Adapter mellem trådløs net ug USB drev
Fra : Jens P.

Dato : 23-04-11 15:55

Jeg har et USB drev (Lacie 300Gb), som jeg gerne vil have koblet direkte på
min router/switch. Men denne har ingen USB tilslutninger.

Hvad findes der, enten trådløst eller fortrådet, af adaptere, der kan klare
dette?

Meget gerne til en fornuftig pris, da det egentlig mest er "for sjov".

/Jens

Fra : Cykelsmeden

Dato : 23-04-11 16:07

Den 23-04-2011 16:55, Jens P. skrev:
> Hvad findes der, enten trådløst eller fortrådet, af adaptere, der kan
> klare dette?
Det bliver vist lidt svært, udover en lille pc (eks. netbook)
Jeg ville glemme projektet, og skaffe en NAS!

//finn

Fra : Jens P.

Dato : 23-04-11 16:17

Det bliver vist lidt svært, udover en lille pc (eks. netbook)
Jeg ville glemme projektet, og skaffe en NAS!

//finn

Du har nok ret. Tænkte bare om der fandtes noget i stil med hvad man kan få
til eks. printere.

Tnx.
/J

Fra : Cykelsmeden

Dato : 23-04-11 16:18

Den 23-04-2011 17:07, Cykelsmeden skrev:
> Det bliver vist lidt svært, udover en lille pc (eks. netbook)
> Jeg ville glemme projektet, og skaffe en NAS!
>
> //finn
Det er selvfølgeligt lidt billigere at skifte routeren:
http://www.wupti.com/Produkter/356935_(Wupti).html?utm_source=kelkoocomputere

Fra : Jens P.

Dato : 23-04-11 16:23

Det er selvfølgeligt lidt billigere at skifte routeren:
http://www.wupti.com/Produkter/356935_(Wupti).html?utm_source=kelkoocomputere
---------
Tror jeg ikke rigtig kan lade sig gøre. Det er en TDCkasse, hvor ADSL modem
og router er sammenbygget, som jeg har været nødt til at anskaffe, efter en
flytning :o/

Hvis ikke det havde været det, så havde jeg haft min D-link hugget på. Jeg
kunne selvfølgelig koble D-link'en til routeren, men tanken om flere i
rumpen af hinanden tiltaler mig ikke. Vil ikke bruge strøm 24-7, bare for at
frigøre en USB port på min note.

/J

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 23-04-11 17:28

On Sat, 23 Apr 2011 16:55:19 +0200, "Jens P." <ask_me@not_valid.com>
wrote:

> [...]
>dette?
>
>Meget gerne til en fornuftig pris, da det egentlig mest er "for sjov".

Måske denne
http://www.dealextreme.com/p/unitek-network-usb-2-0-server-for-sharing-usb-printer-usb-hdd-web-camera-usb-speaker-25392
eller denne
http://www.shopitonline.dk/LYCOM-USB-Over-GigaLAN-Multifunction/cat-p/c/p2989426.html
Ikke at jeg er erfaringe med nogle af dem, men de ser ud til at kunne
bruges.

/Hans

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 23-04-11 20:24

"Jens P." <ask_me@not_valid.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> klare dette?
>
> Meget gerne til en fornuftig pris, da det egentlig mest er "for sjov".

Envivo Netværkshub.
http://www.coolshop.dk/catalog/product/63906-netvaerks-hub-envivo--for-pc
Jeg har en helt ny liggende, som jeg gerne vil sælge. Aldrig pakket ud. Aldi
havde dem på et tidspunkt, hvor jeg så fik købt rigeligt.
Jeg har selv en sat op med tilslutning af en printer og flere usb diske, og
det virker faktisk.

Kurt

Fra : Jens P.

Dato : 23-04-11 21:14

Envivo Netværkshub.
[...]

-----------------------

Hvor i landet, og hvor meget?

Hvis det er i det jydske, komme det jo være mc'en skulle have lidt luft
mandag

/J

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 23-04-11 23:40

> [...]
>
> Hvor i landet, og hvor meget?
>
> Hvis det er i det jydske, komme det jo være mc'en skulle have lidt luft

Du kan sende en mail til mig - min mailadr er valid, intet skal fjernes osv.
Den bliver nok lidt dyr for dig at hente, idet den befinder sig ved Nykøbing
F.

Kurt