Netværksprinter har ekstremt lange respons~
Fra : OZ2D

Dato : 23-04-11 12:38

På den ene af vores bærbare computere har vi efter at vi har skiftet vores
router ud, fået ekstremt lange responstider. Hvad kan årsagen være til det?
Den bærbare computer kører Windows Vista og den stationære computer hvor
printeren sidder tilknyttet kører Windows XP. Vi har skiftet router fra
D-Link DI-714P+ til D-Link DI-524UP. Der er forbindelse til de mapper som er
på den stationære computer og dette virker normalt. De andre computere har
intet problem med at printe ud på "værtscomputerens" printer.

--
Kim

Fra : OZ2D

Dato : 23-04-11 23:45

"OZ2D" <oz2dFJERNDETTE@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> dette virker normalt. De andre computere har intet problem med at
> printe ud på "værtscomputerens" printer.

Problemet er løst. Det handlede om at der på routeren, D-Link DI-524UP, er
et menupunkt under menuen 'LAN' som hedder 'DNS Relay' og her er der en
mulighed for at slå det fra. Dette gjorde jeg så og det skabte omgående
forbindelse til Printeren.

Ydermere løste det et andet problem som handlede om at antivirus-programmet
'McAfee Total Protection' blokerede for nem-ID på vores computere, dette
felt blev bare gråt uden dialogboks. Dette problem er også løst med denne
ændring.

--
Kim