Afløser for Yamaha 250 Virago?
Fra : Steen

Dato : 22-04-11 10:56

250 Virago var jo lidt af et hit, er der virkeligt ikke kommet en
afløser for den? Synes ikke jeg kan se noget på Yamahas hjemmeside

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 22-04-11 05:42

On 22 Apr., 11:55, Steen <ist...@gmail.com> wrote:
> 250 Virago var jo lidt af et hit, er der virkeligt ikke kommet en
> afl ser for den? Synes ikke jeg kan se noget p Yamahas hjemmeside

Nej. Den mindste cruiser/chopper fra Yamaha's side er pt XVS950. Lidt
af en udvikling, for få år siden var deres største chopper på 1100ccm.
Kun 150ccm større end dagens mindste...

Fra : Steen

Dato : 28-04-11 10:30

Jesper Pedersen <tiper@vip.cybercity.dk> wrote:

> Nej. Den mindste cruiser/chopper fra Yamaha's side er pt XVS950. Lidt
> af en udvikling, for få år siden var deres største chopper på 1100ccm.
> Kun 150ccm større end dagens mindste...

Ja, ret pudsigt. Jeg kan huske da jeg var dreng, der var to af mine våde
drømme en Honda cruiser (måske en CV 500?) med kardantræk. Yamaha lavede
en 650 cruiser, som jeg også drømte om.
I dag er maskiner som dem ikke længere på markedet.
Hvad skete der lige for kardan/rem for mellem-maskinerne?

Fra : Jim Andersen

Dato : 29-04-11 11:01

Steen wrote:
> Hvad skete der lige for kardan/rem for mellem-maskinerne?

Yamahas Dragstar 650 havde kardan. Den er da ikke så gammel.

/Jim

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 22-04-11 19:54

Den 22-04-2011 11:55, Steen skrev:
> 250 Virago var jo lidt af et hit, er der virkeligt ikke kommet en
> afløser for den? Synes ikke jeg kan se noget på Yamahas hjemmeside
et hit?

Hvordan?

Jeg fandt den mere end uhyggelig sløv, og uegnet til andet end minimalt
befærdede sideveje :(

--
Dun@nt
SFau1000R Hvidguld

Fra : Ivar

Dato : 22-04-11 23:01

Steen skrev:

> 250 Virago var jo lidt af et hit, er der virkeligt ikke kommet en afløser for
> den? Synes ikke jeg kan se noget på Yamahas hjemmeside

Afløseren hedder V-Star 250
http://www.yamaha-motor.com.au/products/motorcycle/road/cruiser/09-v-star-250

Jeg gætter på at den danske importør har opgivet at sælge Yamaha
i den klasse. Kinesiske maskiner er de senere år blevet solgt til en
fjeredel af hvad Yamaha skulle have for en 250 ccm.

Ivar Magnusson

--
- Sendt fra min brødrister

Fra : Steen

Dato : 23-04-11 10:26

Den 23/04/11 00.01, Ivar skrev:

> [...]
> i den klasse. Kinesiske maskiner er de senere år blevet solgt til en
> fjeredel af hvad Yamaha skulle have for en 250 ccm.

Fino - det var lige præcis den jeg havde læst om på et udenlandsk site,
men kunne ikke finde den på den danske side. Uden at have prøvet en
kineser, er jeg lidt lunken over at investere i sådan en. Nogen der har
kinesiske erfaringer?

Fra : Ivar

Dato : 23-04-11 15:25

Steen skrev:

> Uden at have prøvet en kineser, er jeg lidt lunken over at investere i sådan
> en. Nogen der har kinesiske erfaringer?

Kinesrne!?
De kom, lavede en masse "larm" og forsvandt.
Sælges de overhovedet mere?

Tiltalte stilen fra Virago 250, er Suzuki Intruder VL250K6
til 45.000 kr måske sagen:
http://www.suzuki-mc.dk/content/dk/model?ProductID=313&PageID=51&CategoryChooserID=6

Eller Suzuki Marauder GZ250K7 til 5000 kr mindre. Det er begge
cruisere med ca. 20 hk. En traditionel Suzuki GS500FK7 med 48 hk
kan du få til 55.000 kr.

Ivar Magnusson

--
- Sendt fra min støvsuger

Fra : Jim Andersen

Dato : 26-04-11 13:40

Ivar wrote:
> Tiltalte stilen fra Virago 250, er Suzuki Intruder VL250K6

> Eller Suzuki Marauder GZ250K7 til 5000 kr mindre. Det er begge

Eller Hyosung:
http://www.dba.dk/hyosung-gv-250-aquila-250/id-70081888/

Som også laver en 650'er
http://www.dba.dk/hyosung-gv-650-aquila-650/id-70095879/

/jim

Fra : Steen

Dato : 26-04-11 15:48

Den 26/04/11 14.40, Jim Andersen skrev:

> Eller Hyosung:
> [...]

Tak for info, jeg havde slet ikke overvejet at koreanerne selvfølgeligt
også var trådt ind på mc-markedet. Nu er de jo en etableret nation på
bil-markedet, så hvorfor ikke mc'er?

Fra : tjarli

Dato : 23-04-11 19:20

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> [...]
> men kunne ikke finde den på den danske side. Uden at have prøvet en
> kineser, er jeg lidt lunken over at investere i sådan en. Nogen der har

Jo .. det har jeg. 6.500 km på en Lifan 250 over 4 sæsoner blev det til.
Ganske udemærket til at starte på eller at bruge til ture i nærområdet. Jeg
var glad for min.

Steen

Fra : Steen

Dato : 28-04-11 10:30

Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> wrote:

> Kinesiske maskiner er de senere år blevet solgt til en
> fjeredel af hvad Yamaha skulle have for en 250 ccm.

Har lige studeret nogle statistikker. Den kinesiske Lifan er vistnok den
4. mest solgte herhjemme.
Stof til eftertanke?