/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
splat
Fra : Armand


Dato : 22-04-11 10:43

*splat*!
Hvad var dét??

Såmænd årets første bille, fyldende 1/4 af visiret, og selvfølgelig
næsten hele synsfeltet

Forøvrigt klarede mit 200,- kr's Tante-Hansen batteri den 5. vinter uden
lavsæsons-servicering og til adskilliges ærgrelse sprang motoren igang
efter en elementær tømning af karbunaderne!

--
Armand.

 
 
Anders Houmark (22-04-2011)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 22-04-11 12:01



"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
news:4db14d44$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> *splat*!
> Hvad var dét??
>
> Såmænd årets første bille, fyldende 1/4 af visiret, og selvfølgelig næsten
> hele synsfeltet

Man kan virkelig få en chock over det nogle gange.. SMASK.. hehe.



BoA (22-04-2011)
Kommentar
Fra : BoA


Dato : 22-04-11 16:01


>
> Man kan virkelig få en chock over det nogle gange.. SMASK.. hehe.
>
>

eller endnu værre: når det man troede var en bille, der røg ind under
kanten af hjelmen, efterfølgende viste sig at være en stor gedehams,
der dog heldigvis havde knækket ryggen inden brodden kom i aktion .. =8(

BoA

Lars Molnit (22-04-2011)
Kommentar
Fra : Lars Molnit


Dato : 22-04-11 11:13

On 22 Apr., 11:42, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> Forøvrigt klarede mit 200,- kr's Tante-Hansen batteri den 5. vinter uden
> lavsæsons-servicering og til adskilliges ærgrelse sprang  motoren  igang
> efter en elementær tømning af karbunaderne!

Hvorfor tømme kabunaderne ? trode du kørte honda.

VH
Moller
Som gik ud og trykkede på knappen efter vinterhi, og vupti så kørte
hondaen.

Armand (22-04-2011)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 22-04-11 19:16

Den 22-04-2011 19:13, Lars Molnit skrev:
> On 22 Apr., 11:42, Armand<arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
>> Forøvrigt klarede mit 200,- kr's Tante-Hansen batteri den 5. vinter uden
>> lavsæsons-servicering og til adskilliges ærgrelse sprang motoren igang
>> efter en elementær tømning af karbunaderne!
>
> Hvorfor tømme kabunaderne ? trode du kørte honda.
>
For at være HELT sikker på at den havde alle muligheder for at starte
med det første (såfremt at batteriet havde overlevet) - Der var publikum på!

Det holdt så ikke længere end et par dage, hvor jeg skulle på res.tank
=> Øjeblikkelig død motorcykel, på en øde landevej kl 21.30
Efterlod den på gerningsstedet og vendte tilbage næste eftermiddag hvor
den startede villigt efter at have fået tømt karbunaderne!
Nu er jeg så bare spændt på om dét var alt eller om det også sker ved
næste brug af Res. :-/

--
Armand.

Ukendt (22-04-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-04-11 20:09

On Fri, 22 Apr 2011 20:16:13 +0200, Armand wrote:

> Der var publikum på!

Ja det tror da fa'en. Et lidt mere diskret vinteropbevaringssted havde nok
hjulpet på den sag. ;-D

I øvrigt kan du overbringe Brian håneretten fra mig, makita har brækket
gearolie ud over kobling OG kardan 40.000 Km. ung. Gad vide hvad dens næste
træk bliver :-|

--
mvh
Orla Pedersen
http://www.tfv-org.dk
http://www.tfv-org.dk/general/clearout oprydning, opdateret 5-12-2010

"J.C.Kløve" (22-04-2011)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 22-04-11 21:33

Den 22-04-2011 21:09, Orla Pedersen skrev:
> On Fri, 22 Apr 2011 20:16:13 +0200, Armand wrote:
>
>> Der var publikum på!
>
> Ja det tror da fa'en. Et lidt mere diskret vinteropbevaringssted havde nok
> hjulpet på den sag. ;-D
>
> I øvrigt kan du overbringe Brian håneretten fra mig, makita har brækket
> gearolie ud over kobling OG kardan 40.000 Km. ung. Gad vide hvad dens næste
> træk bliver :-|
>
hov hov

Vær nu en loyal BMW mand, det er helt normalt - agtigt - Enhver ved at
de er rasendes perfekte i alle forhold, så brækker den sig, der det
fordi den s k a l brække sig :)

--
Dun@nt
SFau1000R Hvidguld
DMC - MCTC - DFMC

Ukendt (22-04-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-04-11 21:51

On Fri, 22 Apr 2011 22:32:58 +0200, "J.C.Kløve" wrote:

> Vær nu en loyal BMW mand, det er helt normalt - agtigt

Jeg har et ret anstrengt forhold til det tyske premium prut-dukt for
tiden....

--
mvh
Orla Pedersen
http://www.tfv-org.dk
http://www.tfv-org.dk/general/clearout oprydning, opdateret 5-12-2010

"J.C.Kløve" (22-04-2011)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 22-04-11 22:16

Den 22-04-2011 22:50, Orla Pedersen skrev:
> On Fri, 22 Apr 2011 22:32:58 +0200, "J.C.Kløve" wrote:
>
>> Vær nu en loyal BMW mand, det er helt normalt - agtigt
>
> Jeg har et ret anstrengt forhold til det tyske premium prut-dukt for
> tiden....
>
Ja det kan jeg tænke, er der lagt an til en ny model i nærmeste fremtid?
I fald hvad er der så i støbeskeen?

--
Dun@nt
SFau1000R Hvidguld
DMC - MCTC - DFMC

Ukendt (23-04-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-04-11 08:29

On Fri, 22 Apr 2011 23:15:44 +0200, "J.C.Kløve" wrote:


> Ja det kan jeg tænke, er der lagt an til en ny model i nærmeste fremtid?
> I fald hvad er der så i støbeskeen?

Nej, der er ikke planlagt noget i den retning, problemet er der kun under
kraftig accelleration....endnu..... og jeg har slet ikke lyst til at skrue
nu, og i øvrigt heller ikke energien til det. En handel for nærværende vil
vel give et "tab" på ~ 150K for 4 år og 40.000 Km., det er jeg vist ikke
klar til. Reparation på værksted? Tjae,- måske.

Men bortset fra det, jeg overlevede en blodprop i hjertet, solen skinner,
skoven er lysegrøn, og trædecyklen er klar til hyggeture derude.

--
mvh
Orla Pedersen
http://www.tfv-org.dk
http://www.tfv-org.dk/general/clearout oprydning, opdateret 21-4-2011

"J.C.Kløve" (24-04-2011)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 24-04-11 20:35

Den 23-04-2011 09:29, Orla Pedersen skrev:
> On Fri, 22 Apr 2011 23:15:44 +0200, "J.C.Kløve" wrote:
>
>
>> Ja det kan jeg tænke, er der lagt an til en ny model i nærmeste fremtid?
>> I fald hvad er der så i støbeskeen?
>
> Nej, der er ikke planlagt noget i den retning, problemet er der kun under
> kraftig accelleration....endnu..... og jeg har slet ikke lyst til at skrue
> nu, og i øvrigt heller ikke energien til det. En handel for nærværende vil
> vel give et "tab" på ~ 150K for 4 år og 40.000 Km., det er jeg vist ikke
> klar til. Reparation på værksted? Tjae,- måske.
>
> Men bortset fra det, jeg overlevede en blodprop i hjertet, solen skinner,
> skoven er lysegrøn, og trædecyklen er klar til hyggeture derude.
>
Mon ikke trædecyklen kan finde vej til Godthåb i den nærmeste fremtid,
jeg kan forstå at der er nogen historier der skal fortælles, jeg ikke
har hørt!?

--
Dun@nt
SFau1000R Hvidguld
DMC - MCTC - DFMC

"J.C.Kløve" (22-04-2011)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 22-04-11 21:30

Den 22-04-2011 20:16, Armand skrev:
> Den 22-04-2011 19:13, Lars Molnit skrev:
>
> Det holdt så ikke længere end et par dage, hvor jeg skulle på res.tank
> => Øjeblikkelig død motorcykel, på en øde landevej kl 21.30
> Efterlod den på gerningsstedet og vendte tilbage næste eftermiddag hvor
> den startede villigt efter at have fået tømt karbunaderne!
> Nu er jeg så bare spændt på om dét var alt eller om det også sker ved
> næste brug af Res. :-/
>

Du har vel tømt de sidste vand af tanken, á problem løst :)

--
Dun@nt
SFau1000R Hvidguld
DMC - MCTC - DFMC

Jens Jacob Bager Jen~ (25-04-2011)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 25-04-11 09:54

> Du har vel tømt de sidste vand af tanken, á problem løst :)

CBR 600 (verdens bedste motorcykel) er naturligvis så smart indrettet,
at man, når tanken er ved at være tom, tydeligt kan se bunden af tanken,
og derved kan se om der er skidt, snavs og vand i tanken FØR det giver
problmer.

--
Jens Jacob Bager Jensen
Suzuki SV 1000 N '05, KTM LC4 640 Adventure '04
Polyteknisk MC og Ténéré.dk



Armand (25-04-2011)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 25-04-11 10:22

Den 25-04-2011 10:54, Jens Jacob Bager Jensen skrev:
>> Du har vel tømt de sidste vand af tanken, á problem løst :)
>
> CBR 600 (verdens bedste motorcykel).....
>
Pas nu på ikke at hidse VFR-ejerne op!
Der er tilstrækkeligt med mærkefnidder til at vi har brug for en
borgerkrig blandt Honda-fantaster

> er naturligvis så smart indrettet,
> at man, når tanken er ved at være tom, tydeligt kan se bunden af tanken,
> og derved kan se om der er skidt, snavs og vand i tanken FØR det giver
> problmer.
>
Kræver at man kigger og IKKE bruger ligteren til at lyse med den omtalte
sene aftentime

--
Armand.

Torben Scheel (25-04-2011)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 25-04-11 21:26

Den 25-04-2011 10:54, Jens Jacob Bager Jensen skrev:
>> Du har vel tømt de sidste vand af tanken, á problem løst :)
>
> CBR 600 (verdens bedste motorcykel) er naturligvis så smart indrettet,
> at man, når tanken er ved at være tom, tydeligt kan se bunden af tanken,
> og derved kan se om der er skidt, snavs og vand i tanken FØR det giver
> problmer.
>
Det er ligeså smart som min spjætter - stellet er af stål, så det er
nemt at svejse det på der falder af!

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177428
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407943
Brugere : 218877

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste