 format, jeg er ikke hjemme i alle de formater.
> Jeg tager billeder i 4:3, og de ser for brede ud på en wideskærm,

Hvad er det for en måde du viser billeder på, siden et billede i
4:3-format bliver forvrænget på en 5:4- eller 16:9-skærm?

--
/klaus

Fra : Ebbe

Dato : 26-04-11 17:42

On Tue, 26 Apr 2011 16:33:39 +0200, Klaus Jørgensen
<kj@address.invalid> wrote:

>Hvad er det for en måde du viser billeder på, siden et billede i
>4:3-format bliver forvrænget på en 5:4- eller 16:9-skærm?

Jeg viser billeder i Photoshop2 Album, billederne er reduceret
til 1024x768. Jeg bruger XP Home SP3 med det integrerede
grafikkort. Jeg har et nyt grafikkort, men det kunne ikke køre,
og jeg gider ikke rode mere i det gode vejr, måske senere, jeg
kan ikke stille skærmen til maxopløsning, men har fundet en
opløsning, hvor det ser rimeligt ud, hvor den så laver et felt på
midten, med sorte kanter i siderne. Det kan jeg bruge sommeren
over.
mvh Ebbe